Mennyit költöttél a használtan vett autódra mióta nálad van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kíváncsiságból, ismerősi körben is beszéltünk erről, van aki csak pár 100 ezer forintot valakik milliókat. Persze más kategóriában.
Én pl. ~500 ezer körül költöttem régebbi Toyotára a 7 év alatt mióta nálam van, viszont 3 milliót egy BMW-re 2 év alatt mióta nálam van, bár ez azért csalóka mert direkt áron alul vettem a BMW-t, hogy én csináltassam meg rajta a típushibákat, hogy üzembiztos legyen, így az első 2 millió egyből vétel után ment rá, tehát inkább 1 millió a valós ráköltés. Ami így is jóval költségesebb, de nem is kategória természetesen. Egyik 70 lóerő másik 280, nyilván a kopóalkatrészek is jóval nagyobbak, drágábbak, na meg sok olyan dolog van benne ami a Toyota-ban nincs, így el se romolhat abban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Többet, mint amennyiért megvettem.
Nem egyszerre, de tudomásul kell venni, hogy a használt autóban lévő alkatrészek kopnak, elhasználódnak, és azokat idővel cserélni kell, és ezekből akkor is jelentős kiadás lehet, ha egyébként az autó motorikusan rendben van.
Költöttem már gumiabroncs garnitúra cserére, futómű felújításra, kellett cserélni a benzinpumpát, tönkrement alakemelő kapcsolót, félcsöveket, volt lakatos munka (küszöbök cseréje), és talán nem is teljes a lista.
Költség az olajcsere, műszaki vizsgáztatás, de a kötelező biztosítás is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
2 napja volt ugyanez a kérdés,onnan kimásolom a válaszomat
2007 Civic szedán,1,8-as motorral,Excelben vezetem mennyit költöttem rá összesen
Van közte olyan ami az én hibám mint a lökhárító csere,nagyon alap dolgok mint gumicsere,műszaki.Effektív hibákra,javításokra 1 millió lett költve közel 2 év alatt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
12 év alatt nem számoltam össze. Mi értelme lenne? Bő 300.000 km alatt az üzemanyag lenne valószínűleg a legnagyobb tétel.
Írok minden történést, hogy mi történt az autón, mi mire lett cserélve, mikor, milyen futásnál. De az összegeknek eddig nem láttam értelmét, az úgy is folyamatosan változik. Nem annyiba kerül egy gumi most, mint 2012-ven, stb...
Ha az a kérdés, 12 év alatt:
- egy garnitúra nyári gumi (újakkal vettem az autót, egyszer cseréltem, lassan megint esedékes lesz)
- két garnitúra téli gumi
- két garnitúra komplett fék (4 db tárcsa + betétek)
- egy vízcső (kidörzsölődött)
- egy turbócső (kirepedt)
- egy garnitúra hátsó spirálrugó (törött volt, mikor vettem a kocsit)
- egy komplett fényszóró (kanyarkövetéses, vízszintes irányú állatási hibát jelzett, mikor vettem a kocsit)
- egy önindító felújítás
- három generátor felújítás
- egy főtengely jeladó csere
- egy tömítés az injektor köré, mert áteresztette a motorolajat
- egy lendkerék csere
- egy stabilizátor bekötő cseréje (kopogott)
...
- meg persze adó, biztosítás, autópályadíj, műszaki vizsgák díja, garázsbérlet (amíg nem lett saját), egyéb kisebb tételek...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Meghibásodás miatt 2 db izzót kellett cserélni 4 év alatt
A többi állagmegóvás. Megvételkor vezerlés csere plusz olaj. Azóta 10 ezrenként olaj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Talán közeledik a $4000-hoz. Volt egy víz átvezető csőtörés, amit cserélni kellet és akkor már cserélve lett a pumpa, termosztát, szíj és a dörzskerék is (talán így hívják magyarul), mivel öregedtek és egyébként is a gyáriak könnyen mennek tönkre. Most volt szintén egy víz folyás az olaj szűrő háznál, amivel cserélve lett néhány turbó cső és tömítések is. Ezeket bíztam a szervízre, mert megnéztem hogyan kell cserélni és nekem erre se türelmem, időm, szerszámom és tapasztalatom nincs. Nem régen kapott teljesen új gumikat, hátsó fékbetéteket, új szelepfedőt és szélvédőnél azt a műanyagot. A kerék cserén kívül mindent én csináltam. Ami most hátra van az egy teljes lánccsere és a P0327-es hiba kijavítása, ami elvileg csak egy kopogásszenzor csere lenne, de azt már próbáltam és nem jött be. Lehet csak hibás az új is. Illetve a olajteknő is szivárog, amit már egyszer javítottam csak az ajánlott papír tömítés megint folyik tehát azt ki fogom venni és csak tömítő ragasztóval fogom tömíteni, amit ajánlottak a szervízben és egyébként is használtam a papír alatt és fölött. A lánccserét magam fogom megcsinálni nagy valószínűséggel. Még mondták, hogy az egyik motortartót kellene majd cserélni illetve a kuplungot, amit magam is érzek. Az egy olyan lesz, amit megint szervízben fogok megcsináltatni. Kapott néhány extrát is, ami nem igazán a karbantartáshoz tartozik, mint gyári riasztó rendszer, ledes lámpák belül, rendszámtábla világítás, szélességjelzők, szilikon ablaktörlők, dashcam, új gyári kulcsok. Olajat magam cserélem és a kocsit is magam takarítom teljesen. Csak két napot töltöttem vele a héten :D
2007-es Mini Cooper S, 125-130K km között van, 2,5 éve van meg lassan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindent beleértve vagy csak alkatrész?
Mert azért nagyon nem mindegy...
Ha alkatrészt nézzük akkor kb 500e-et költöttem 12 év alatt a 190es mercimre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!