Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akik nem tudják az alapokat...

Akik nem tudják az alapokat sem megcsinálni az autón otthon, azok hogy tudják kifizetni az autó fenntartását?

Figyelt kérdés
Pl. olajcsere, kerékcsere stb. Úgy hogy mindent amit tudtam megcsináltam otthon magamnak és átvertek 50 ezerrel a szerelők, ígyis 250 ezret költöttem egy olcsón fenntartható autóra megvétel után, kínálat tetejéről. 200 ezer ha nem számoljuk az átveréseket. (Szar alkatrészt tettek bele, ami folyamatosan tönkrement) Persze nem számolva az üzemanyagot, átírást, adókat, matricát stb, tehát csak a kocsira ennyit. Ha ezt mindet szerelő csinálta volna, akkor szerintem tuti lett volna 500 ezer, mert mással is átvertek volna. A magyar 200-250 ezres fizetésekkel hogyan tartják fent egyesek az autót, ha nem tudnak semmit megcsinálni otthon?
febr. 14. 21:55
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:

a 200-250 ezres fizetésből senki nem tart autót, mert ennyiből nem lehet.

A legtöbben feketén is keresnek mellé, vagy mindenfele kapcsolati/sziveségi vagy ajándékok útján szereznek plusz bevételt.

Az olajcsere tényleg nem nagy tudomány, én is megcsinálom otthon, jó szűrővel, jó olajjal.

febr. 14. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:

Az autózás a hazai fizetésekhez képest luxus. Nem véletlenül néz ki úgy a magyar autóállomány, ahogy, mert még az is hajtja a nagy dízelt aki minimálbért keres.

Én a minimálbér többszörösét keresem, de még így sem tartanék fent autót, ha nem tudnék bármit megcsinálni rajta. Nem azért mert nem telik, hanem azért mert nem ér annyit.

febr. 14. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
100%
Megvétel után jó, hogy egyszer sokat költesz rá. Utána már nem annyira vészes éves szinten.
febr. 15. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
Így van 13as, főleg egy egyszerűbb konstrukciónál.
febr. 15. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Hogy függ össze, a kereset mértéke az autóhoz értéssel? Egy Michelin csillagos séfnek pl. miért kellene érteni az autóhoz?

250k egy normális autó első szervízére meg kb. teljesen reális, ha becsülettel leszervizeltetsz egy pár milliós kocsit (folyadékok, szűrők, vezérlés stb.). Normális szerelőhöz kell járni és kész.

febr. 15. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

Egy autó fenntartásában még mindig azok a dolgok viszik el a nahy részét amit "nem csinálni" kell, csak fizetni.

Tankolás, kötelező, adó, utdijak.

Ehhez képest az éves olaj és szűrők cseréje nem nagy pénz még szervizben sem.


Persze ha valaki egy betegágyat vett az locsolhatja rá a pénzt ezerrel, főleg ha nem is tud szerelni.


Legjobb kombo ha az ember egy olcsón fenntartható autót vesz úgy, hogy tud szerelni 😀

Akkor tényleg filléres dolog tud lenni ez a része.

febr. 15. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%
Csak hogy perspektívába helyezzem. Én pl. imádok szerelni, bütykölni, mérnök vagyok, érdekel is. Motorkerékpáromban le tudnám cserélni a fékfolyadékot, de inkább nem kontárkodom a fékhez. Olajcserét szimplán simán meg tudnám csinálni, csak aztán vinnem kéne benzinkútra a fáradt olajat stb. Az olaj árán felül a szerelőm 8000 forintért megcsinálja. Nem az a kérdés, hogy én is meg tudom csinálni, hanem az, hogy miért ne költeném rá azt a pénzt, amennyit két nap alatt bőven eltankolok, vagy egy hét alatt bőven elköltök cigire? Ettől pörög a gazdaság, és nekem is kényelmesebb. Ami drágább fenntartási költség, az vagy ritkább (nagyszerviz pl.), vagy így is, úgy is ki kell fizetnem (biztosítás, matrica, teljesítményadó stb.) Nem arra sajnálom a pénzt, ha olykor fel kell újítani a lengéscsillapítót, ami egyben borsosabb összeg, de nem tudnám megcsinálni. Vagy amikor le kell cserélni a láncot, amit meg tudnék csinálni, ha nagyon akarnám, de egyrészt a költség nagy része anyagköltség, másrészt annyi időm rámenne, amennyi idő alatt sokkal több pénzt tudok keresni, a szakember meg gyorsabban és ügyesebben megcsinálja. Úgyhogy cipész marad a kaptafánál, szerelővel csináltatom.
febr. 15. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
100%
#17 És ha az autódba tolja le a gatyát mondjuk a kéttömegű, a szerviz meg azt mondja hogy 800 ezer aminek a munkadíj és az alkatrészen a profit kb. a fele? Azt sem csiálnád meg egy szombati napon pl.? Nem kötekedés, csak kíváncsiság, hogy ha nem 10-20 eft-okról beszélgetünk, akkor is szerelőhöz vinnéd-e.
febr. 15. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
#18 Na, akkor vegyük sorra. Annyi km-enként lehet a kettőstömegűnek baja, hogy azzal leosztva igazán aprópénz. Akinek nem, vagy olyan horror áron csinálják, az nem a saját mércéjének megfelelő autót vett. Másrészt nekem szerviz még soha semmit nem csinált úgy, hogy ilyen tételnél ekkora legyen a profit. Lehet, hogy nem baj, hogy jóban vagyok a helyi Toyota szalonban mindenkivel. Akit így le lehet húzni, az meg is érdemli, megint csak annyival tudok érvelni, hogy üdv a piacgazdaságban.
febr. 15. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
És nem, nem csinálnám meg, mert nem tudnám, hogyan álljak neki. :D És bizony rám is érvényes, hogy aki nem ért hozzá, az fizesse meg az árát.
febr. 15. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!