Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Velem van a baj, ha megfog...

Velem van a baj, ha megfog egy régebbi prémiumautó? Vagy csak kiábrándítóan drága a használtautó piac?

Figyelt kérdés
Egy olyan dilemma előtt állok, hogy használtautó vásárlást terveztünk a családdal és ebben kérném a segítségeteket. A keret teteje nagyjából 7-7,5 milliónál van kötelező szervízzel együtt. Heti 1-2 hosszútáv játszik, igy inkább a diesel felé hajlok, de nem vetem meg a benzinest sem. Kezdetben 2016 utáni Skodákat nézegettem Octaviat és Superb-t, de inkább a Superb mellett esett a voksom, azon belul is a 190 LE-s diesel mellett vagy esetleg a 4x4 erősebb TSI. Tágas, szép, praktikus és a teljesítmény miatt meg van a felső kategória érzet. 1 hét alatt sikerült 3-t is megnéznem, melyek igéretesnek tűntek, de a kereskedőkkel nem maradtunk konkrétumban. Ezen felül ilyen árkategóriában nézegettem Volkswagen-t és Mazda-t, de azok annyira nem tetszettek van is a közeli családban mindkettő. Aztán 2 héttel ezelőtt voltunk tejfakasztón, ahol az egyik srác vitt le minket vidékre egy 2009-es diesel E60-al, ami a 2 turbos változat volt. Az út közepén erősen gondolkozóba estem, mivel frissek voltak az autonézős élményeim. A bmw autopályán egy erősebb utazótempóban is elég csöndes volt, nem volt szélzaj, nem zörgött és elég jól húzott. Természetesen út közben kiderült 1-2 dolog. A srác körülbelül 230 ezret rakott bele, olyan 350-360 ezer korül jár az órában, illetve ő itthon az első tulaja és 8 éve van nála. Mondta, hogy lassan eladó sorba kerül a gép, de még konkrét ára nincsen, valahol 4,5-5 millió közé tenné. Nyilván ezen azért rendesen felnevettem, de az árát azzal magyarázta, hogy 1,5 éve volt egy nagyobb kb. 2,5 milliós felújítás (turbók, csapágy, injektor, kardán stb.) Aztán eltelt egy kis idő és azóta is keresgélem a kiszemeltet. Viszont lehet velem van a baj, de sokszor eszembe jut a bmw. Nem azért mert megvenném, nekem az elmondottak ellenére is rizikósnak tűnik, habár tényleg volt az egész autóban valami, de sajnos gyerek es feleség mellett hazárdirozásnak érezném. De egyszerűen úgy érzem itt vannak az új pár éves prémium kategória környékére sorolt autók, amik egy részében már van rendesen km (120-150 ezer) és 6,5-7 milliós áron nem adnak többet egyáltalán, mint egy korábbi olcsóbb prémium. Aztán megveszed az újabbat és lassan arra is el kell kezdeni költeni és kezdődik a körforgás előlről. Ezután sem leszek német márka rajongója félre ne értsétek és fenntartásokkal kezelem a márka minden modelljet és tudom, hogy nincs mindegyik ilyen állapotban, illetva a típus 90%-a bontószökevény, de igy nyilván felmerül a kérdés bennem, hogy érdemes-e venni 6-7 millióért egy újabb autót, ami egyáltalán nem jobb komfortra/menetdinamikára mint egy idősebb vetélytárs? Vagy csak nekem lett kiábrandítóan drága a használtautó piac?

febr. 1. 18:57
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Prémiumot akkor vegyél ha nem fog fájni kiadni 1-5 milliót javításra


Nekem egy szimpla 2004-es benzines BMW van E46 és sajnos N motorkód, dől az olaj belőle, nem találok szerelőt vidéken aki hozzá nyúlna...


Aki meg igen az meg horror áron, egy hosszbordás szíjat 50 ezerért cseréltek ki, úgy hogy én vittem a szíjat.



Napi szinten használom és 1 év után már sorra jöttek ki a hibák, hátsó dob kuka... sehol nem találtam értelmest 70 ezerért kelett vennem újat...


trapéz lengőkar, stáb pálca szokásos e46 betegség 300e csinálták volna, 215e lett haveri alapon...


Most ott tartok, hogy 1 milliós autó és 1 millió van rá költve de még mindig nem jó...


De továbbra is fáj a szívem a BMW-k láttán.

febr. 1. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
50%

7milla körül egész jó kocsikat lehet kapni. Az enyém is ennyiért lesz majd eladó pár hónap múlva.

És persze simán vennék magamtól...


Biztos, hogy rossz döntés régi drága autót venni. Egyszerűen pénztemető, és presztízse sincs már.

Komfortban pedig egy újabb kozepkategoria simán veri.

Ha nem, akkor az azért van, mert eszelős mennyiségű pénzt költöttél rá...

febr. 1. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
57%

Te sem lehetsz egy hétköznapi eset!

Ennyi vakert és agyalást egy használtautó vásárlásához????

Nem semmi! 🤔

febr. 1. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Ki nem szarja le, h mennyit költött a csávó az autóra. Az az ő baja. Egyszerűen közel sem ér annyit és kész. Nehogy már a vevőn akarja bevasalni a felújítás árát!

Bár lehet, h létezik valahol az a balek.

Az béjemvé nem vmi ritkaság aminek emel az árán a restaurálás hanem egy tucatautó.

Maradj a Skodánál, azt vszeg nem fogod megbánni.

febr. 2. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
65%
A régi prémium autók régen voltak prémiumok. Nyilván azért (is) eladók mert már nem azok. A gatyád (is) rá fog menni -nem beszélve az idegről- ha beleugrasz egy lefingott prémiumba ami már 5x megkerülte a földet.
febr. 2. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

A ráköltött pénzt nem szabad így beárazni! Azt az életben nem fogja visszakapni.

Ha veszek az autómra egy új gumiszettet, máris 150e-rel többet ér?! Nem! A piac nem fog érte többet adni. Legfeljebb az eladhatóságát növeli.

Ha van két ház, tök ugyan olyan. Az egyik közepes állapotú, abszolút lakható, a másikat 3 éve felújította a tulaj, de 10 millióval drágább. Melyiket vennéd meg?! Én a felújítandót olcsóbban és a saját ízlésemnek megfelelően csinosítanám ki a megmaradó pénzből. Ugyanez igaz az autóra is. 360e km-t futott autóra a piac amúgy is nagyon fogja húzni a száját.

Az Octavia, meg a 190 Le egyébként nagyon nem felső kategória vagy prémium.

A régi, sokat futott prémiumok engem sem hoznak valahogy lázba. 6 éve, még a drágulási hullám előtt vettem utoljára autót. Abból az összegből amit erre szántam bőven kijött volna nem nem özönvíz előtti használt prémium is. De inkább egy legerősebb motorral szerelt, gazdagon felszerelt új Opel mellett döntöttem. Presztízse nincs, de vettem jó pár év nyugalmat. Egyáltalán nem bántam meg. Autópályatempónál ez sem csörög-zörög, nem kiabálva kell beszélgetni benne.

Mostanában nézelődtem második autónak valami kisautót. Nem utazó, meg családi autó kell, hanem ami kicsit erősebb, könnyű és egyedül tudok vele futkosni. Audi TT-k szimpatikusak. Amiben nincs csillió km, nincs szétberhelve mindenféle bazári homasitás cuccokkal, meg nem öreg, olyat nem nagyon találok 10 alatt. De ennek az árazásában benne van, hogy eléggé rétegautó. A4-esek hasonló paraméterekkel sokkal olcsóbbak. De arra meg nincs szükségem.

febr. 2. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Egyik fonokomnek volt az 535D, amirol beszelsz. Tulzas nelkul mondom, hogy havonta kellett rajt valamit csinalni. Mindig volt vele valami gond.

15 evesen ez mar sokkal inkabb egy gurulo problema halmaz, mint premium.

febr. 4. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Én is csak az előzőekkel tudok egyeterteni. Lehet, hogy egy rendben lévő öregecske prémium tud jó lenni, de rendben tartani a haverod peldaja is mutatja, hogy sokba van.
febr. 6. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Ne már ember, 7m-ért olyan keveset futott pár éves autót lehet venni hogy megszólal.
szept. 23. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Te vagy az a kategória aki megveszi tőlem az autóimat, én garancia lejárta után eladom. 4 éves Faceliftes Golf 7 kombit cseréltem Faceliftes Octavia kombira, tehát utóbbi nagyon új még. Téligumi, 2-4 kötelező szerviz, csak akkor mikor az autó kéri, aztán eladás. Nincs nyűg velük, nem azon agyalsz mi romlik el megint, és mennyibe fog kerülni. Lízingelj te is, ha van ennyi pénzed, akkor nem okoz gondot fizetni a 10-12 milliós autó havi törlesztőjét sem. Most 6,99% fix kamatra adják, ami szerintem nagyon jó, az előző rosszabb volt az 12% volt sajnos, de még úgy sem volt rossz vétel.

Egy jó tanácsom van ehhez, akkor kell új autót venni amikor készlet akció van, nem akkor mikor te szeretnél. Octaviára Július-augusztusba volt, ez ki is használtam. Kb negyed évente mindig van valamilyen, minden nap meglesed a készletet, aztán mikor leakcióznak futsz a szalonba, mert nem marad :) Én most több kedvezményt szereztem, mint amennyi kamatot ki kell fizetnem a teljes lízing idő alatt! Pedig egyszerű ügyfél vagyok.

Nem kell a 4-5 éves autó kopóalkatrészeit cserélgetni, kuplung, vezérlés stb.

Az új octavia 4, hatalmas, biztosan nincs hely problémája benne senkinek sem. A 2.0 TDI 150Le-vel pedig nagyon dinamikusan megy :)). Az első generáció hibáit kijavították, legalábbis amiket fórumokon olvastam nem tapasztalom.

szept. 23. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!