Ebben mi a logika? Drága autók és tankolás?
Nem csak hazai de néha külföldi videós tesztek alatt is sokszor látom kommentekben, hogy drága sport és luxusautóknál jönnek azzal, hogy hát mennyit fogyaszt meg mennyire drága szervizelni, és hogy kinek kellene ez így...
Most komolyan az ilyen emberek addig nem jutnak el logikában, hogy aki meg tud venni egy forintban számolva 30-40+ milliós autót, azt valószínűleg nem fogja érdekelni, hogy nem 6 litert hanem 16-ot fogyaszt vagy hogy épp egy gumicsere egy misi és hasonlók?
Csak a fogyasztási különbözetet kiragadva a példáidból, ha 100km-en 6 helyett 16 litert eszik az autó (ez egy 2.0 dízel és egy 3,5-4 literes benzin között simán megvan, több típusba raknak ekkora motorokat, szóval akár reális is lehet a példád) és megy vele mondjuk évi 40-45 ezer km-t a tulaj, az 5 év alatt már 200-220 ezer km. Ebben az esetben csak az üzemanyag különbözet 650ft-os literenkénti árral számolva majdnem 15 millió ft. És ez csak a különbözet, ha úgy nézzük, hogy egy 6 literes autóval megy ennyit a tag, akkor összesen 8-8,5 milliót tankol, ha 16 literrel akkor 22-23 milliót. Egyszerűen sok pénz, az autó árának 50-60%-át nem biztos hogy még egyszer el akarja költeni csak üzemanyagra. De ha hozzávesszük a karbantartási költségeket akkor valószínűleg meg is duplázza az autó árát.
Akinek 40+ milliója van egy autóra, az valahogy összeszedte rá a pénzt. Tud bánni a pénzzel, nem engedi hogy kifolyjon a kezei közül. Pontosan azon hozzáállás miatt számít az autó fenntartási költsége egy ilyen tagnak, ami lehetővé tette azt, hogy ennyit költsön autóra.
3: Csak eszerint a logika szerint már az összes luxus és sportautó modell rég a süllyesztőben lenne, mert senki nem venné meg, a gyakorlatban meg évről évre döntögetik a saját eladási és bevételi rekordjaikat.
Tehát a célcsoport megveszi és használja, épp ez az, hogy akik kommentelnek a tesztek stb alá, és nem a célcsoportjuk, azok miért nem gondolják át ezt, hogy akiknek ezek az autók készülnek, azokat nem fogja érdekelni a dolog.
#5 Azért nagyon nem mindegy, hogy milyen autóról beszélünk. Ezt kihagytad a kérdésedről.
Egy munkába járós limuzin vagy kombi, pl. egy A6 méretű és kategóriájú autónál mikor azt a szalonból megveszik egészen más a cél, mint egy RS6 verziónál. Egy kifejezetten sport vagy szupersport autónál meg pláne.
Igazából szinte minden relatíve drágább autónál megfigyeltem ilyet. Még Mustang tesztek alatt is megy néha ez, hogy hát jajj mennyit fogyaszt stb. De ugyanúgy látni ezeket a tipikus 30+ milliós luxusautók esetében is, bár ott legalább annyi difi szokott lenni, hogy ha benzines akkor a fogyasztás miatt megy a dolog ha dízel, akkor hogy elromlik jajj mibe kerül javítani.
Az ilyesmikre gondolok, hogy ebben nem tudom miért nem gondolják át a dolgot, hogy a célközönség valószínűleg teljesen más helyzetből indul. Bár az elromlásnál is, most aki megveszi új autóként annak ott a garancia rá, tehát az sem épp reális, hogy megy vele 10.000km-t aztán költhet rá milliókat.
"Nem csak hazai de néha külföldi videós tesztek alatt is sokszor látom kommentekben, hogy drága sport és luxusautóknál jönnek azzal, hogy hát mennyit fogyaszt meg mennyire drága szervizelni, és hogy kinek kellene ez így..."
Mert sokan akarna sportverdát, de csak lerúgott, 15-20 éves használt vacakra futja nekik, nekik kell az észt osztani, vagy megpróbálni, hogy figyu, ezt nem csak megvenni de tankolni is kell majd és akkor csak az alap költségeknél tartasz.
A kérdés második része is meg van válaszolva ezzrl kb, mert úgyis kínai noname felnire meg gumira futja majd, nem continentalra hogy az az autó úgy guruljon ahogy a gyárban eltervezték...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!