Miért kerül nálunk duplájába egy BYD elektromos autó, mint Kínában?
Pl. egy BYD Atto "As a comparison, the starting price of ATTO 3 in China is 139,800 RMB (20,100 USD), and the starting price in Europe is 38,000 EUR (40,500 USD)." Nálunk olyan 38.000 Usd volt tavaly.
Nem az lenne a lényeg, hogy környezetvédelmi szempontból olcsó elektromos autót a népnek, megmentjük a bolygót minden áron.?
(Jó tudom az akksi hulladékkal biztos nem, de mégis legyen egy környezetvedelmi irány.)
Mikor lenne egy olcsó alternatíva, akkor meg jól megvágják a fogyasztót. Így azért elég kétszínű ez az irány.
Ide kell hozni.
Vám.
Rekord magas áfa.
Egyéb.
Szigorú és bonyolult engedélyeztetés.
Magasabb munkabérek.
Szállítás.
Vám.
Nagyobb áfa.
Több oka van:
1. Európába nem hozzák a legolcsóbb kínai változatokat
2. drága a szállítás, mint 10 nagy ro-ro hajót rendeltek tavaly a kínaiak, de ezek zömében év közben-jövőre állnak munkába .
3. 10% VÁM
4. Európában magas ÁFA 19-27% közt (Kínában az elektromos autók adómentesek).
5. Tudnák olcsóbban adni, de csak akkor teszik ha azt a piac elvárja. Németországban a támogatás megvonása után 15%-kal csökkentették azonnal az árakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!