Piros lámpánál motor leállítása?
Eddig sokszor hallottam azt a tanácsot, hogy ha vasúti átjárónál meg kell állni, akkor állítsam le a motort a jó fogyasztás érdekében. Ezt eddig is így tettem, viszont most olvastam egy cikket, ahol azt mondják, hogy ha 20 másodpercnél rövidebb a megállás ideje egy pirosnál, akkor is állítsuk le, mert úgy lehet üzemanyagot megtakarítani.
Igaz ez a dolog? És ha igen, akkor miért nem látok embereket így cselekedni a hosszabb pirosoknál? Hazafelé menet nekem van 2-3 lámpám, ami mindig megfog, és legalább egy percig piros, akkor itt most érdemes leállítani a motort?
Végül is az újabb autók már automatikusan leállnak start/stop rendszereknek köszönhetően, akkor lehet benne valami.
A cikk 5. bejegyzése állítja ezt: [link]
A siklócsapágyas motor inditáskor kopik a legjobban, mivel egy ideig nincs olajnyomás.
Az önindítót és az akksit sokkal többet terheled.
Szerintem ez mérhetetlen fillérbaszás. Én talán akkor állítom le a motort, ha már 5-6 perce állok.
13. régi rücsök ladamotoroknál az mondták egy indítás 1-2 percnyi benzin, ezalatt nem volt érdemes.
Ma állítólag jobb a helyzet, de ém sem díjazom az értelmetlen leállítgatást.
Butaság hogy károsítja a motort ez.
Kettes priusok 500e plusz kilómétereket bírnak jelentősebb beavatkozás nélkül. Folyamatosan leáll és újraindul a motor menet közben is. Van hogy pályán is ha lejtőn megyek.
Hármasok még többet bírnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!