Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen miért csinálták azt,...

Régen miért csinálták azt, hogy leállítás után párszor felbőgetik a motort?

Figyelt kérdés

Főleg régebbi filmekben lehet megfigyelni, hogy leállítás előtt de legalábbis megálláskor néha adnak neki egy-egy gázfröccsöt.

Erre miért volt szükség a régebbi kocsiknál?



2023. aug. 6. 21:35
 1/8 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
54%

Hogy adnak neki leállítás után gázfröccsöt?

Milyen régi filmekben?


Egyébként lehet, hogy nem volt alapjárat, azért.

2023. aug. 6. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Bocs elírtam, leállítás előtt...
2023. aug. 6. 21:39
 3/8 anonim ***** válasza:
2023. aug. 6. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
15%
vótmá
2023. aug. 6. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
67%

wartburg, trabant, meg egyéb két üteműeket állítottak le így, vagy ráhúzták a szivatót, hogy legközelebb hidegen jobban induljon.

Bár egy kompresszió nélküli wartburgot úgy pörgetett az önindító, még mindig a hangja a fülemben van, mint amikor jár a motor kb.

4 üteműeknél nem volt szabad, mert felhígult a motorolaj.

Bár azok is ugyanúgy tojtak beindulni sokszor.

2023. aug. 7. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
87%

Párszor kérdezték már itt az oldalon... 2T motoroknál csinálták ezt, két okból: 1. kicsit szívja meg magát a motor benzinnel. Így következő indításra könnyebben indul. Ugyebár ezek még mechanikus karburátoros motorok voltak, nem volt injektor. Ha felpörgetted a motort, de levetted a gyújtást, amíg a főtengely lendületet tartott, addig szipákolta befelé a keveréket, de nem égette el gyújtás hiányában. 2. A kenést is a keverék üzemanyag szolgáltatta. Ha kicsit megszívetted a fenti módon a motort, nem csak benzin, hanem motorolaj is került a hengerekbe, főtengelycsapágyazásra, mozgó alkatrészekre. Így indítózáskor is egyből volt kenés. Elvileg valamivel meg lehetett hosszabbítani a mozgó-kopó alkatrészek élettartamát ezzel a módszerrel.

A mai 4T motoroknál ennek a módszernek már semmi jelentősége, értelme nincs, ezért a szokás is kikopott.

2023. aug. 7. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%
#6 Ez azért hülyeség, mert a túlszivatott motor pont hogy nehezebben indul be. Aki emiatt bőgette fel a motort leállítás előtt, az lényegében csak magát szívatta meg vele.
2023. aug. 7. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
37%
7: Így utólag: Maradtál volna csendben.Szerinted miért találták ki a hagyományos karburátoroknál a szívatót?
máj. 3. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!