Régen miért csinálták azt, hogy leállítás után párszor felbőgetik a motort?
Főleg régebbi filmekben lehet megfigyelni, hogy leállítás előtt de legalábbis megálláskor néha adnak neki egy-egy gázfröccsöt.
Erre miért volt szükség a régebbi kocsiknál?
Hogy adnak neki leállítás után gázfröccsöt?
Milyen régi filmekben?
Egyébként lehet, hogy nem volt alapjárat, azért.
wartburg, trabant, meg egyéb két üteműeket állítottak le így, vagy ráhúzták a szivatót, hogy legközelebb hidegen jobban induljon.
Bár egy kompresszió nélküli wartburgot úgy pörgetett az önindító, még mindig a hangja a fülemben van, mint amikor jár a motor kb.
4 üteműeknél nem volt szabad, mert felhígult a motorolaj.
Bár azok is ugyanúgy tojtak beindulni sokszor.
Párszor kérdezték már itt az oldalon... 2T motoroknál csinálták ezt, két okból: 1. kicsit szívja meg magát a motor benzinnel. Így következő indításra könnyebben indul. Ugyebár ezek még mechanikus karburátoros motorok voltak, nem volt injektor. Ha felpörgetted a motort, de levetted a gyújtást, amíg a főtengely lendületet tartott, addig szipákolta befelé a keveréket, de nem égette el gyújtás hiányában. 2. A kenést is a keverék üzemanyag szolgáltatta. Ha kicsit megszívetted a fenti módon a motort, nem csak benzin, hanem motorolaj is került a hengerekbe, főtengelycsapágyazásra, mozgó alkatrészekre. Így indítózáskor is egyből volt kenés. Elvileg valamivel meg lehetett hosszabbítani a mozgó-kopó alkatrészek élettartamát ezzel a módszerrel.
A mai 4T motoroknál ennek a módszernek már semmi jelentősége, értelme nincs, ezért a szokás is kikopott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!