Érdemes-e 600-800 ezerért 4. generációs 1.6 benzin/1.9 dízel Volkswagen golfot venni, mind autópályás/városi használatra 200-300 000 km-el?
Ne vegyél 5ös Golfot, sokkal silányabb mint a 4es, rohad mint a tök, 1.6 benzines a 4esben is szar, zabálja a trafókat, ebben a korban az olajat is, sokat eszik, nem megy.
A 4es golf jó út, ebbol a korból a legjobb minőségű autó, abból még nem spóroltak ki olyan dolgokat amiket később igen.
Nekem egy 300ezret futott 1.9 PD TDIm van, köszöni jól van, majdnem újszerű, 5 literből elvan, megy mint a barom ha kell és minden szerelő ért hozzá és szeretik is, alkatrész olcsó. Olyat vegyél ami nem rohad, más baja nincs, persze elszállhat a turbó meg a kuplung de egyszer kell csak megcsinálni (ha kell) aztán jó eséllyel soha többé (ha csak nem mész évi 50ezret).
Ha sok rövid távot mész városban, ahol a dízel be sem melegszik, akkor vegyél benzinest csak, de egyébként a legendás TDI azt is bírja.
Ha benzines akkor viszont kerüld a vw-t, a jó 1.6 benzinesek a franciaknál vannak, de ott ugye lehet sok elektromos zűrzavar (de cserében nem rohadnak), meg a japánoknál, de ezek nagyon rohadnak.
Személyes titkos kedvencem az opel 125 lovas 1.8 16v-je amiben nincs még okoskerék, jobban megy mint az 1.6 és nem fogyaszt sokat, mind G mind H Astrában volt, ezt érdemes megfontolni.
Corolla is jó, annyira nem rohad, de drága.
Alapvetően olyan autót vegyél ami nem rohad és aminek volt gazdája, aki ismeri az autót és el tud róla mondani mindent, mikor mi volt benne cserélve, kereskedőtől ne vegyél, mert fogalma sincs.
#23 megint én (18-19-20) :D remélem nem te írtad a másik ugyanilyen kérdést amúgy...
Benzin vagy dízel kérdésben az legyen a döntő, hogy mire használod. Ha egy évben mész 5 ezer km-t, ami főleg 5 km-re boltba szaladgálással jön össze, akkor kizárólag benzines. Ha meg 20 km-re lévő munkahelyre jársz be autóval, arra már ésszerű egy dízel. Vagy gázszettet rakni a benzinesbe.
Ha valaki nem csak képen látott ilyet, az tudja, hogy a Golf 4 összes dízelmotorja rettenetesen tartós, alkatrészek is olcsók. Adagolós SDI (68 LE) mondjuk egytömegű kuplungos alapból és nincs turbó (igazából benzinesnél olcsóbban fenntartható ha gyengébb autó is megfelel), adagolós TDI (90/110 LE) esetén kettőstömegű lendkerék cserélhető egytömegűre, turbó meg használat függő, 300 ezret illik tudnia ha kap légszűrőt és picit járatva van indítás utan/leállítás előtt, stb. Adagoló tömítés szettet szokott kérni ilyen korban, de ha cserélni kell akkor 30 ezerért veszel bontottat. Porlasztók is szörnyű tartósak és olcsón javíthatók, 40 körül kapsz egy szett jót ha szükséges. PD TDI esetén az 1.9-ben mindegyik Bosch elemes, szóval adagolóshoz képest drágábban, de ésszerű összegből felújíthatók, de ezek is sokat elmennek gond nélkül, bontott szett (4 db) 80 ezer környékén kapható. 1.9 PD mindegyik 8 szelepes hengerfej, nem reped ez sem ahogy az adagolósé sem, de a PD elemek helye meg tud kopni, de ez megelőzhető egy külön leszorító alkatrésszel... Ha ezt nem csinálják meg, úgy is elmennek kb 500e km-t. Az adagolós meg 1 milliót. Szóval a rossz az szerintem nem ilyen.
Golf 4-ben a benzinmotorok nem kifejezetten takarékosak, számottevő a spórolás akár a dízellel, akár LPG-vel. Már ha van futás ugye, ahol megtérüljön. Lóerő és évjárat alapján nézd meg a spritmonitor.de oldalt, ahol rengeteg valós fogyasztási adatot találsz. 1.6 75 LE rém egyszerű, iszákos (benzin) hajlamai vannak mondjuk, de még EGR sincs benne. Amúgy mindegyik korabeli VW benzinmotorra jellemző trafó hiba, fojtószelep szokott nyűgös lenni még. Nameg valamennyi olajfogyasztás lehet, érdemes tankolásnál nézni a szintet, bár ez márkától függetlenül mindenre igaz.
A Golf 5 ennyiért felejtős, és amúgy is sokkal jobban rohadnak mint a 4-es. Abból egy 1.2 TSI (mert nincs benne okoskerék) és ha van rá olcsóbb szerelő (aki vezérműlánc cserét nem horror áron csinálja), az már közelebb lenne egy dízel takarékosságával, ezek a turbós és közvetlen befecskendezéses benzinesek tudnak már egész keveset enni.
Szóval kezdjük az alapokkal! Mire is kell az autó? Leggyakrabban hány km-re lenne beindítva? (Szóval ha napi összes 10 km munkába járás, akkor kétszer indítva 5 km egy út.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!