A legtöbb oktató miért hátrafordulva tanítja a tolatást,meg miért várja el, hogy sávváltásnál hátra is forduljunk, mikor szerintem az előbbi praktikátlan, az utóbbi meg még veszélyesebb is?
Azért, mert pl. parkolóból vagy az udvarodról kiállva ha csak tükörből csinálod, simán elütsz egy gyalogost. Én is inkább tükörből tolatok, mozgás közben hátrafordulni akkor szoktam, ha egyenesen és nagyobb sebességgel tolatok (pl. hosszabb zsákutcából kifele), de minimum kétszer azért körbe is nézek, nem csak a tükörben bízok.
Sávváltásnál némiképp értelek, bár gyanús, hogy nem úgy értelek, ahogy te gondolod. Nekem azért lenne felesleges sávváltásnál hátrafordulnom, mert amúgy olyan gyakran nézek a tükrökbe, hogy amikor belenézek, abból, hogy ki "hiányzik" megmondom neked bármikor, milyen színű és márkájú autó van éppen a holtteremben, mert fél-egy perccel korábban még láttam a tükörben, most meg nincs ott, tehát biztos a holtteremben kell lennie. :)
De ez sem tutibiztos, mert városban biciklis, autópályán meg motoros simán megjelenik úgy, hogy a nagyon gyakori tükörbe pillantással sem tudsz róla, hogy éppen a holtteredben van.
Nem felülbírálni kell a sok évtizedes gyakorlatot, hanem betartani. De sajnos tipikus magyar szokás, hogy egyesek inkább felülbírálják, mert , hogy az szerintük baromság, csak ilyen birka módjára közlekedő sofőrök már nem egyszer húzták rám a kormányt, mert úgy gondolták minek oldalra nézni, vagy használni a tükröt? Majd úgyis fékez ha van ott valaki.
Tükörből meg tényleg nem látni mindent, majd rájössz, nem adok neked fél évet,hogy ha így vezetsz, valaki tuti ledudál.
#5 Ez nem magyar szokás, ez emberi, illetve közép-kelet-európai szokás. És egyébként áthidalható lenne annyival, hogy amikor tanítanak valamit, akkor elmondják az ún. "rationale"-t mellé, hogy miért van úgy. A KRESZ-t is mindenki sokkal jobban betartaná, ha oktatáson nem csak megtanulni kéne, hanem elmondanák, hogy "ez a szabály azért van, MERT [...]", és akkor mindenki belátná logikusan, hogy nem hülyeség a szabály.
Az egy nagyon érdekes szociológiai kérdés, hogy valóban vannak társadalmak, ahol alapvető a szabályok betartása, a másokra hallgatás, mert feltételezik, hogy a szabályokat az ő érdekükben hozták meg úgy, ahogy. Mi a világnak egy olyan régiójában élünk, ahol az élet rengeteg területén egyébként a történelem során valóban nagyon sok törvény, szabály indoklása annyi volt, hogy "mert csak", meg a "mert én azt mondtam, és én mondhatom". Gyereket is nagyon sokat így neveltek, nekik volt kicsit konfliktusokkal telibb az amúgy is konfliktusos kamaszkor.
Én pl. akármelyik jogsimat csináltam, akár szabályról, akár technikáról volt szó, megkérdeztem, hogy de amúgy miért? Mindkét szakmám kitanulása során is mindig rákérdeztem, miért. Szerencsére voltak olyan oktatóim, akik el tudták magyarázni, hogy miért. Persze megértem, hogy ez nem az alapoktatás része, mert autóvezetéssel kapcsolatban az összes miért kérdés megválaszolásához kell jó sok logika, némi fizika, majdnem gépészmérnöki/szerelői műszaki ismeret stb. stb. Még így is sok megbízhatónak tűnő oktató cikk hülyeségeket beszél, lásd mekkora viták vannak arról, hogy milyen benzint tankolj, vagy miért tartsd/ne tartsd benyomva a kuplungot piros lámpánál.
Kérdezőben legalább annyit becsülök, hogy legalább rákérdez, bár a hozzáállásából úgy tűnik, hogy úgysem érdekli olyan válasz, ami nem erősíti meg. De ez sem magyar dolog, ez csak egy embertípus, akiket nem mi fogunk megváltoztatni.
A teherautókban nem tudnak hátranézni, nagyobbak is, mégis közlekednek valahogy.
Akkor hogy van ez?
#7 Teherautón egy kicsivel nagyobb tükör van, ráadásul, többnyire osztott, mert az egyik panorámás. Az újakban meg már holttér figyelmeztetés is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!