Fekbetet nelkul kozlekedni?
#5 Hát mert szerinted az a nyikorgó hang mégis honnan jön? A kipufogóból?
Addig halogattad a betétcserét, amíg totál nullára kopott és most már a fékbetét vas hátlapja súrlódik a tárcsához, mikor fékezel. Ez adja a hangot. Közben jól szétmarja a tárcsát is.
Ezen a ponton a közlekedés bármilyen formában életveszélyes.
1. Ha kiveszed a betétet a helyéről, elől a fékhatás 80% helyett 0% lesz. A hátsó 20% édeskevés, de ráadásul ebben az esetben vagy tönkreteszed az első munkahengert is. Jobb esetben csak szétdarálódik az is, rosszabb esetben kiesik a dugattyú a helyéről, elfolyik a fékolajad és még a hátsó 20% fékerő is megszűnik. Rálépsz a fékre, nem történik semmi és irány az árok, vagy kamion segge, vagy villanykaró, vagy amit éppen eltalálsz majd.
2. Ha benne hagyod a fékbetétet, az sem sokkal jobb opció, mert a full nullára kopott fékbetétnek a vas hátlapja elég vékony ahhoz, hogy a legtöbb autó esetében ki tud esni a helyéről. Ha nincs szerencséd, akkor beékelődik a nyerek és a tárcsa közé keresztben, a kerék hirtelen leblokkol és te ugyanúgy mész az árokba/kamionba/villanykaróba/akármibe, mint a másik esetben.
Az egy dolog, hogy a saját életeddel játszol, de másokéval is, ha bármilyen módon útnak indulsz.
És könyörgöm ne nyúlj hozzá. Könyörgöm ne te csináld. Nyilvánvalóan nem értesz hozzá. Nem baj, nem szégyen, de ne a féken gyakorolj. 20 ezer forintot ki tudsz fizetni egy trélerre, vitesd el szervizbe. A fékkel ne játsszál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!