Fiat 500 mennyire megbízható és költséges autó?
tervezek a közeljövőben venni egy 2010 évjárat felett Fiat 500ast max 2 millióig.
Nem ismerem ezt a típust, de rengeteget látok az utakon. Olaszban is javarészt csak ilyenek mentek és sokfelé kedvelt típus ahogy látom.
akinek van ilyen kocsija, tud róla valamit mondani? Van gyenge pontja? Valóban megér 1,5 -2 milliót egy egy 10 éves példány?
Na a TwinAir blokkot és a nagyobb MultiAir motort is kerüld.
Ha jót akarsz magadnak, akkor 1.2 68/69 LE vagy 1.4 100 LE (NEM 105!) motorokat nézd, kézi váltóval.
Mert azok a motorok a legegyszerűbbek és a legmegbízhatóbbak, amiket írtam. Neked meg az volt a kérdésed, hogy megbízható legyen és ne legyen drága fenntartani.
Nézd meg, mennyi egy MultiAir modul, na az rendre lekókad rajtuk, és lehet cserélni. Na, ha 1.5 milliós autóra 400 ezret kell locsolni egyik napról a másikra, az se nem megbízható, de nem olcsó.
Akkor jó :D
Az elektromosakat is pont ismerem. Ha 2-3 millióért látsz ilyet, menekülj :) Kétféle volt (legalábbis nagyobb példányszámban). Az olcsóbb "Karabag" kicsi hatótávú, problémás javíthatóságú, nem túl jól sikerült széria, egy cég megvette az autókat és rakott bele maszek akkut stb, kívülről pl a lökhárítókat nézve ugyanolyan mint bármelyik másik beésőégésű motoros. A drágább az amerikai piacra készült 500e, ami teljesen a Fiat gyári terméke, a lökhárítókról könnyen felismerhető (rajta van az 500e felirat is). Fő hátrányai a lassabb töltés, a néhány egyedi karosszériaelem (lásd lökhárítók) amiket nehezebb beszerezni ha törik - de műanyaghegesztő megjavítja -, mivel mind eredetileg USA modell így a lámpákat cserélni kellett műszaki miatt (ha nem történt meg, akku vizsgán bukó lehet), ilyesmik... Igazából kiépült rá a hazai szakember gárda, abszolút élhető, összességében egy jó autó az 500e, ha 4(+) millió környékén nézelődsz. Nagyon ajánlom a típus facebook csoportját tájékozódásra:
Benzines frontot feljebb leírtam, csak a teljesség kedvéért... Mild hibridek nagyon újak még. 1.2 69 LE és 1.4 101 LE az ajánlottak. 0.9 TwinAir és 1.4 MultiAir esetén drága TA/MA egység hiba. Váltó függvényében TwinAir/MultiAir motoroknál kettőstömegű lendkerék is lehet ha jól emlékszem, az is drágítja a fenntartást. (0.8 alatt szerintem a 875 köbcentis, Fiat által 0.9-re felkerekített motorra gondolsz.)
Dízelt akkor ajánlanám, ha viszonylag nagyobb éves futás várható, és hosszabb utakra kellene az autó. (Ha kisebb éves km és/vagy rövidebb utak jellemzőek, gázszett beépítése az 1.2-1.4-be egy jó spórolós lehetőség.) Az 1.3 Multijet vállalható motor, de ennek is megvannak a gyenge pontjai. Kétféle volt, a régebbiek 75 lóerősek (forgalmi szerint "Euro 4" besorolás), 2010-ben hagyták abba, és kb 2009-től kezdte felváltani a 95 lóerős ("Euro 5" környezetvédelmi osztály), én a keret és az olcsóbb fenntartás miatt a 75 lóerőseket venném számításba. Az 1.2-1.4 ellenében ezen nem vezérműszíj van (x év után cserélendő még ha nincs elérve a km limit akkor is, de olcsó és könnyen hozzáférhető), hanem láncos. A lánc garnitúra olcsó igazából, de nagyobb munka a cseréje, cserébe se év limit nincs, illetve km-ben is többet szokott bírni jóval a szíjhoz képest, hosszútávon ugyanúgy jössz ki vele. Esetenként rövidebb volt az élettartama, főleg ha betartották a hosszú olajcsere periódust amit a gyár megadott (2 év/30e km), ajánlott 10-15 ezrenként cseréltetni, filléres tétel tényleg, alig 3.5 liter olaj kell, és még az olajszűrő is kifejezetten olcsó. Plusz itt is jellemző, hogy a részecskeszűrős 95 lovasoknál kevesebbet bír a lánc, főleg rövid utakra használva őket. A befecskendező rendszere a modern, közös nyomócsöves technológián belül szerintem kb a legjobb, olcsó és tartós alkatrészekből épül fel, ritkán van baja, és akkor is olcsó az alkatrész, illetve jó áron felújíthatók/cserélhetők a cuccok (némely konkurenshez képest, ahol teljes rendszer megsemmisíti önmagát, és/vagy nem lehet felújítani dolgokat, csak vagyonokért újat venni). Rettegett kettőstömegű lendkerék nincs. 75 lóerős készült részecskeszűrő nélkül, szóval mégegy gonddal kevesebb. EGR szelep eltömődése jellemző, ennek is a rövid utak tesznek be főleg, de csak ki kell tisztítani általában, nem szokott elromlani teljesen. Ilyen korban már lehet izzítógyertya hibára számítani, mondjuk az minden dízelre érvényes kb, ennél viszonylag vékonyak és ezáltal törékenyek, óvatos szakemberre érdemes bízni a cserét (előny a sok lazító folyadék, és nem árt egy nyomatékkulcs ami határolja az erőt és nem engedi eltörni a gyertyát ha szorul még) - ha beleszakad, drága kiszedetni, szóval alkudni kell szorgalmasan ha ilyen beszakadt gyertyával vennél autót. Esetleg még nem árt a levélrácsra ránézni, hogy ép legyen, mert a motor fölé lóg be, és így a légszűrőhöz víz juthat be, nem tenne jót a motornak - ránézésre látszik, szűrő cserénél kicsi szilikont lehet oda nyomni, illetve talán a gyár is csinált lyukakat amin ki tud folyni, szóval nem igazán fordul elő, csak eszembe jutott a motor kapcsán. Összességében ha sok a hosszú út, keress egy jó állapotú 75 lóerőset, amin cserélték már a vezérműláncot, és akkor valószínű pár évig nyugi van.
Rozsdára (hátsó futóműnél különösen) és talán szervóra lehet még érdemes figyelni, de igazából olcsó autó, vannak kis nyűgök többször, de jellemzően csak valami filléres csetreszt kell cserélni és megy tovább az élet. Általános bölcsesség, hogy hívj pénz kifizetése előtt egy átvizsgáló szakit, aki segít megállapítani, hogy ér-e annyit a kocsi, mint amennyit kérnek érte (menthetetlen autó ritka, csak mindig kérdés, mennyibe kerülne a javítás és mennyivel többért lehet hibátlanul ugyanazt megvenni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!