Nem ajánlottak 7-es BMW-k (és kedvenceim, az S-Osztály Mercedes-ek sem) a prémium szegmensből - használtan 8-12 évesen. Nem a magas benzinfogyasztás, sem az alkatrészárak amit nehezményezek, ezen költségek ennél a ligánál benne vannak a pakliban...?
Nem a magas benzinfogyasztás, sem az alkatrészárak amit nehezményezek, ezen költségek ennél a ligánál benne vannak a pakliban, hanem a gyakori meghibásodások - ezáltal szervizlátogatások. (Esetleg megállások?) Bővebben lent!
Igaz talán a W221-es, W222-es Benzeket megbízhatóbbnak mondják a Bangle utáni 7-esekhez viszonyítva, de így is játszik, hogy esetlegesen gyakran kell javításokra/alkatrészcserékre hordani (még a drágábban vásárolt, azaz jobb állapotú modelleket is). Ebből látszik, hogy egyedül a megbízhatóság, ami fontos (lenne) nekem, minden más csupán másodlagos. Nem az ilyen gépjárműveknél állandóan fennálló rizikó, ami a problémát jelenti - hanem a: milyen gyakran?
Még az sem lenne gond, ha például az egyik oldalablak nem működve, vagy elromlana az éjjellátó, használhatatlan lenne a légkondicionáló, és egyéb kellemetlen, de az autó haladását/megállását nem befolyásoló tényezők hibásodnának meg. Amik esetemben aggodalmat kelthetnének, azáltal, ha gyakran bekövetkeznének, azok egyedül a motorikus és futóművi problémák.
A kérdés az, hogy:
Valóban ennyire nem ajánlott egy kivizsgáltatás után jobb állapotúnak bizonyuló S-Osztály sem ennyi idősen, ha kerülni akarjuk a megállásokat és a reggeli el nem indulásokat? Vagy a Mercedes-ek még mindig sokkal megbízhatóbbak (egy 7-eshez, A8-ashoz képest), feltéve ha megadnak nekik mindent, amit az üzemeltetőtől és a szerviztől kérnek?
Netalán hagyjam el teljesen a vágyakozás tárgyát, és a sokkal megbízhatóbbnak tartott Lexus LS600h (2012-2014 környéki) megkíméltebb állapotú példányaiból lenne egyedül érdemes szemezgetni? Még ha sokan nem is tekintenek rá úgy, mint egy S Mercedes-re?
(Ilyen korban már nem teljesen mindegy a valaha volt presztizs? Csak egy észrevétel. Mégis néhány embernek mintha még...)





Az a baj, rosszul állsz hozzá.
Nem azért mondják, hogy megbízhatatlan esetleg, mert elmegy a klímagáz, beesik az ablak vagy ilyesmi. Mert ezek kis túlzással univerzális alkatrészekből vannak összerakva. (persze sok extra, bonyolult, nagyobb a hibalehetőség, de nem számottevő egy hasonlóhoz képest) Ahogy a futóműből sem esik ki csak úgy a lengőkar.
Sokkal inkább a bonyolultság a hajtásláncban, és a kis széria miatt ennyi idős korban előjöhetnek olyan bosszantó hibák, amik bizony mozgásképtelenné teszik az autót, vészüzembe kapcsolják, vagy éppen csak kidobja a hibát, aztán merj vele menni, amennyit gondolsz. Ezeket pedig esetlegesen nehézkes javítani, mert ritkán látott modell, lassabb az alkatrészbeszerzés (pláne most).
De egyénként én erre is azt mondom, hogy majom és banán esete. Ha nem gond a nagy fogyasztás, nem gond a magas alkatrész ár. Akkor nem gond a tréler ára sem, és nem gond olyan helyre hordani, ahol van csereautó. Nyilván ciki a diszkó előtt lerohadni két fürdősk/rvával hátul. De azért, ha egy jó darabot veszel, akkor ezek sem fognak megállni minden szombat este...





Lexusból úgyszint a maximum nyolc-tíz éves modellek jöhetnek szóba. Régebbit én már nem szeretnék. De még így is, megbízhatóság így, vagy úgy, sokan nem is tekintenek rá úgy, mint egy S-Osztály Mercedes-re.
Ilyen korban már nem teljesen mindegy a valaha volt presztizs? Csak egy észrevétel.
De valamiért egyeseknek az LS közel sem olyan nagy valami, mint egy MB-S, vagy, mint egy BMW 7-es.
E-Osztályból nekem inkább csak a nyitható tetejű modellek szimpatikusak, a legújabb (szerintem legszebb) tervezésből.
Ezekkel a kabrió E MB-ekkel mennyi probléma szokott lenni, vagy mennyi várható? Pl. a W221-hez viszonyítva.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!