Nemsokára kezdem a jogsit! Felvilágosítanátok?
pár hete vezetgetek..(ilyen elhagyatott utakon, jogsival rendelkező ember mellett)automata váltós kocsit..ezzel minden flottul megy..de ugye tanulni "sima" váltós kocsival fogok..magyarázzátok el légyszi , hogy mikor kell váltani ,és hogy ez az egész váltás hogy működik. úgy hogy megértsem:D
17 /L
Ezt el fogja mondani majd az oktató, de:
Kuplungot benyomod, berakod 1-be, lassan kis gázt adsz, kuplungot lassan kiengeded, közbe folyamatosan adod neki a gázt. Mikor eléred a kellő fordulatszámot ugyanígy 2-be rakod (hallani is fogod mikor kell meg majd mondja az oktató is). Így haladsz felfelé. Ha lassítani kell, értelemszerűen lejjebb pakolod egy kisebb fokozatba. Minden kocsinál rá kell érezni h mekkora sebességnél hanyasba váltsál, az enyém pl 60 körül a 4-est "szereti".
A váltást csak gyakorlással lehet megtanulni. Odafigyelés nélkül, rutinból. Ezt akár úgy is elérheted, hogy manuális kocsiban álló helyzetben váltogatsz.
Ha magával a manuális váltó működésével nem vagy tisztában, akkor ajánlom az autó műszaki felépítésének a tanulmányozását, anélkül soha fogsz tudni normálisan vezetni.
Állítom, hogy a nők általában ezért vezetnek rosszabbul, mert nem tudják mi történik a talpuk/kezük alatt. Te már tudod a titkot, lehetsz a kivétel ;)
Szerintem elsőkörben felejtsd el azt, hogy előre egy autómatával gyakorolsz, igaz amit elöttem mondtak, nehezebb lessz átszokni, mintha a 0árol kezdenéd, ha akarsz vele tényleg foglalkozni, akko elsőkörben tényleg egy kis műszaki leírás csak úgy általánosan (google a barátod) aztán.
Az pedig szintén igaz, hogy minden autónál más, csak példának okért mondom el, hogy én mikor, és hogy váltok.
1be tényleg csak elindulunk, 1be be, kuplung fel, lessz egy olyan, hogy fogási pont, amit a lábad érezni fog, és minimális rezgés is követi, itt megálsz, mayd fokozatos kis gázadás mellett engeded tovább a kuplungot. Ezzel már elis indultál. Ahogy van egy pici kis lendületed kuplung ismét be, 2esbe át, kuplung fel, közben gáz, ittmár nemkell igazán óvatoskodni, nemfogsz lefulladni.
Nálam 30 nál már jöhet a 3as, 40 nél a 4es, és ha nemkell keményen tempóban tovább gyorsítanom, akkor 50 nél 5ös.
Ez valóban autó függő, az enyém egy 1,4es corolla. fordulat szám mérőt is figyelheted, nemkell feltétlen a sebességhez ragaszkodni, 1500 alatt fordulatnál visszaváltunk, azt már szinte egyik motor se szereti, ha ott eröltetik, nagyából 2000-3000 közti tartományban érdemes továbbváltani.
Azt pedig, hogy a helyzetnek (emelkedő nagysága, sebesség, kocsi megpakoltsága, azaz aktuális súlya) nek megfelelő sebességben vagye úgy tudod leellenőrizni, hogy adsz egy kis plussz gázt, ha a kocsi gyorsan reagáll, és elkezd gyorsulni, akkor rendben vagy, ha viszont csak erőlködik, és nemigazán gyorsul, akkor vissza kell váltani egyet.
Egyébként a kézi váltóval jobban tudod irányítni a kocsit, gazdaságosabb is egyel, és nem csak úgy mész, hanem érzed is, hogy mitcsinálsz.
Aztán itt videó, de nehogy nekem komolyan vedd:
http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo&feature=related
Ő egy tipikus esete annak amikor az ember jól kezeli a váltot.
De az oktatód úgyis mindent elfog mondani, szóval izgulnivalód nincs.
Szerintem az automata váltós "elő"tanulást abba is hagyhatod, ha van rá lehetőséged, próbálj ki egy manuális váltós autót, mert ha az oktatóautóban szembesülsz vele, hogy mekkora a különbség, tényleg csalódás fog érni, és a saját dolgodat nehezíted meg.
Ahogy az első írta, mikor eléred a "kellő" fordulatszámot: ez kicsit kibontva annyit tesz, hogy hangosodik a motor, gyorsabban pörög, a fordulatszámot tekintve átlag 2-2500 már elegendő a feljebb váltáshoz (bár kocsija válogatja, ezért írtam, hogy átlag). Persze többet is mehetsz, de az már üzemanyag-igényes :)
Az a meggondolatlan aki melléd ül kockáztatja a jogsiját, a saját és a Te testi épségedet. Miért? Mert vészhelyzetben, vagy ha csak bénázol nem tud beavatkozni. Szerintem jobb ha abba hagyod. Inkább az oktatótól tanulj, legalább tud rád vigyázni. Ha van jogsid az nem jelenti, hogy tzdsz vezetni. Ekkor kérd meg inkább, hogy segítsen tanáccsal vagy mutassa meg mit kell adott szituban csinálni, ha lehet.
Mellékesen az egy konkrét járműre kiadott jogsisokat utálom. Vagy ismeri valaki az autókat, hogy működik, (mint előbb említették) vagy soha nem lesz belőle jó gépjárművezető.
Ami kimarat szerintem a váltós működésből, egyébként jó leírás: Jó ha "füllel" követed a motor hangját induláskor. Ha fullad ahogy endeded fel a kuplungot adj egy kicsivel több gázt. Próbáld állandó fordulaton tartani. (Persze ha már felengedted a kuplungot bátrabban nyomhatod, nem annyira mint az automatát, mivel itt nincs "visszaszabályozás".) Különben kenguru benzinnel haladsz, vagy lefulladsz.
És megszoktad a manuális váltó ellentétét.
Nézd ment már egymásba mind2 autós szerint 100% osan üres úton egymásba 60 as táblánál 100-100 al.
Szóval abban, hogy tuti üres nemlehetsz biztos, és továbbra is rossz amit gyakorolsz, ha mindenáron előre akarsz gyakorolni keress egy manuális váltos autót.
De így ahogy most teszed, hacsak lehet ne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!