Miért van olyan nagy ellenszenv az ezres turbós motorral szerelt autók iránt? Mindenki mondja ne vegyek olyat mert megbánom, de konkrét esetet senki nem tud mondani, hogy mivel is bánom meg.
Röviden, vékonyabb anyagok és 200-250e km tervezett futásteljesítmény jellemzi őket. Újonnan nincs velük semmi gond, akkor van para ha már valaki beletett 150-200 ezret. Csapágyak, hajtókarok, főtengely, olajpumpa, dugattyúk, maga a blokk, mindegyiken spóroltak. Fele annyi "vas" állítja elő ugyan azt a teljesítményt mint 20 éve egy 1,6-1,8-as szívó blokkban.
Ettől függetlenül normál használatra elegendő, pont úgy mint régen az 1,6 szívó benzines motorok. Sőt, a turbó miatt a nyomatékgörbéjük még jobb is azoknál, mivel dinamikusan használhatók már 2000-2500 fordulaton is. Ami az üzemidőt illeti, mindegy hogy mit veszel, lehet az egy 2 literes turbós is, az sem lesz olyan tartós mint egy V6 szívó ami hasonló teljesítményt nyújtott régen.
"Először is több emberrel egyeztetve járd körül a témát. Gyűjts elég információt a régebbi és új motor konstrukciókról, hogy pontosan megértsd, miben is különböznek. Melyiknek mi az előnye/hátránya."
Éppen ezt csinálja a kérdező.
Feltette a kérdést a gyakorira:
- több ember: pipa
- téma körüljárás: pipa lesz
- információgyüjtes: pipa lenne, ha nem ilyen válasz jönne, mint a #4. :-) :-(
Az emberek átlagos műszaki tudása gyenge, a saját tapasztalata meg még gyengébb, ezért a mások által hangoztatott véleményeket fogadják el.
Minél többször hangzik el egy vélemény, annál inkább igazságnak tűnik, hiszen mindenki azt mondja. Akkor is ha nem az.
Egy 1000 ccm-es motor hengerei szinte pontosan akkorák, mint egy négyhengeres 1400 ccm-es motoré, csak eggyel kevesebb van belőlük.
Ha a nyomaték és teljesítmény csökkenését nem kívánjuk a motor méretével együtt csökkenteni, akkor nagyobb kompresszió végnyomásra és/vagy fordulatszámra van szükség, ami nagyobb töltőnyomással viszonylag egyszerűen elérhető.
Ettől viszont nagyobb erők hatnak az egy hengerre jutó forgattyús alkatrészekre, ami jobb minőségű anyagokat igényel(ne) A gyártók meg már csak olyanok, hogy szeretnek minél kisebb ráfordítással (pl anyagköltség) minél nagyobb haszonhoz jutni, így spórolnak amin csak tudnak.
Ezzel együtt azért nem olyan rossz a helyzet. Ha egy ilyen autó elmegy 200 ezer km-t, akkor simán kiszolgálja az árát. Egy békebeli Lada 1200-as ennyi idő alatt 3 teljes motor nagygenerált igényelt és akkor is csak 60 lóerős volt 8 literes fogyasztással.
2es válasza teljesen kimerítő.
Mellesleg ezek a motorok nagyon bonyolultak, sorra ki is derül hogy alap konstrukciós hibái vannak (olvasd róla a neten):
1.2 puretech
1.2 Renault-nissan
1.0 ecoboost
Mind betegágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!