Mi a véleményetek az autók gumijába nitrogén gáz használatáról levegő helyett? Vannak-e itt olyanok, akiknek van vele tapasztalata?
" 3 év alatt 500 ezer km-t tettem bele "
Hazudni azért tudsz rendesen.
Na ez hívják placebo hatásnak. :) Egészen biztos, hogy rugózásban nincs különbség. A nyomás sem állandó, a nitrogén szinte pontosan ugyanannyit hőtágul, mint az oxigén. Ami okozhat némi különbséget, az a nedvességtartalom. Ha nedves levegő kerül a gumiba, az hidegben kondenzálódhat, ami valóban okozhat nagyobb nyomáscsökkenést. Ezt a kedvező hatást a levegő szárításával is el lehet érni.
A nitrogén molekulák nagyobbak, ezért valóban lassabban diffundálnak át a gumi anyagán, és nem lépnek vele reakcióba, belülről öregítve azt. Valós életben szerintem ez az egyetlen előnye. Ha tényleg 3-4000 Ft, akkor akár még meg is érheti.
Már mitől változna kevésbé a nyomás, meg mitől rugózna puhábban nitrogénnel?
A nitrogén pontosan ugyanúgy tágul hő hatására, tehát ugyanúgy változik a nyomása is, a hőmérséklettel arányosan, ahogy az oxigéné. Pontosan ugyanúgy összenyomható, tehát a rugalmasság an sem lesz különbség.
Ha 50 fok van, akkor le kell engedni a gumiból túlnyimás esetén. Teljesen mindegy, milyen gázzal van töltve.
Amúgy a levegő 78%-a nitrogén...
Látom elég nagy port kavart egyeseknél a téma! :)
Üzenem a kételkedőknek, hogy valóban 3 év alatt több, mint 500 ezer kilométert tettem bele az autóba. nem azt mondtam, hogy évekig nem kell ellenőrizni, hanem azt, hogy tavasszal tetettem fel a nyári gumit és azóta nem néztem guminyomást! Most megkapta a téli gumikat és tavaszig szintén nem kell ránéznem ) előfordulhat, hogy 2-3 tizedet csökken, de ez belefér.
Bizony, hogy sokkal lágyabb és komfortosabb a rugózása. ( leírtam azt is, hogy a Rally autómnál, de akár a Civic Type-R-emnél is nagyon lehetett érezni a különbséget, hiszen nem arról híres ez a két autó, hogy lágy lenne a rugózása! A "miértekre" csak annyit mondanék, hogy én a felhasználó vagyok és nem a feltaláló... Hajajj sok olyan dolgot használok, amit itt a hirtelen fizikusok megmagyaráznának, hogy miért nem működik!
#14: én mezei levegővel fújom, évente 1x kell belefújni pár tizedet szezon elején, amúgy évi max 2x rá szoktam azért ellenőrizni.
a rugalmasságos hülyeséget meg felejtsd el.
Mindennel úgy vagyok, hogy bízom a tapasztalatomban és annak jobban hiszek, mint a véleményeknek. ha megfigyelted, akkor itt véleményt csak olyanok írtak, akiknek nincs is tapasztalata a gázzal.
Tapasztalatnak jobban örülnék!
De van tapasztalatunk gázzal 78% nitrogénel es 21% oxigénnel járunk.
A 100% nitrogén pont ugyanúgy működik mechanikai értelemben.
Korrózió ellen hatásos, de egy festett lemezfelni vagy alufelni esetén ez teljesen mellékes.
A 16-osnak mondanám, hogy augusztusban volt 3 éve, hogy ez az autó nálam van és bizony 523.000km-t tettem bele! Hogy kerül egyáltalán szóba, hogy hány garnitúrát használtam el? Most azt fogod mondani, hogy azt állítottam, hogy egyetlen garnitúrával autóztam?
18#-as! Tehát továbbra is azt állítod, hogy gumisnál még nem töltetted Nitrogén gázzal a gumikat, de állítod, hogy van vele tapasztalatod? Értelmezgesd az általad írottakat és rájössz, hogy az alap kérdésre fals választ adtál!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!