Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek az autók...

Mi a véleményetek az autók gumijába nitrogén gáz használatáról levegő helyett? Vannak-e itt olyanok, akiknek van vele tapasztalata?

Figyelt kérdés

#autógumi #nitrogén gáz #gumik töltése gázzal
2023. dec. 5. 20:55
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
Tapasztalatom nincs vele. Elvileg lassabban fog öregedni a gumi, ez egy elég nagy előny.
2023. dec. 5. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 A kérdező kommentje:
Én hosszú évek óta használom és azt tapasztalom, ami számomra a legfontosabb, hogy sokkal lágyabb az autó rugózása és jobban nyeli el az úthibákat. Mellette szinte szezon kezdetétől a végéig nem kell ellenőriznem a guminyomást. Az már csak hab a tortán, hogy állandó nyomáson van és nyáron sem veszi igénybe a gumit az állandó nyomásingadozás. Egy USA-ban élő kamionos utasom mesélte, hogy Arizonában szinte mindenki Nitrogén gázzal tölteti a gumikat, mert ott olyan hőfok van, hogy a levegővel töltöttek 40-50 fokon eldurrannak. Hát nem érdekes, hogy ott mindenki ismeri az előnyeit,Magyarországon meg hülyének nézik az embert, ha használja, ajánlja....?
2023. dec. 5. 21:28
 3/27 anonim ***** válasza:
100%
Feltételezem hogy magasabb költséget jelentene mind nagyker mind kisker szinten mint a sűrített levegő. Meg itt nyáron azért annyira nincs meleg, mint Arizonában. A menetkomfortot befolyásoló hatásáról még nem hallottam, de már csak ezért megérheti ezeken a szar utakon.
2023. dec. 5. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:
Nem nagy költség: a 4 gumi felfújása 3.000ft-ba kerül. Igazán akkor éreztem a különbséget, amikor volt egy Toyota Celica turbo autóm, olyan igazi Rally és kőkemény gátlókkal. Megvettem a kocsit és az első utam a gumisomhoz volt, ahol azonnal átfújattam gázzal. Előtte még az úton lévő vékony kis kátrány csíkokon is pattogtam, utána, mintha lengéscsillapítót cseréltem volna. A személyszállító buszomban is mindig az van és ringatózik az úton. 3 év alatt 500 ezer km-t tettem bele. Az igaz, hogy nincs annyira meleg, de a forró aszfalton a gumi nagyobb melegben van, mint mi :) Az állandó nyomás azért elég megnyugtató dolog.
2023. dec. 5. 21:47
 5/27 anonim ***** válasza:

Európában nem jellemző hogy a 40-50 fokos aszfalton annyit tágul a levegő normál üzemi nyomásra fújt gumiban, hogy eldurranjon.

Meg tulajdonképpen beleszól a futómű csillapításába, ha bekorlátozod vele a lengéscsillapítót bizonyos helyzetben még tapadást is veszíthetsz. De sosem mentem még ilyen autóval, nincs tapasztalatom, csak hangosan gondolkozom. :D

Azért kipróbálnám. Mennyire jellemző hogy a gumisoknál van sűrített nitrogén?

2023. dec. 5. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
88%
Parasztvakítás.
2023. dec. 5. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 A kérdező kommentje:

Nem korlátozza a lengéscsillapítót semmiben! Azt magára az érzésre mondtam, hogy olyan finom, lágy lesz a guminak a rugózása, mintha lengéscsillapítót cseréltél volna. Nem azt mondtam, hogy Magyarországon eldurranna, csak azt, hogy nincs nyomásingadozás, ami növeli a gumi élettartamát. Gondolj csak arra a lufira, amit felfújsz és leengedsz és sokszor megcsinálod, akkor elnyúlik, elvékonyodik és vége..

Sajnos nem nagyon jellemző.. A gumisomnak sincs már, ahol mindig is töltettem, mert azt mondja, hogy nem keresi senki, szinte csak én vagyok, aki kérem. Nitrogén gázt kell keresni.

2023. dec. 5. 22:21
 8/27 puritan ***** válasza:
100%
A levegő, amit alapesetben belepumpálnak a gumiba 78%-ban nitrogénből áll. Nekem nem fér a fejembe, hogy ha azt a maradék 20% oxigént is kicseréljük nitrogénre, az számottevő változást jelenthet a kerék tulajdonságait illetően.
2023. dec. 5. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
100%

Repülőgép és versenyautó kerekekben van értelme, mert azok eléggé felmelegedhetnek és ilyenkor jó, ha nincs benne oxigén.


Az öregedés lassítása elméletben jól hangzik. A gyakorlatban én még sohasem hallottam olyat, hogy egy gumit kidobtak volna azért, mert belülről elöregedett. Mire ez bekövetkezne, addigra valószínűleg már rég selejtezted kopás vagy külső öregedés miatt.


A lassabb nyomáscsökkenés valós dolog. De 1-2 havonta amúgy is kéne ellenőrizni a nyomást.


Menettulajdonságokban kizárt, hogy érezhető különbség legyen. Amit leírsz, az inkább 'placebo-hatás" lehetett. Vagy a nitrogén előtt egyszerűen túl volt fújva.

2023. dec. 5. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
85%

A kérdező vagy idióta, vagy provokál. Be ne dőljetek már neki, hogy ő érzi a rugózási különbséget. Az meg külön baromság, hogy évekig nem kell így utánfújni. Mert? Betömi a nitrogén a lyukat?

Szerintem a kérdező olvasott valahol valamit arról, hogy a repülőgépek kerekét nitrogénnel fújják, de annak tűzvédelmi oka van. Ezt próbálja majmolni, de joga van hozzá. S ha már a gumisok szerint is (pedig azok már láttak pár kereket) is baromság, akkor kár erőltetni, kérdező.

2023. dec. 5. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!