Mi a véleményetek az autók gumijába nitrogén gáz használatáról levegő helyett? Vannak-e itt olyanok, akiknek van vele tapasztalata?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Európában nem jellemző hogy a 40-50 fokos aszfalton annyit tágul a levegő normál üzemi nyomásra fújt gumiban, hogy eldurranjon.
Meg tulajdonképpen beleszól a futómű csillapításába, ha bekorlátozod vele a lengéscsillapítót bizonyos helyzetben még tapadást is veszíthetsz. De sosem mentem még ilyen autóval, nincs tapasztalatom, csak hangosan gondolkozom. :D
Azért kipróbálnám. Mennyire jellemző hogy a gumisoknál van sűrített nitrogén?
Nem korlátozza a lengéscsillapítót semmiben! Azt magára az érzésre mondtam, hogy olyan finom, lágy lesz a guminak a rugózása, mintha lengéscsillapítót cseréltél volna. Nem azt mondtam, hogy Magyarországon eldurranna, csak azt, hogy nincs nyomásingadozás, ami növeli a gumi élettartamát. Gondolj csak arra a lufira, amit felfújsz és leengedsz és sokszor megcsinálod, akkor elnyúlik, elvékonyodik és vége..
Sajnos nem nagyon jellemző.. A gumisomnak sincs már, ahol mindig is töltettem, mert azt mondja, hogy nem keresi senki, szinte csak én vagyok, aki kérem. Nitrogén gázt kell keresni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Repülőgép és versenyautó kerekekben van értelme, mert azok eléggé felmelegedhetnek és ilyenkor jó, ha nincs benne oxigén.
Az öregedés lassítása elméletben jól hangzik. A gyakorlatban én még sohasem hallottam olyat, hogy egy gumit kidobtak volna azért, mert belülről elöregedett. Mire ez bekövetkezne, addigra valószínűleg már rég selejtezted kopás vagy külső öregedés miatt.
A lassabb nyomáscsökkenés valós dolog. De 1-2 havonta amúgy is kéne ellenőrizni a nyomást.
Menettulajdonságokban kizárt, hogy érezhető különbség legyen. Amit leírsz, az inkább 'placebo-hatás" lehetett. Vagy a nitrogén előtt egyszerűen túl volt fújva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kérdező vagy idióta, vagy provokál. Be ne dőljetek már neki, hogy ő érzi a rugózási különbséget. Az meg külön baromság, hogy évekig nem kell így utánfújni. Mert? Betömi a nitrogén a lyukat?
Szerintem a kérdező olvasott valahol valamit arról, hogy a repülőgépek kerekét nitrogénnel fújják, de annak tűzvédelmi oka van. Ezt próbálja majmolni, de joga van hozzá. S ha már a gumisok szerint is (pedig azok már láttak pár kereket) is baromság, akkor kár erőltetni, kérdező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!