DSG-s váltós autót hogy kell vezetni?
van jogsim de idaig csak manual autokat vezettem.
inditasnal ralepek a fekre, onindito, benyomom a tetejt/lenyomon és berakom D-be ? piros lámpánál elég a fékre lépni,vagy ha megállt ki kell rakni n-be?
octavia 2, bérauto elvileg ilyet adnak. van vmi amire érdemes figyelni?
Elég a fékre lépni. Vezettem olyat is, ami zöld lámpánál két másodperc padlózás után indult el. De az fix, hogy üresbe nem kell tenned forgalmi okokból való megállás során, csak nyomod a féket, aztán amikor indulnál, engeded a féket és nyomod a gázt. Arra figyelj, hogy ahogy engeded a féket, már indul is az autó, mint ahogy a dízel is megindul a kuplung felengedésével - én ezért utálom, amikor évente 2-3x automatát vezetek, mert a bal lábamban van benne parkolásnál, manőverezésnél a kontroll, sokszor hirtelen megindulok automatával, amikor lassan kéne menni.
Nem tudom, az Octaviában milyen pontosan a váltó, van-e P fokozat, vagy megálláskor üres és kézifék, de kb. csak akkor teszed üresbe, sőt, ha folyton üresbe teszed, ahogy a kuplung kímélése miatt a manuálisat tennéd, csak fokozottan terheled-koptatod a váltószerkezetet.
Az üres akkor kell, ha nincs P és megálltál, ha vontatják az autót, ha tolod, meg ha nem akarod a féklámpával kiégetni éjszaka piros lámpánál a mögötted levő szemét, bár utóbbi eset szerintem csak az amerikaiak hisztije.
itt is kiégetik a mögötte autózók szemét, nem csak a yenkik...még kell tíz év, és senki nem törődik, hogy hanfééken áll, akkor mögötte piros minden. Én harminc éve vezetek automatát, egyszer jött oda káromkodva valaki, hogy sík úton miért állok a féken?...megmutattam..
D-ben kell hagyni, sosem kell az N(kivéve néhány eset)
N-be soha ne rakd.
D ha menni akarsz.
R ha tolatni.
P ha parkolni.
Ha megállsz a pirosban akkor menni akarsz, csak nem tudsz.
Esetleg ha számlálós a lámpa és sokára lesz zöld rikahatod p-be hogy ne világítson a féklámpa, de a dsg szerintem kényelmetlen váltórúddal rendelkezik, én nem piszkálnám.
Ja, és az automaták kúsznak d-ben, 2-5km/h-val haladni fog előre fékezés nélkül. Hacsak nem autohold-os
"itt is kiégetik a mögötte autózók szemét,"
hátha valakit a fék lámpa zavar, az szerintem ne üljön autóba. semmivel se rosszabb, mint amikor szembe jönnek automata szabályozós reflektorral...
@8
Ezeket nem tagadom.
De pl hibrid toyotákban minden egy mozdulat. Van külön p gomb, d-be rakni le nyomom a váltót, r-be pedig fel húzom
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!