Autókba miért nem szerelnek olyan sokfokozatú váltót mint például kamionokba?
Ott a cvt vagy ecvt.
Annak végtelen fokozata van.
Vagy az elektromos autók amiknél nincs is értelme ilyenről beszélni.
Feleslegesen bonyolult lenne egy 15 fokozatú automata váltó, főleg mivel a fokozatok több mint felét tizedmásodpercekre használná, kb amint érintkezik a kuplung old is.
Egy 2-300 köbcentis kocsinál lenne értele, mint ahogy a kamionnál is van, de ott még nem tart a downsizing
Mert egy személyauto benzinmotorja sokkal nagyobb fordulatszám-tartományban használható, mint egy teherautó diesel.
Emiatt nincs szükség annyi fokozatra.
Szimplan nincs szükseg ra.
Egyébként vannak személyautók is 8-9 fokozattal.
Sőt ott van a Ford Mustang aminek az automata váltója 10 fokozatos.
Mert egy személyautó általában nem 40 tonna és nem 10-12 literes motor hajtja, 1000-1500 Nm, nagy vonóerőt igénylő nyomatékkal.
Hidd el, pontosan ki van számolva, hogy az egyes járművekbe mi az optimális váltókiosztás. Nem csak úgy random pakolgatják be a váltókat az utcáról beesett emberek.
HA így halad a "fejlődés" akkor lehet rá szükség idővel.
A kamionokban 1 tonnára 12-15 lóerő esik.
Képzeld el ezt egy személyautónál hogy a 2 tonnás autó szűken lenne 30 lóerős.
Mint egy trabant.
NA ekkor már kellene a 18 sebességes váltó is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!