Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2023-ban új autót lemezfelnive...

2023-ban új autót lemezfelnivel szerelni nem puritánság kicsit?

Figyelt kérdés
Oké hogy téli garnitúra, de legalább valami kisebb és olcsóbb alufelni illene így 2023-ban szerintem főleg egy Skodától pl, ami nem is a legalja kategória.

2023. nov. 24. 15:07
 1/8 anonim ***** válasza:
90%
Nem puritánság, hanem logikus. Az alufelni a legfeleslegesebb kidobott pénz amit az autóvásárlókra traktálnak - nehezebb, mint az acél, sérülékenyebb és kevésbé tartós, csak a korszellem (meg a marketingesek) azt súlykolták a vásárlókba hogy jól néz ki. Nem lepődnék meg, ha az energiaválság miatt szépen lassan több gyártó is elkezdené leszedni az alapfelszereltségű modelljeiről, mert az európai alumíniumöntödék sorra zártak be.
2023. nov. 24. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
70%

#1 "nehezebb, mint az acél"


Csak az olcsóbb, rosszabb minőségűek. A jobbak pontosan úgy vannak megtervezve, hogy a lehető legkevesebb anyag kelljen bele. Ezek tényleg nagyon könnyűek. Az olcsók viszont nincsenek megtervezve. Azok vagy a lehető legegyszerűbb dizájnt követik, vagy pedig a megjelenésre mennek rá és tervezés helyett csupán megrajzoljak őket. Ezzel az a baj, hogy a fizikai erők nem mindig vannak összhangban a megjelenéssel, szóval itt-ott erősíteni kell, vastagítani, stb és a sok plusz anyag összeadódik, ezért lesz nehéz.


"sérülékenyebb"


Ez sem igaz, nem sérülékenyebb, csak ha megsérül, akkor drágább a javítás.


"kevésbé tartós"


Szintén nem igaz. Mi, megromlik? Vagy hogy gondolod? Régen probléma volt az és ezért is divat még manapság is télen acélt használni, hogy az alu fényezését megmarta a só. De egyrészt ez csak külső, a felninek attól semmi baja, na meg nem mintha az acél olyan jól nézne ki, arról is lepattog a festék aztán szétrozsdál. Másrészt pedig megint képbe kerül a jobb minőség, ahol kap egy külső bevonatot, ami ellenáll ezeknek a maró hatásoknak.


"azt súlykolták a vásárlókba hogy jól néz ki"


Vannak dolgok, amiket nem kell reklámozni. Ez is olyan. Jobban néz ki és kész. Van amúgy az a mondás, hogy ami jó, az önmagát reklámozza.

2023. nov. 24. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Véleményem szerint:


"sérülékenyebb"

Ez sem igaz, nem sérülékenyebb, csak ha megsérül, akkor drágább a javítás.


De, sérülékenyebb. Egy enyhe járdaszegély végzetes kárt tud okozni egy könnyűfém felniben, míg egy acélfelnit legfeljebb megkarcol, veszít az esztétikájából, de a funkcióját továbbra is ellátja.


"kevésbé tartós"

Szintén nem igaz. Mi, megromlik?


Lásd az előző pontot. Míg egy acélfelnit szinte lehetetlen tönkretenni, addig egy fakezű sofőr simán hazavág egy könnyűfémet.


"azt súlykolták a vásárlókba hogy jól néz ki"

Vannak dolgok, amiket nem kell reklámozni. Ez is olyan. Jobban néz ki és kész.


Szerintem itt inkább arra gondol az előző hozzászóló, hogy azt sikerült a marketingnek elérnie, hogy sokan attól érzik magukat embernek, hogy ilyen, olyan vagy amolyan autójuk van (mindenki helyettesítse be a saját fixációját). "Régen" (amikor még minden jobb volt) sokkal többen tekintettek eszközként az autóra, szerszámként, nem pedig dísztárgyként, mint ma - és ez a marketing műve.

2023. nov. 24. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ízlés kérdése, nincs mit válaszolni erre.
2023. nov. 24. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Nem. Pl egy Skoda Fabiát miért kellene alapáron két garnitúra alufelnivel adniuk?! Ez más márkáknál, magasabb kategóriáknál sem szokás.

Ha neked kell télre is, egy alufelni, akkor veszel hozzá. Aki meg eleve úgy kuporgatja össze eleve az autó árát, teljesen jó, hogy számára van költséghatékonyabb alternatíva is.

Általában az alapmodellhez a legtöbb helyen lemezfelni jár dísztárcsával alapáron. A magasabb felszereltségi szinteknél szokott a választható alufelni benne lenni az alapárba. De csomagon felül, felárért szerintem egyik modellhez sem kimondottan tilos. Így eldöntheted rendeléskor hogy mit szeretnél és mi fér bele a pénztárcádba.

2023. nov. 24. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#3


"Egy enyhe járdaszegély végzetes kárt tud okozni egy könnyűfém felniben"


Egyáltalán nem igaz. Legalább ugyanannyi szétpadkázott alufelnivel találkozom, mint acélfelnivel és ezt leszámítva semmi bajuk.

Sőt, az acélfelni annyiból rosszabb, hogy az deformálódik. Legrosszabb esetben emiatt a peremnél elkezdi elengedni a nyomást, de még jobbik esetben is ütéshez vezet. Az alufelni nem deformálódik, hanem horzsolódik. Ez nem befolyásol semmit. Nem fog tőle ütni és nem fog ereszteni. Nagyobb sérülés esetén pedig reped és leginkább erre utalva írtam, hogy drágább a javítás. Azt viszont maximálisan cáfolom, hogy könnyebben érhető el komoly, használatot befolyásoló sérülés, mint acélfelninél. Ahhoz, hogy az alu repedés által ilyen szintre jusson, ahhoz sokkal nagyobb ütés kell, mint ahhoz, hogy az acél pereme deformálódjon.


"Míg egy acélfelnit szinte lehetetlen tönkretenni"


10-ből 9 "ereszt a kerekem" típusú megkeresés acélfelni. Mint mondtam, az alu egy padkázástól lehorzsolódik, de nem törik, ahhoz nagyon nagy ütés kell. Az acél pedig rögtön deformálódik. De nézz csak videókat felnik görgőzéséről. Ránézel és rögtön látszódik, hogy az acélt mennyivel egyszerűbb görgőzni, pont ezért, mert vékony lemez és kis erővel is formálható, míg a vastag alumíniumot sokkal nehezebb görgőzni.


"sokkal többen tekintettek eszközként az autóra, szerszámként, nem pedig dísztárgyként, mint ma - és ez a marketing műve"


Nem, ez a technológia műve. A hatásfok javítása érdekében az autók egyre bonyolultabbá és sérülékenyebbé váltak. Ez ahhoz vezet, hogy az autóra sokkal jobban vigyázni kell, ha hosszú élettartamot szeretnénk, ráadásul ha tönkremegy, akkor a javítás is sokkal drágább. Annak idején nagyapámnak Wartburgjai voltak, amik híresek voltak arról, hogy állandóan hengerfejesek lettek. Vett egy tömítéskészletet mai árra átszámítva kb. 2000 forintért, fél óra alatt kicserélte otthon (pedig egyáltalán nem értett az autókhoz), aztán mentek is. Ha ez ma is így működne, akkor az élettartam miatt talán nem is aggódnának az emberek, mert ahogy anno nagyapám, úgy ma is megcsinálnák az emberek, aztán le van tudva. De nem így működik. Eleve nem tudja megcsinálni a hétköznapi ember, szerelő kell. A szerelő kapásból mond egy 15-20 ezres óradíjat és még neki is több órába telik, tehát máris hat számjegyű az összeg, csak a munkára. A tömítések manapság sem túl drágák, mondjuk 10-20 ezer, de síkolni is kell, mert anélkül soha nem lesz jó. Az is 30-60 ezer. Kókányok elengedik, de egy valamirevaló szerelő vezérlést nem rak vissza, abból is új kell. Ha láncos vezérlés, akkor olajcsere is kötelező mellé. Így szépen piramis-szerűen összeadódnak a dolgok.


Na és akkor 2 ezer forint vs 300 ezer forint? EZÉRT óvják jobban az autóikat az emberek, mint régen.


Persze itt még ki lehetne térni arra, hogy tervezett elévülés, ami vagy igaz, vagy nem, viszont motorikusan a hatásfok javítás elkerülhetetlen velejárója a bonyolítás és sérülékenység növekedése. Sokan ezt tervezett elévülésnek hívják, de nem az. Persze, ma is tervezhetnének halál masszív motorokat, amik annyit bírnak, mint régen, de ez azzal járna, hogy régi időkhöz hasonlóan egy 1.6-os motornak 70 lóerő lenne a teteje és mellé 12 litert enne 100 kilométeren, ami szerintem 2023-ban nem egy túl reális kép. Aki ma a tervezett elévülés miatt hisztizik, na azok ugyanazok az emberek, akik ebben az esetben meg amiatt hisztiznének, hogy 2023-ban miért ilyen rossz hatásfokúak a motorok, miért nem fejlődik a technológia. Vannak, akik mindenbe belekötnek.

2023. nov. 24. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Sok kocsihoz árulnak olyan felnit, ami nem alufelni, de nem is sima lemezfelni és jóval olcsóbb. Amúgy meg teljesen mindegy, a lényeg, hogy legyen kereke a kocsinak, bőven elég egy dísztárcsa.
2023. nov. 24. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én személy szerint örülök, hogy van opció és nem vetetik meg az emberrel kötelező jelleggel az alufelnit. Így aki akar vesz, akinek nincs rá igénye, az meg nem. Nincs ezzel semmi baj.
2023. nov. 25. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!