A dízel részecskeszűrő megtelt. Mit lehet tenni?
Tegnap villant fel az ikon. Szerelő már látta, annyit mondott: csere, 100 ezer. Nekünk ennyink nincsen. Mit lehetne tenni?
Opel Astra Sport Tourer (2011) 1.7 CDTI
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A szerelős válasza full kreténség.
1. Ha tényleg akkora a baj, hogy cserélni kell, akkor az bizony sokkal, SOKKAL drágább 100 ezernél.
2. Még ha ekkora is a baj, akkor sem kell cserélni, csak levenni, kimosatni, visszatérni és probléma megoldva. Ez meg kevesebb, mint 100 ezer.
3. Az autó nem akkor fogja feldobni a lámpát, amikor már kalap-kabát, hanem jóval hamarabb, amikor még menthető. Ilyenkor elég neki egy alapos regeneráció.
Számítógépet dugott rá? Nézett telítettségi értéket és/vagy nyomáskülönbséget? Vagy csak hasra ütött és kiböfögte ezt a 100 ezret? Nekem ennek olyan szaga van, mintha tudná ő is, hogy elég lenne regenerálni, de neked előadja a nagyhalált, kifizetsz neki egy százast és semmit nem csinál, csak rádugja a gépet, elindítja a programot, az meg dolgozik magától és kész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3. válaszoló: A mai világba??
4. válaszoló: Nem mi vettük, nem mi választottuk ezt az autót, kaptuk!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2 Regenerálásnak több módja is van, az elsődleges nyilván az, hogy kimenni autópályára és meghajtani. A regeneráció elindulásának a feltétele szokott lenni az üzemi hőmérséklet és pár percig folyamatosan 70-80km/h fölötti tempó. Amikor ez megvan, akkor elindítja és még onnan egy olyan 15-30 perc, addig folyamatosan menni kell megszakítás nélkül, különben leállítja a folyamatot, ezért kell az autópálya és ezért megy tönkre a dízel városban, mert ez sosem teljesül.
Viszont amikor elér egy bizonyos telítettségi szintet, akkor biztonsági okokból már nem fogja elindítani a regenerálást, tök mindegy mit csinálsz, mehetsz órákon át autópályán 130-cal, akkor sem fog regenerálni. Ekkor számítógéppel még elindítható a regenerálás. A program kényszeríti az autót, hogy elindítsa a regenerálást, ilyenkor a motor magától 2500-3000 körüli fordulaton pörgeti magát kb. 20-30 percig és így kitisztul a részecskeszűrő.
Ha viszont a telítettségi szint extrém magas (kb. 70% fölötti), akkor már nem lehet külső módszerekkel regenerálni, de még ekkor sem kell cserélni a szűrőt. Le kell venni a helyéről és elvinni egy olyan helyre, ahol foglalkoznak tisztítással. Ez úgy néz ki, hogy a szűrőn keresztül nagynyomáson forró, oldószeres vizet nyomnak keresztül, tehát szó szerint kimossák a szűrőt. Utána vissza lehet tenni az autóba és kész. Egy ilyen tisztítás ára, nyilván helyenként változó, kb. 30-50 ezer forint.
Vadiúj szűrő meg konkrétan a te autódra félmillió. De arra kizárólag akkor van szükség, ha a szűrő szerkezetileg sérült. Ha csak simán el van tömődve, akkor soha nincs szükség a cserére, legrosszabb esetben a mosásos módszer azt mindig megoldja. Szóval ettől a félmilliótól nem kell tartanod, nálad erre nincs szükség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk ha már jelzi a kocsi akkor valóban nagyon tele van, és sokadik regenerálás sem sikerült. Vidd el egy hosszabb útra, negyedikben 90 km/h-val nyomj le egy 40-50 km-t minimum egyhuzamban. Ha akkor sem tud regenerálni akkor először meg kellene próbálni kimosni, de ha a szervizben azt látják hogy össze van égve akkor csak a csere a megoldás.
Amúgy szerintem akinek 100ezre nincs egy ilyen kocsira az inkább az éves bérleten gondolkozzon, mert sokkal drágább szervizek is jöhetnek mint 100ezer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!