Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az értelme, hogy újabban,...

Mi az értelme, hogy újabban, kb. 2-3 éve már sok benzines autóba is tesznek részecskeszűrőt?

Figyelt kérdés
Mert tudtommal az injektoros benzinmotorok kipufogógáza gyakorlatilag nem tartalmaz szilárd részecskét, csak káros szénhidrogén és nitrogén oxidokat, de azokat meg a katalizátor ki tudja szűrni. Mi értelme akkor, hogy beleteszik egy 2-3 éve már sok benzines autóba is?
2023. aug. 25. 19:56
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
A közvetlen befecskendezéseseké már tartalmaz, rosszul tudod.
2023. aug. 25. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszi. De miért kellett bevezetni amúgy a közvetlen befecskendezést?Sokat számítana fogyasztásban?
2023. aug. 25. 20:04
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A közvetlen befecskendzéses benzin motor rétegzett (úgynevezett inhomogén) keverék képzése miatt, az égés során korom képződik. Ez részecske kibocsájtást eredményez.

Szemben a szívócső befecskendzéses motorok homogén keverék képzésével, ami valóban nem jár jelentős részecske kibocsájtással.

Ezt a részecske kibocsájtást az Euro 6d kibocsájtási norma szigorította, máshogy nem tartható a határérték, ezért felrakták a részecske szűrőt ezekre is.

2023. aug. 25. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

"Mert tudtommal az injektoros benzinmotorok kipufogógáza gyakorlatilag nem tartalmaz szilárd részecskét..."

Rosszul tudod: mint előttem is mondták, a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok képesek kormolni. Kevésbé tud homogenizálódni a keverék, nagyobb a benzincseppek mérete, előfordulhat kormolásos égés bizonyos üzemállapotokban.

Hogy mégis miért jó? Azért, amiért egyben rossz is: kevésbé homogén a keverék. A szívócső-befecskendezéses motoroknál a keverék tömegaránya annyi, amennyi, beszívja a hengerbe a motor, összesűríti, begyújtja, azt' öröm és boldogság van. Ha a lambda értéke éppen 0,9-re van beállítva, akkor 0,9 a gyertyától a dugattyútetőig.

Ám közvetlen befecskendezés esetén ennek nem kell így lennie. A gyertya közelében lehet a lambda olyan, hogy meggyulladjon a keverék, máshol pedig szegényebb - a gyertya által keltett szúróláng majd bepukkantja. Így pedig teljesíthetőek az egyre alacsonyabb károsanyag-kibocsátási előírások. A lényeg ugyanis nem a fogyasztás, hanem a károsanyag-kibocsátás: a szén-dioxid kibocsátása összefügg a fogyasztással és flottaátlagot kell teljesítenie a gyártóknak, hogy ne kapjanak jókora büntetést. Ha csak 1 g/km-t is sikerül spórolni és pont ezzel esnek be a határérték alá, akkor megéri még a drága közvetlen befecskendezés is.

Így aztán kell a drága mindenálló befecskendezőfej, az áttervezett hengerfej és a részecskeszűrő.

2023. aug. 25. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#4 Nem volt kedvem ennyit írni, de ez így kerek. 👍
2023. aug. 25. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy előttem mondták. Dióhéjban hogy a mai benzinmotor nem ugyanaz mint ami egy Ladában volt de még az sem mint 20 éve.
2023. aug. 25. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mert igy a kocsi teljesitmenye ugye megno a benzinkompenzacio miatt es az adagolas miatt.
2023. aug. 26. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!