Mi az értelme, hogy újabban, kb. 2-3 éve már sok benzines autóba is tesznek részecskeszűrőt?
A közvetlen befecskendzéses benzin motor rétegzett (úgynevezett inhomogén) keverék képzése miatt, az égés során korom képződik. Ez részecske kibocsájtást eredményez.
Szemben a szívócső befecskendzéses motorok homogén keverék képzésével, ami valóban nem jár jelentős részecske kibocsájtással.
Ezt a részecske kibocsájtást az Euro 6d kibocsájtási norma szigorította, máshogy nem tartható a határérték, ezért felrakták a részecske szűrőt ezekre is.
"Mert tudtommal az injektoros benzinmotorok kipufogógáza gyakorlatilag nem tartalmaz szilárd részecskét..."
Rosszul tudod: mint előttem is mondták, a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok képesek kormolni. Kevésbé tud homogenizálódni a keverék, nagyobb a benzincseppek mérete, előfordulhat kormolásos égés bizonyos üzemállapotokban.
Hogy mégis miért jó? Azért, amiért egyben rossz is: kevésbé homogén a keverék. A szívócső-befecskendezéses motoroknál a keverék tömegaránya annyi, amennyi, beszívja a hengerbe a motor, összesűríti, begyújtja, azt' öröm és boldogság van. Ha a lambda értéke éppen 0,9-re van beállítva, akkor 0,9 a gyertyától a dugattyútetőig.
Ám közvetlen befecskendezés esetén ennek nem kell így lennie. A gyertya közelében lehet a lambda olyan, hogy meggyulladjon a keverék, máshol pedig szegényebb - a gyertya által keltett szúróláng majd bepukkantja. Így pedig teljesíthetőek az egyre alacsonyabb károsanyag-kibocsátási előírások. A lényeg ugyanis nem a fogyasztás, hanem a károsanyag-kibocsátás: a szén-dioxid kibocsátása összefügg a fogyasztással és flottaátlagot kell teljesítenie a gyártóknak, hogy ne kapjanak jókora büntetést. Ha csak 1 g/km-t is sikerül spórolni és pont ezzel esnek be a határérték alá, akkor megéri még a drága közvetlen befecskendezés is.
Így aztán kell a drága mindenálló befecskendezőfej, az áttervezett hengerfej és a részecskeszűrő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!