Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi automata váltókon...

A régi automata váltókon miért volt külön nyári és téli üzemmód?

Figyelt kérdés

Valamelyiknél volt egy kapcsoló ahol át lehetett állítani hogy nyári vagy téli üzemmódban használja-e az illető a kocsit.

Erre pontosan miért volt szükség a mai automatákkal ellentétben, illetve pontosan miben változott meg a váltó működése a kapcsoló állításával? Például volt olajhűtő, amiről úgymond le lehetett kötni a téli üzemmóddal, hogy gyorsabban felmelegedjen a váltó a mínuszokban?



2023. nov. 21. 07:20
 1/1 anonim ***** válasza:
100%
Gyakorlatilag annyit csinált, hogy télire állítva az egyest (vagy ha közel voltak az alsó fokozatokban az áttételek, az egyest és a kettest) kiiktatta. Tehát kettesben indult el. Dimbes-dombos úton használhatatlan a téli üzemmód, de ezeken a váltókon dimbes-dombos útra L fokozat is volt. Manapság azért nem kell, mert a modern kipörgésgátló stb. megelőzi azokat a problémákat, amik miatt télen értelme volt ennek. Azt is hozzá kell tenni, hogy ez régen főleg az amerikai piacra készült, ahol az emberek ész nélkül csak nyomogatják a gázt, illetve rövid, enyhe a tél (New York kb. azon a szélességi fokon van, mint Róma, tehát sosem ott volt igazán olyan az éghajlat, mint amire mi gondolunk az évtizedekkel ezelőtti négy évszak alatt).
2023. nov. 21. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!