Némelyik autónak mi baja ilyenkor?
Álltam egy piros lámpánál sorban, az előttem levő kocsi ahogy indexelt, mikor felvillant az index úgy elhalványult a helyzetjelző majd mikor kialudt az index ismét eredeti fényerősséggel világított a helyzetjelző. És ez minden egyes alkalommal mikor felvillant az index.
Több régi autónál is láttam már ezt, mi okozhatja? Fesz.szabályzó?





Többnyire testhiba, leginkább a lámpabúrán belül.
Nem tud testelni, ezért másik izzón keresztül nyomja le a feszt.
Autógyártók meg sokszor olyan vezetékelést gyártanak, mintha minden autó egy eső, és pormentes, szobahőmérsékletű éghajlaton gurulna.










Testprobléma, de nem ahogy egyes mondja. Alapvető villamossági ismeretek hiányoznak ebben a felvetésben.
A feszt nem nyomja semmi, sehová. Az a helyzet, hogy egy közös kábelen megy a test, esetleg csavaron. Ha van a kábelsarunál, vagy a csavarnál van a körben egy olyan pont, ahol eloxidálódott, és az átmeneti ellenállás megnő, akkor azoneseik valamekkora feszültség.
Mivel U = I * R, és az 5W-os helyzetjelző mellé amikor bekapcsol a 25W-os index, akkor 6-szor annyi áram folyik hirtelen. A közös ponton emiatt a fesz is kb. 5-szörös lesz, és ennyivel kevesebb jut az izzókra.
Persze ez nem hajszálpontos számolás, de ez az irányadó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!