G-astra nem indít a gyújtáskapcsoló elfordításakor, annak ellenére, hogy az akku jó. Mitől lehet?
Hétvégén csinálta, és eddig csakis egyetlen egyszer. A gyújtáskapcsoló elfordításakor a szokásos lámpák világítanak a műszerfalon, a rádió szól, de nem indít. Nem forgat a villanymotor sőt, még a behúzómágnes sem kattan. Betoltuk, és azóta úgy tűnik, hogy minden jól működik, viszont nem szeretném, hogy valahol majd egyszer ott hagyjon. Szerelőhöz viszont így hiába vinném, mivel minden jó (-nak tűnik) most rajta. Már vagy 30x indítottam, csak próbából is, és pöccre indult mindig. Mégis kíváncsi vagyok, hogy mi okozhat ilyet?
Az akkuhibát azért zárnám ki, mert próbáltuk bikázni is, de akkor sem változott a helyzet. Ráadásul betolva is azonnal elindult. Lehet olyan, hogy az indítómotor pont olyan szerencsétlen helyzetbe áll, hogy éppen nem ad nyomatékot, hiába kap áramot? Vagy arra tudnék még gondolni, hogy a slusszkulcsban az immobilizer jeladóját nem érzékelte valamiért. Szerintetek? Máshol lehet még hiba ilyen tünet esetén?
"Vagy arra tudnék még gondolni, hogy a slusszkulcsban az immobilizer jeladóját nem érzékelte valamiért."
Arra szokott lenni egy villogó lakat visszajelzés. (Szokott. Nem tudom, hogy az Astra G-n ez hogy van.)
Jó lenne tudni, hogy az önindító reléje kattant-e a biztosítékdobozban. Akkor ki lehetne zárni a gyujtáskapcsoló vagy az odáig menő vezeték kontakthibáját.
De a legvalószínűbb, hogy a bendix behúzómágnese beszorult. Ilyenkor szoktak rákoppintani az önindítóra lehetőleg indítózás közben.
Indításgatló hibája esetén, teker, csak nem indul be (vagy inkább azonnal leáll).
Indítómotor lesz az.
2. Nincs reléje az önindítónak, az immónak sincs visszajelzője.
Kefe kopott el az indítóban, más baja nem is nagyon szokott lenni annak a fajtának (valeo d6ra).
#4
"Nincs reléje az önindítónak"
Írtam, hogy nem ismerem a G Asrát (meg semmit sem, csak okoskodok :-) ), de a gyujtáskapcsoló közvetlenül kapcsolja a bendix mágnesét? Annak kell akkora áram, hogy ne bizzák rá a kapcsoló érintkezőjére. A Fiestámnál legalábbis van ilyen relé.
Éppen nézek egy videót, ahol egy gyerek önindítót cserél az astrán...
https://www.youtube.com/watch?v=sUfHPke3URw
Hát vazz, ezt én inkább elviszem szerelőhöz, ha úgy lesz. Viszont legközelebb, ha előjön a hiba meghallgatom majd jobban. Ez eddig nem jutott eszembe, úh. már megérte kiírni a kérdést! :)
Krwkco, akkor kijavítalak😃
A mágneskapcsoló behúzótekercse a keféken keresztül testelődik, ha kopott a kefe, nem húz be, nem kattan.
Nem kell olyan borzasztó nagy áram, néhány amper. A régebbi autók túlnyomó részében nincs relé, a gyk-ról kapja közvetlenül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!