Autóakkumulátort lehet úgy tölteni külső töltőről, hogy az akku saruk nincsenek levéve?
Nekem egy ilyen filléres Lidl gazdaságos töltőm van. Ha nem meríted 6V-alá az akksit akkor feltölti, alatta nem indul el.
Van egy kocsim amit télen ritkán használok, azt folyamatosan rajta hagyom (van ilyen üzemmódja) és nem kell indítgatni folyton, hogy ne merüljön le, jó kis cuccok ezek.
Új ajtónál az akksi 4-6 évet bír.
Ha van multimétered akkor könnyen tesztelheted. Teljesen feltöltve az indítózás pillanatában nem eshet 10V alá a feszültség, ha lejjebb esik akkor hamarosan csere.
A régi töltőknél nem volt túlfeszültség elleni védelem, ezért ha a hálózatban volt egy feszültségtüske, azt a töltő továbbadta. Amire az akksi rá se rántott, de az elektronikát kinyírhatta. Pl. a régi szovjet töltőnél én biztosan levettem volna a mínusz sarut.
De egy korszerű szabályozott töltőnél erre nincs szükség.
Kell-e töltő?
- ha sosem hagyod rajta a lámpát (nem meríted le)
- nem gond, ha egyszer-egyszer nem tudsz indulni
- a szomszédnak van töltője és
- rögtön kicseréled az akksit, ha szokatlanul nehezen indít
akkor nem kell.
Nekem pl olyan a kocsi, hogy a 12V-os aksi cseréjéhez ki kell bontani a fél autót. Így van a motorházban lévő relédobozban bika illetve töltőpont, ha mégis lemerülne.
Nem kell levenni a sarut.
Sosem veszem le a sarukat tízen éve... Sőt töltöttem már az autóba szerelt akkut a szivargyújtó aljzaton keresztül is. A hozzá való gyári adapterrel.
Soha semmi baja nem lett se az autónak, se az akkunak. A töltőm leírásában is az van, hogy tölthetem az akkut az autóba szerelt állapotban is. Pedig a CTEK akkutöltők terén azért nem valami no-name himimumi kínai márkanév! Hiszek neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!