Egy 15 éves autónál mennyibe kerül az alul lévő fém alkatrészek rozsda miatti cseréje?
Opel Corsa C, Renault Clio, VW Polo, Ford Focus. Sorolhatnám.
Ilyen kis-közepes autóknák, mennyibe kerül a rozsdás alkatrészek cseréje: lengőkar, felfüggesztés, futómű vagy épp a fék különböző elemei.
Szóval ha motorikusan és a váltó is rendben van, de az alváz kis túlzással rohad, attól még megérheti megvenni az autót? Mennyit kell egy teljes ilyen cserére szánni szerintetek?
Most az alváz (mielőtt valaki beleköt: az önhordó karosszéria alsó része), vagy a futómű alkatrészeket akarod cserélni?
Az alváz problémásabb. Ott lakatolni, vágni, hegeszteni kell a lemezeket. És a végeredmény gyakran nem lesz olyan tartós, mint új korában.
A futómű alkatrészek más tészta. Jóval egyszerűbb a cseréjük. Jóformán csak csavarozni kell. Viszont ezeken ha van egy kis felületi rozsda (ahogy a másik kérdés(ed?)nél is írták), az nem érdekes. Szerkezetileg legyen egyben, ne lyukadjon át, ne legyen elrepedve, ne legyen meggyengülve. Egy masszív hátsó híd pl 15 év alatt még sózásos ridegtartásban sem fog átrohadni, meggyengülni. Legfeljebb esztétikailag lesz csúnya, barna.
Munkadíjban egyébként nem szokott típusspecifikus díjszabás lenni. Amiket felsorolsz autókat, elöl általában McPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros konstrukciók. Nem túl bonyolult cserélni. Persze komplikációk adódhatnak, ha nagyon össze vannak rohadva az alkatrészek, csavarok.
És még egy dolog: cserélni tényleg csak akkor érdemes, ha szerkezeti gondok vannak ezekkel az alkatrészekkel. Mivel a gyári új alkatrészek olyan árban vannak, hogy azonnal GTK-s lenne autó. Marad az utángyártott. Legtöbbször azok meg nem közelítik meg a gyári alkatrészek tartósságát. Pár év és ugyanúgy kivirágzanak.
"Marad az utángyártott."
Vagy bontott. Olyan, amelyiknek több szerecséje volt a környezeti hatásokkal. :-)
"Vagy bontott."
Vagy. De én még 15 éves autónál, amiből a legfiatalabb példányok is jó esetben 8-10 évesek, még nem láttam hibátlan, újszerű, rozsdamentes bontott futóműalkatrészeket. Főleg olyat nem, ami kint rohadt akár hónapokig az esőben a bontó udvarán.
Persze mondjuk egy hátsó hidat fel lehet újítani, le lehet drótkorongozni, le lehet pingálni. De azt a sajátjával is meg tudja tenni. Szilentekből, gömbfejekből, lengéscsillapítókból én biztosan nem tennék be 15 éves bontottat.
A lengőkar nem az alváz
Nem ugyanaz, a két probléma, nagyon nem. Ha a karosszária rohad, akkor az autó felejtős, pláne ilyen öreg vackok. Lengőkart cserélni fillérekből lehet.
De nézd meg unix-nál a cserélni kívánt alkatrészek listaárát, ha összeadod egy értelmes szerelőnél munkadíjjal együtt kb. annyi lesz (jóval nagyobb kedvezménye van az alkatrészekre, amiből neked is ad)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!