Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sokan miért nem cserélik még...

Sokan miért nem cserélik még az olajat sem az autójukban időben?

Figyelt kérdés
Nagyon sok lefingott fos autó van a használtautó piacon, legnagyobb baj, hogy még az olajat sem cserélik időben, pedig ha csak egy dolgot akarnak cserélni az autón, hogy sokáig működjön, akkor az a motorolaj. Időben kéne és jó minőségűt és a legtöbb autó nagyon sokáig bírná megbontás és problémák nélkül. Ezen felül műszakin menjen át a többi nem annyira fontos szerintem.
2023. nov. 7. 20:04
1 2
 1/13 nemaRendőrség ***** válasza:
100%
Mert nem szól az autó
2023. nov. 7. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
61%
🤷.
2023. nov. 7. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
76%

Osztán te honnan tudod hogy nem cserélik?

Haa?

2023. nov. 7. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Bár sokan mondják ezt az olaj dolgot,attól még ne várjuk csodát tőle. Persze vannak szélsőségek, mint a 30 ezres olajcsere, de ezt most hagyjuk. Az én automnak eléggé ismert az előélete, és mindig ügyeltek az olajcserékre. Elöző tulajdonosa pl 8 ezrenként cserélte, mert ennyit mentek egy évben. Én vagyok a harmadik gazdája. Most van az autóban 240 ezer, és mégis olyan 5 ezer kilométerenként kér fél liter olajat. Ha pályázok akkor utána egyből célszerű ránézni.
2023. nov. 7. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

#4 Ezért írtam, hogy jó minőségű olajat kell bele használni, ugyanakkor az is számít, hogy hogy használják az autót, pl. túl alacsony fordulaton szenvedtetik sokat és olcsó, gagyi olajat raknak bele, lehet hogy úgysem fogja elérni az 500 ezer kmt. Ha viszont nem cserélik rendszeresen az olajat, akkor 240-nél már 1000 km / 1-1,5 litert is fogyaszthatna már.


Aztán jön a másik, nem belevaló olajat raknak bele, mert az az olcsó. Nagyon sok helyen látom, hogy ajánlgatják a vastagabb olajat, mert jó az bele, olcsóbban megússzák az olajcserét és csodálkoznak, ha nem sokáig bírja a motor. Szóval nagyon sok tényezős.


Sok dolognak kell összejönnie, hogy valóban nagyon sokáig bírja a motor: megfelelő időközönként legyen cserélve az olaj(max. 10 ezer km / 1 év), az autó könyvnek megfelelő specifikációjú legyen, normálisan legyen vezetve az autó, jó minőségű olajjal legyen használva(nem a legolcsóbb gagyit rakjuk bele), jó konstrukció legyen. Ha ezek megvannak 500 ezret vígan kibír a motor.

2023. nov. 7. 20:58
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Na de honnan tudod hogy nem cserélik vagy nem jót tesznek bele, odamész random autósokhoz és kérdezgeted őket vagy mi?
2023. nov. 7. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
50%

Van ismerősöm, aki 7 évig használt egy Q7-et, 3.0tdi-vel.

Akármi baja volt, amíg ment az autó, nem foglalkozott vele, check engine jelzéssel, kopogó futóművel és olaj és szürőcsere nélkül járt vele 7 éven át. Több, mint 100 ezer km-t tett bele.

Olajat után töltött csak, amikor jelzett a board, hogy kevés, egyszer cserélt vízcsövet, mert elrepedt, meg fékeket. Plusz 1x semmi ereje nem volt az autónak, kiderült, hogy azért, mert tömény, sok cm vastag por állt a légszűrőben. Ki lett rázva csak, és ment tovább a régivel, mert a szerelőnél nem volt készleten új, és nem volt ideje várni pár órát a bárdis futárra.


Majd kereskedésből vett autót, ahová beszámolták nyomott áron a Q7-et.

A vételár és a beszámolt ár között nem volt 2 millió ft, és ment vele napi szinten 7 éven át.


Osztottam szoroztam, de nem tudtam belekötni, én ennek pont az ellentéte voltam, akkor is cseréltem alkatrészt, ha egy picit is bántotta a szemem/fülem, és 8-10 ezrenként olajcsere, minden szűrővel, bosch vagy mann filter végig.

Rendbe tettem a futóművet is, injektorokat újítattam fel, stb…

Sokkal többe került 6 évig fenntartani az olcsóbb kategóriás autóm, mint amennyit ő bukott rajta.


Ezek után sajnos én is átvettem ezt a stílust, cserélek azért olajat, de 25 ezrenként kb, és nem érdekel ha barmi kopog, amíg biztonságos és megy az autó!

Ezerszer könnyebb azóta az életem, és ezek után nem tudom hova tenni a kötelező meg javasolt olajcseréket, de ha valaki okos a témában, szívesen meghallgatom, hogy lehet ez.

Rengeteg pénzt spórolok így, és a környezetemben egyre több ember így cselekszik. Ha nem egy kényes turbó benzines motorja van az embernek, a nagyobb régebbi dízeleknél valahogy mind bírják az elhanyagoltságot is.

A másik, ha mégis beszarik valami, komplett bontott blokkokkal tele van a net, és 3-4 olajcsere ára sallangokkal.

2023. nov. 7. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
#7 Ebben igazad van, ha pár évre tervez valaki az autóval, annak mindegy igazából. 5-10 évet karbantartás nélkül is elmegy az autó, ha utána lecseréli és még működik, akkor jó sokat spórolt vele, de ehhez fiatal autót kell venni. Ha viszont 15 évesen ezt megveszi valaki, annak anyagi csőd lesz. Minden baja is lesz. Viszont ha valaki meg tudja csinálni otthon az olajcserét, 15000-ből jó minőségű olajjal, minden szűrővel együtt évente az nem vészes összeg szerintem. Nekem most volt olajcsere, ennyibe került a legjobb minőségű olajjal és összes szűrővel együtt. Nem vészes összeg az, nincs egy tank üzemanyag. Igazából tulajdonképpen a következő tulajdonosnak óvom meg az autót, ami lehet hogy nekem nem éri meg, de amíg nálam van tuti jó marad. Olajcserén kívül pedig bőven jó, hogyha csak a műszakira szükséges dolgok vannak megcsinálva és kész. Bármi plusz költség csak a pénzt viszi, következő tulajdonos nem fogja azokat kifizetni.
2023. nov. 7. 22:18
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Én magamnak cserélem az olajat, de 6l olaj, aminek literje 3800-4200ft között mozog+szénszűrős pollenszűrő, olaj és levegőszűrő szett sosem jött ki nálam 35-40 ezer ft alatt.
2023. nov. 8. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
81%

Anyókától vettem most egy renyót, motorja atomjaira van szedve, dugattyúkat már visszaraktam, második tulaja volt, bizonyíthatóan tojt bele nagy ívben a kötelező szervizekre.

330 ezer km van az 1150cm3 motorban, ehhez képest alig kopott.


Inkább maradjunk annyiban, hogy a gagyi konstrukció az oka a motorkopásnak.

2023. nov. 8. 05:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!