Sokan miért nem cserélik még az olajat sem az autójukban időben?





Osztán te honnan tudod hogy nem cserélik?
Haa?





#4 Ezért írtam, hogy jó minőségű olajat kell bele használni, ugyanakkor az is számít, hogy hogy használják az autót, pl. túl alacsony fordulaton szenvedtetik sokat és olcsó, gagyi olajat raknak bele, lehet hogy úgysem fogja elérni az 500 ezer kmt. Ha viszont nem cserélik rendszeresen az olajat, akkor 240-nél már 1000 km / 1-1,5 litert is fogyaszthatna már.
Aztán jön a másik, nem belevaló olajat raknak bele, mert az az olcsó. Nagyon sok helyen látom, hogy ajánlgatják a vastagabb olajat, mert jó az bele, olcsóbban megússzák az olajcserét és csodálkoznak, ha nem sokáig bírja a motor. Szóval nagyon sok tényezős.
Sok dolognak kell összejönnie, hogy valóban nagyon sokáig bírja a motor: megfelelő időközönként legyen cserélve az olaj(max. 10 ezer km / 1 év), az autó könyvnek megfelelő specifikációjú legyen, normálisan legyen vezetve az autó, jó minőségű olajjal legyen használva(nem a legolcsóbb gagyit rakjuk bele), jó konstrukció legyen. Ha ezek megvannak 500 ezret vígan kibír a motor.










Van ismerősöm, aki 7 évig használt egy Q7-et, 3.0tdi-vel.
Akármi baja volt, amíg ment az autó, nem foglalkozott vele, check engine jelzéssel, kopogó futóművel és olaj és szürőcsere nélkül járt vele 7 éven át. Több, mint 100 ezer km-t tett bele.
Olajat után töltött csak, amikor jelzett a board, hogy kevés, egyszer cserélt vízcsövet, mert elrepedt, meg fékeket. Plusz 1x semmi ereje nem volt az autónak, kiderült, hogy azért, mert tömény, sok cm vastag por állt a légszűrőben. Ki lett rázva csak, és ment tovább a régivel, mert a szerelőnél nem volt készleten új, és nem volt ideje várni pár órát a bárdis futárra.
Majd kereskedésből vett autót, ahová beszámolták nyomott áron a Q7-et.
A vételár és a beszámolt ár között nem volt 2 millió ft, és ment vele napi szinten 7 éven át.
Osztottam szoroztam, de nem tudtam belekötni, én ennek pont az ellentéte voltam, akkor is cseréltem alkatrészt, ha egy picit is bántotta a szemem/fülem, és 8-10 ezrenként olajcsere, minden szűrővel, bosch vagy mann filter végig.
Rendbe tettem a futóművet is, injektorokat újítattam fel, stb…
Sokkal többe került 6 évig fenntartani az olcsóbb kategóriás autóm, mint amennyit ő bukott rajta.
Ezek után sajnos én is átvettem ezt a stílust, cserélek azért olajat, de 25 ezrenként kb, és nem érdekel ha barmi kopog, amíg biztonságos és megy az autó!
Ezerszer könnyebb azóta az életem, és ezek után nem tudom hova tenni a kötelező meg javasolt olajcseréket, de ha valaki okos a témában, szívesen meghallgatom, hogy lehet ez.
Rengeteg pénzt spórolok így, és a környezetemben egyre több ember így cselekszik. Ha nem egy kényes turbó benzines motorja van az embernek, a nagyobb régebbi dízeleknél valahogy mind bírják az elhanyagoltságot is.
A másik, ha mégis beszarik valami, komplett bontott blokkokkal tele van a net, és 3-4 olajcsere ára sallangokkal.










Anyókától vettem most egy renyót, motorja atomjaira van szedve, dugattyúkat már visszaraktam, második tulaja volt, bizonyíthatóan tojt bele nagy ívben a kötelező szervizekre.
330 ezer km van az 1150cm3 motorban, ehhez képest alig kopott.
Inkább maradjunk annyiban, hogy a gagyi konstrukció az oka a motorkopásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!