2.8 Bar-ra fújtam a hátsó kereket, sok lesz?
14"-es gumik, 2005-ös Fiesta.
Az oszlopon található értékek szerint ha az autó megvan terhelve, az első kerék 2,5, a hátsó 2,8 kell legyen.
Ez meg is történt így.
Viszont ezt akkor kell így fújni, ha bent ülnek az emberek, teli csomagtartóval?
Én úgy értelmeztem, hogyha nagyobb terheléssel lesz használva az autó, akkor kell ilyen értékekre fújni. Csak most jutott eszembe, hogy lehet az érték úgy alkalmazandó, amikor éppen úgy is van terhelve fújás közben, tehát teljesen teli.
Jelen helyzetben a fenti mértékekre lett úgy felfújva, hogy az autóban nem volt több mint 130kg-nyi súly összesen.
A kézikönyvben erről nem volt pontosabb infó.
Kérlek ne kövezzetek meg, első autóm.
Valamint a hideg-meleg gumi mennyire befolyásol? Elvileg ezeket a gyári adatokat hideg gumikra értik.
Valahol olvastam egyébként, hogy a terhelés hatására a bar nem változik, csak a gumi formája.
Válaszokat előre is köszönöm.
Sok lesz, pattogni fog az autó, könnyebben elveszíted a tapadást és középen fog kopni a gumid.
A normál értékre fújd, kivéve ha megpakolva mész mondjuk egy hosszabb útra.
A megadott nyomások hideg gumira értendők. Néhány tizedet nő, ahogy melegszik.
Igazából a tanksapkán vannak ilyen piktogrammok, hogy hány emberrel, meg csomagokkal kell mennyire felfújni!
Ha egyébként mondjuk tényleg egyedül jársz, felesleges egy szállítás miatt "túlfújni" a gumit. Arra lődd be ami nálad kb a napi átlag!
Általában 250kg terhelés az mindig megszokott lenni ahogy ingázunk a városban (ugye kb ~500kg a max), néhány dologgal a csomiban együtt. Ezek szerint elvileg nem kellene nagy gondnak lennie. Kipróbálom így, és ha nagyon pattogónak érezném, vagy megnyúlna a fékút, akkor picit engedek belőle 😊
Az utóbbi hetekben nagyon ki volt maxolva, szerintem mindig közel voltunk az 500kg limithez. Bár mondjuk most a rokonok hazautaztak, így 2 fővel kevesebb.
Köszi a válaszokat!
Ahogy írták, fújás közben nem kell terhelve lenni az autónak.
A kis ábra szerinti értékeket nyugodtan használhatod. Ha hátsó utasokkal és megpakolt csomagtartóval 2,8 atm, akkor lehet annyit.
Azért változnak ezek az értékek a terheléstől függően, hogy a súlypont eltolódásakor az oldalkúszás semleges maradjon a kanyarban.
Ezért, ha túl keménynek érzed a rugózást és hátul kisebb nyomást akarsz használni, akkor érdemes elől is csökkenteni kb. ugyanannyival.
#6
Embert nem láttam még aki ha terv szerint teljes terheléssel akarta használni az autóját, akkor ráfújt volna, aztán amikor vége volt a fuvarnak akkor kiengedte volna az alacsonyabb értékre.
Ha engem kérdezel, akkor fújd a közepes terhelésre megadott értékre, az jó lesz akkor is, ha valamiért egy-egy útra jobban leterheled.
Nekem inkább az szokott problémát okozni, amikor egymás után három benzinkúton nincs olyan kompresszor amit egy ember kezelni tudna, mert a csatlakozója mindnek hibás.
"Embert nem láttam még aki ha terv szerint teljes terheléssel akarta használni az autóját, akkor ráfújt volna"
Én nem is mondtam ilyet. A kis nyomástáblának akköor van értelme, ha az ember amúgy is fújna, és tudja, hogy a közeljövőben milyen terhelés lesz a tipikus. Vagy ha hosszabb útra indul és amúgy is ellenőrizné a nyomást.
"amikor egymás után három benzinkúton nincs olyan kompresszor amit egy ember kezelni tudna..."
Nekem eddig mindíg működtek egyedül is. Lehet, hogy nem a csatlakozóban van a hiba. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!