Ha az autó leírása alapján jó az autóhoz 10w-40 akkor miért csattoghat hidegen?





6#MO-i éghajlatnál sok különbség nincs a két olaj között. Valószínűleg csattogott valami, de 99%, hogy nem amiatt, hogy 10w40 olaj került w gépezetbe.
Egyszerűen nincs akkora különbség a kettő közt, főleg hogy nincs mínusz sem.
Olajcsere után pár mp-ig csattog, amíg az olaj végig nem ér a körön.
A tanulópenz az volt, hogy kétszer cseréltél olajat, mert nem tudod megállapítani mi volt a baj.
Hidrotoke hangot meghallgatot úgy, hogy leveszed az olajbeonto kupakot. De egy motor ezer másmiatt is csattoghat.
Nem rossz a hidrotokes elgondolás, de jó eséllyel, akkor már a másik olajjal is hangos lenne.





Kérdező, olajtól függetlenül csattog bármi, kopott dugattyú, szelepvezető, kiverődött tőkefészek, és igen, maga a hidrotőke, bár ebből nagyon kevés hibásat látni.
Kérdés, milyen motor ez, vannak típushibák, amiknél leragad a nyomsátartó rész a tőkében.
De csattoghat a láncfeszítő, gyenge olajnyomás miatt alapjáraton a tőkék, mert elengedi máshol az olajat.
A műanyag olajszűrőházak korában sajnos bármi előfordul.
Sajnos nem az olajban kell keresni a hibát. :(





#12 Alapvetően egyetértek. Tapasztalataim szerint pont ez az 5-10 fokos reggeli minimum az a hőmérséklet ahol a 10W-s és az 5W-s olaj között hidegen van érzékelhető különbség. Pont úgy jelentkezik hogy indítás után 10W-vel van egy kis tőkehang 2-3 percig. 0 fok körül meg alatta, ha az adott motor hidrotőkés, akkor mindkét olajjal van hangja, de 5-10 fok körül az 5w-sel már nem biztos, 15-20 foknál meg lehet hogy a kettő közül egyikkel sem. Jártam már így koszos hidrotőkékkel, azért írom.
De sokat segítene a tippelgetésben (megjegyzem, akkor is csak tippelgetés maradna (részemről legalábbis :D)), ha tudnánk a pontos motortípust. Egész egyedi viselkedések vannak ebből a szempontból.





14# így van, ez tippelgetés.
Elég egy:
-rezonáló elem
-kopogasos égés
-kettőstömegű
-kopott váltó
-vezérlés
Stb.
Az autó ismerete nélkül ez mind találgatás.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!