Milyn előnyei és hátrányai vannak a széles, peres gumi?lnak?
Van egy autóm 255 gumikkal.
19 felnivel. Az adaptiv felfüggesztés miatt úthiba nem érezhető jobban. Konkrétan gombnyomásra állítom milyen legyen.
Ergo, így a hátrányai eltűnnek a peres guminak.
Mégis milyen előnyei vannak?
Igazából gyári méret az én autóm felszereltségéhez, pedig a lóerő is "csak" 163 paci
Előny: menő
Hátrány: könnyebb lepadkázni a felnit.
"Van egy autóm 255 gumikkal"
Oké, ez széles (persze relatív: nekem széles, de egy 355-öshöz képest keskeny), de nem tudjuk, mennyire peres. Persze gyanítom, nem /65-ösről van szó.
A széles gumi menő, jobb a tapadása száraz aszfalton. Tuuuuudom, tuuuuudom, jönnek majd a fotelfizikusok, hogy "Hátdehát ÁÁÁÁÁTALLÁNOS ISKOLAI tananyag, hogy a súrlódás nem függ a felülettől!" - nos, nekik ajánlom, hasonlítsák össze a dekoritlapon húzgált fakocka és az aszfalton gördülő, rugalmas oldalfalú gumi mechanikáját, érdekes dolgok jönnek ki. Szóval: jól néz ki, száraz aszfalton jobban tapad és ha alacsony az oldalfala, kisebb az oldalkúszása, mint a magas oldalfalúnak. Hétköznapi sofőrként ezt aligha érzed, kihasználni meg főleg nem fogod, de attól még így van.
De vannak hátrányok is. Az alacsony oldalfal kevesebbet rugózik, több ütést ad át a futóműnek. Igen, te ezt nem érzed, mer' hótt' menő adaptív futóműved van, de attól még valahová megérkezik a kátyú ütése. Ez általában a lengőkar szilentje vagy valamelyik gömbfej szokott lenni, ezeket nyírják ki a rossz úton használt nagy felnik és peres gumik. Különösen akkor, ha ez az egész felszerelés (felni és gumi együtt) még nehéz is. Láttam már olyat, hogy az egyszeri autós lecserélte a 14-es lemezfelnit virsligumival 16-os váltóméretre peres, széles abronccsal, mer' az alufelni könnyebb, osztán kisebb a rugózatlan tömeg és jobb a tapadás - aztán mikor mérlegre tettük a régit és az újat, kiderült, hogy másfélszer olyan nehéz az új szerelt kerék, mint a régi. Jó, mondjuk az egy olcsó, ún. nehézfémfelni volt.
Szintén hátrány, hogy könnyebb padkázásnál sérülést okozni a felnin és a nyomvályúk is jobban megvezetik a kereket. Ezt mondjuk az ESP és a szervókormány hatásosan kiküszöböli, nem is érzel belőle semmit. Illetve van még egy hátrány: vizes vagy havas aszfalton a széles kerék tapadása rosszabb, mint a keskenyé. Kisebb a talajnyomása, a vizet nem nyomja ki maga alól, a hóba pedig nem süpped bele.
Nekem korábbi autómon 205/55 R16-os volt a gyári méret, ahhoz képest igen nagy ugrás volt komfortban a 225/35 R18-as kerék a mostani autómon, ami szintén gyári méret!
Az autómról annyit mondtak a tesztekben, hogy ha átmész egy érmén, érzed, hogy fej vagy írás... szerintem ez elmond mindent arról, hogy mennyire komfortos!
Kétlem, hogy nem lenne érezhető a peres gumi, de nyilván attól is függ mennyire feszes a kocsi futóműve!
4 köszi, ez ilyem kifejtett válaszra vártam!
5 én esetemben nem releváns az adaptiv futómű miatt. Egyébként ez az autó gyári mérete.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!