Hogy kell elképzelni egy fékezhető utánfutót, hol adódik át a fékezés ereje?
Amelyik fékezi magát, azt ráfutófékesnek nevezik.
Fékezéskor összenyomódik a mechanika (lendület megmaradás), külön fékezi a futót.
Attól függ milyen a fékrendszere. Van ráfutófék, ahogy előttem írták, de létezik légfék és olajos fék is. Ezeknek megfelelő csatlakozójuk van, hogy az erőt átadó közeg mozogni tudjon a két jármű között.
A ráfutófék tud fékezni lejtőn igen, kanyarban miért ne működne?
Kanyarban elhanyagolható a fékerő vesztés. Jó vezetés technikával eleve nem fékezel kanyarban.
Lejtőn fékezed az autót, így a ráfutófék is működik.
Tolatáskor meg ki kell kapcsolni egy kioldó mechanikával.
Kifejezetten üzemi fék áttételes fék teherautóknál szokott lenni. Ez a légfék egyik nagy előnye: ha meg is bontod a rendszert, nem "levegősödik" fel, hiszen a levegő a közeged. A másik, hogy ha ki is szivárog, nem szennyezel össze vele semmit, nem fog elfogyni.
Személyautóknál a leggyakoribb a ráfutófékes megoldás. A lassulást mechanikai energiává alakítva fok fékerő generálódni az utánfutó kerekeire. Leírni nehezebb, mint ha rákeresnél. Van róla rengeteg rajz, animáció, videó. Nem egy agysebészet bonyolultságú eszköz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!