Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kettes fokozatban túl gyors...

Kettes fokozatban túl gyors kanyarodni, de az egyes fokozat meg már túl lassú? (Kezdő)

Figyelt kérdés

Még tanulok vezetni, és az oktatóm úgy tanítja, hogy mire a kanyarhoz érek már legyek előtte kettesben és a kuplung is legyen teljesen felemelve, ne nyomjak semmi pedált csak kormányozzak.


Ez nagyon sok esetben működik is, viszont jó néhány szűkebb kanyarnál soknak érzem a kettest és ha alapjáraton gáz nélkül is veszem a kanyart, nem érzem mintha én kontrollálnám 100%-ban az autót mert alapjáraton is picit húz, nem egyenletesen lassan gurulunk.

Próbáltam egyesbe tenni és szépen lassan felengedni, de az meg már iszonyat lassú és az egész nem egyenletes, vizsgán biztos szólnának hogy kanyar előtt konkrétan megállok. (Persze pl teli zöldeknél inkább megállás közeli sebességre lassítok és keresgélek)


Egyébként egy hatalmas, hosszú 1.9-es dízel kombin tanulok vezetni. Biztosan autófüggő is?


Ugye ha kettesben veszem be a kanyart teljesen gáz nélkül, és fékezek akkor lefulladhat.


Mennyire szabályos az, ha leváltok kettesbe, felengedem a kuplungot, de a kanyarban vagy picivel a kanyar előtt kuplung be, pici fék, és ahogy kiérek a kanyarból, akkor engedem fel a kuplungot és utána gáz?


Hiába sikerülnie kellene a kanyaroknak elméletben kettesben pedálok érintése nélkül, némelyik szűk kanyar egyszerűen úgy nem adná ki főleg hogy nem tudhatom mi fogad a kanyar után, és szeretném ha jobban én irányítanám a nagy bestiát, (kuplunggal és kis fékezéssel egy pillanatra, és azonnal engedem felfele ahogy jövök kifele.)


Ez mennyire számít üresben gurulásnak? Mert lényegében így üresben veszem a kanyart, nem felengedett kuplunggal ami nem szabályos..


Kérdeztem ismerőst aki régebb óta vezet, azt mondta hogy ha olyan a kanyar, ő sem vált le nyilván egyesbe mert az szinte megállás, hanem kettesben, de kuplunggal és kis fékkel gurul be, majd gáz..


Legközelebb az oktatóval is megvitatom hogyan javíthatnánk jobban ezt (már jobban megy sokkal mint eleinte), de kíváncsi lennék arra, hogy ki hogy csinálja.



2023. febr. 18. 19:32
1 2
 1/20 nemaRendőrség ***** válasza:
66%
Jelezd az oktatód felé hogy ezt szeretnéd gyakorolni, építse bele a körökbe, vagy egy külön órát szánjon erre
2023. febr. 18. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
100%
Ez kocsifüggő. A sajátomban harmadikban szoktam kanyarodni.
2023. febr. 18. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
100%

Oktatódra kéne figyelni. Kanyar előtt megfelelő sebességbe teszed az autód és kuplung is teljesen felemelve, stabil a gáz, azzal a sebességgel mész, amivel be tudod venni a kanyart. Ez minden járművel így van. 1-es fokozat elindulásra való, próbáld csak beerőszakolni a váltót, hiába a szinkrongyűrű, nehezen fog menni, ha üresbe tétel+gázadással nem pörgeted fel a motort, hogy bekattanjon, viszont ugye 1-esben nem alapjáraton akarnál kanyarodni, tehát feleslegesen bőgeted a motort. Ennek semmi értelme, nemhiába nem ezt tanítják.


A megfelelő sebességet azért írtam, mert egy kilométeres körforgalomban nyilván nem kettesben megyünk. Ugye sebességfokozatot úgy szokás választani, hogy csak a gázpedál nyomásával-engedésével tudd gyorsítani és lassítani is a járművet (tehát nem, nem az alapján, hogy ki szerint milyen sebességnél kéne váltani, az amúgy is ökörség, amint kimész a városból).


Ha olyan kanyarról beszélünk, hogy kereszteződésben kanyarodsz, akkor igenis az rögzüljön először, hogy csináld kettesben, gondolom az oktatód is ezt mondta.


Azt írod, jobban szeretnéd irányítani a bestiát. Na, a kuplunggal nem irányítod a bestiát, amint benyomod a kuplungot, az autóból egy tehetetlen tömeg lesz, amire csak a fék tud hatni, és mutass nekem egy kezdőt, aki nem felengedéskor, hanem benyomás közben érzi a fogáspontot, nem viszi túl rajta a pedálbenyomást? Amikor könnyen kipróbálhatod, hogy minimális vezetés után a bal lábadba gyorsan berögzül, hogy azzal taposol, azért padlófékezi le mindenki az automata váltós autót, aki nem teszi elég messzire a pedáloktól a bal lábát.


Fékkel-kuplunggal azért sem illik kanyarba begurulni, mert pl. egy hegyi szerpentinen mi van, ha a kanyar közben látsz olyan messzire, hogy észreveszel egy követ, ledőlt fát, vagy hogy a szembejövő nem tudja bevenni a kanyart, és átlóg a sávodba? Akkor mit csinálsz, ha már amúgy is fékkel-kuplunggal ügyeskedsz? Tessék megfelelő fokozatban, jó előre felvéve a kanyarodási sebességet, stabil (akármilyen kis) gázzal kanyarodni, mert akkor egy váratlan esemény esetén is ott a másik két pedál közbeavatkozni. Ha kvázi üresben veszed a kanyart, akkor a lehetőségeid határán vagy, csak megy az autó, amerre elindult.

2023. febr. 18. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
Kiegészítés: persze van olyan hajtűkanyar, amit lehet, hogy nem fogsz kettes alapjárattal sem bevenni. Akkor persze megoldás az 1-es fokozat, de hajtűkanyar lévén amúgy is olyan a beláthatósága, hogy le kell lassítanod annyira előtte, ami szinte megállás. Kétlem, hogy vizsgaútvonalon lenne ilyen.
2023. febr. 18. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:

Azt hiszem félreérted a kérdést, vagy csak rosszul magyaráztam.

Van egy-két olyan kanyar a vizsgaútvonalon, ami a kettő általad említett példák közé esik.


Én azokra gondolok, ami pont úgy adja ki hogy lelassítva és kettesben alapjáraton gurulva egy picikét sok, de lelassítani annyira hogy az 1-es jó legyen, az meg már túlzás és sok. Az ilyen helyzetekre gondoltam, ami persze nem sok van, de vannak ilyen szűkebb, köztes kanyarok.

2023. febr. 18. 23:11
 6/20 anonim ***** válasza:
100%
#5 Akkor kérdezd meg az oktatót, hogy azoknál beteheted-e egyesbe. Mondom, az a technika, hogy beteszed üresbe, felpörgeted gázfröccsel a motort, aztán teszed be egyesbe. Magasabb fordulaton fog menni, mint illik, de legalább gázpedállal van kontrollod a motor fölött. Kérdezd meg az oktatód. Esetleg cseréljetek helyet egy körre, és mutassa meg, hogy megy az kettesben.
2023. febr. 18. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
47%

#4 koppig alászedett kormánnyal kettes nem hogy alapjáraton, hanem kis gázzal sem sok. Nincs olyan hajtűkanyar, ahova a kettes sok lenne.

Margit híd budai oldal, Ankara utca megvan?

[link]

Ha fentről jövök a Szemlőhegyi út felől, akkor az egyenes szakaszon 3. motorfék, az Ankara utca kanyarjai előtt 30-40 méterrel 2., és a Margit körúti lámpáig motorfék. Van hogy sok, és egy kis gázzal segíteni kell neki, mert túlságosan lelassul.

Mire a kérdező megtanul vezetni (vizsga után párezer km.), neki is menni fog így.

De addig is gyakorolni, gyakorolni, nincs olyan kanyarodási manőver, ahova a kettes alapjárat sok lenne.

2023. febr. 19. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
#7 Voltál már abban a faluban, ahol A mi kis falunkat forgatják? Ha nem Esztergom, hanem Bp. felől mész, az egy olyan kanyar, amit motorral nehezebb volt bevenni, mint a rutinvizsgás körözést (még lejt is annyira, hogy egyes alapjáratban is megindul a ló). Abból indultam ki. Azért is írtam, hogy vizsgaútvonalon tuti nincs ilyen. :D
2023. febr. 19. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

#7 Az én példám ettől jóval élesebb.


Az a kanyar derékszög, és ugye a jobb oldali kanyarodó sávból érkezünk, egy egyirányú szűk útba, és ugye jobbra érkezünk.

Van egy ugyanilyen, csak ott még van egy záróvonal is ahogy bekanyarodsz az egyirányú utcára, és még szűkebben, jobb oldalt kell maradni.

Úgy rémlik most, hogy egyik sem telizöldes, tehát ha nagyon megállok, akkor az is gond lenne mert nem kell senkinek elsőbbséget adnom.


Van egy harmadik példa is, ott az nem egyirányú út, és a szembejövők elég közel állnak szóval ott is elég szűkös, de ott a gyalogosoknak is zöld van, szóval ott tényleg konkrétan inkább megállok és telibe visszanézek, hogy jön-e bárki, szóval azzal nem szokott gondom lenni.

2023. febr. 19. 08:33
 10/20 anonim ***** válasza:
100%

ilyenkor a gyakorlott sofőr ket dolog közül választhat:

- kettesben kicsit csusztatja a kuplungot

- óvatosan visszarakja egyesbe, és nem ijed meg a 2000-nél magasabb fordulatszámtól.


az oktató azért nem akarja megtanítani egyiket sem, mert a sok bénázástól (napi 6-8 tanuló) hamar tönkremenne a kocsija.

2023. febr. 19. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!