Kettes fokozatban túl gyors kanyarodni, de az egyes fokozat meg már túl lassú? (Kezdő)
Még tanulok vezetni, és az oktatóm úgy tanítja, hogy mire a kanyarhoz érek már legyek előtte kettesben és a kuplung is legyen teljesen felemelve, ne nyomjak semmi pedált csak kormányozzak.
Ez nagyon sok esetben működik is, viszont jó néhány szűkebb kanyarnál soknak érzem a kettest és ha alapjáraton gáz nélkül is veszem a kanyart, nem érzem mintha én kontrollálnám 100%-ban az autót mert alapjáraton is picit húz, nem egyenletesen lassan gurulunk.
Próbáltam egyesbe tenni és szépen lassan felengedni, de az meg már iszonyat lassú és az egész nem egyenletes, vizsgán biztos szólnának hogy kanyar előtt konkrétan megállok. (Persze pl teli zöldeknél inkább megállás közeli sebességre lassítok és keresgélek)
Egyébként egy hatalmas, hosszú 1.9-es dízel kombin tanulok vezetni. Biztosan autófüggő is?
Ugye ha kettesben veszem be a kanyart teljesen gáz nélkül, és fékezek akkor lefulladhat.
Mennyire szabályos az, ha leváltok kettesbe, felengedem a kuplungot, de a kanyarban vagy picivel a kanyar előtt kuplung be, pici fék, és ahogy kiérek a kanyarból, akkor engedem fel a kuplungot és utána gáz?
Hiába sikerülnie kellene a kanyaroknak elméletben kettesben pedálok érintése nélkül, némelyik szűk kanyar egyszerűen úgy nem adná ki főleg hogy nem tudhatom mi fogad a kanyar után, és szeretném ha jobban én irányítanám a nagy bestiát, (kuplunggal és kis fékezéssel egy pillanatra, és azonnal engedem felfele ahogy jövök kifele.)
Ez mennyire számít üresben gurulásnak? Mert lényegében így üresben veszem a kanyart, nem felengedett kuplunggal ami nem szabályos..
Kérdeztem ismerőst aki régebb óta vezet, azt mondta hogy ha olyan a kanyar, ő sem vált le nyilván egyesbe mert az szinte megállás, hanem kettesben, de kuplunggal és kis fékkel gurul be, majd gáz..
Legközelebb az oktatóval is megvitatom hogyan javíthatnánk jobban ezt (már jobban megy sokkal mint eleinte), de kíváncsi lennék arra, hogy ki hogy csinálja.
#9 90 fokos kanyart bármikor be kéne tudni venni kettes alapjárattal, akármilyen szűk is. Amely példámra azt mondtad, hogy a tied annál élesebb, az egy kb. 170 fokos kanyar. Szerintem itt inkább azzal van gondod, hogy lassan szeded a kormányt. Amihez ugye mi kell egy kezdőnél? Két kéz, megfelelő fogáspozíció, megfelelő ülésbeállítás, hogy kényelmesen minél nagyobb mozdulatokat gyorsan tudjál tenni.
Azt meg nem értem, hogy ha nagyon megállsz egy nem telezöldnél, az miben más, mint telezöldnél? Ott a T betű, nem fogja senki feltételezni, hogy lemondasz az elsőbbségedről. Meg megállni sem kell, mert ugye már többen leírtuk, hogyan tudod betenni egyesbe, ha nagyon nem megy kettesben - bár hozzáteszem, egyesben motorfékkel kívülről eléggé úgy fogsz látszódni, mint aki meg akar állni.
Igen, általában énis ha úgy adja ki ezeknél a kanyaroknál csúsztatom, de szólnak hogy legyen inkább felengedve a kuplung már.
Ha vissza kell nézni, énis egyesbe rakom az a tuti, az ilyen szitukkal is szokott gondom lenni.
Bár nem azzal az autóval amivel tanulok, de földesúton kipróbáltam. Ha kettesbe rakom és elengedek mindent, lecsökken a sebesség 15km/h-ra, majd magától is felszalad 17-re és stagnál ott, ami azért érezhető. Én erre gondoltam az alatt, hogy mintha nem én kontrollárnám az autót, mert nem akarok, de picit gyorsulunk, és igen, érzem azt a kis 2km/h-át is.
Alapjáraton hagytam kettesben, és 17-ről le tudtam 10km/h-ra fékezni, úgy hogy még nyilván ne fulladjak le ugye. Attól lejjebb ha fékezni akartam, már érződött a motor hangjából, hogy fulladozna, de 10-ig tök oké.
Ez egy 1.4-es dízel volt, megpróbálom ugyanezt a tanuló autón is és ez ha bejön, akkor nem lesz olyan érzetem, hogy picikét repülünk a kanyarban 😅, hiába "csak" 17-tel megyek, de ugye ez relatív mi gyors és mi nem a szitutól függően.
Köszi a válaszokat :)
"Ha vissza kell nézni, énis egyesbe rakom az a tuti, az ilyen szitukkal is szokott gondom lenni"
Kimaradt a nem szó, ezekkel nem szokott gondom lenni.
Csak ugye ez szembe megy az oktatóm tanításával, hogy semmi pedált ne nyomjak, engedjek el mindent csak kormányozzak.
De ezt majd kövi órán vele vitatom meg, ez már kanyarfüggő lesz.
ha alapjáraton 17-el megy kettesben, akkor azt az autót nem szabad 2-ben használni felengedett kuplunggal 20 km/ alatt
Ilyenkor egyesben mehetsz nyugodtan.
#17 Legutóbb motorral mentem, jobbra kis ívben szinte hajtűkanyar, arra gondolok. Lehet, túlzok, nem volt könnyű bevenni, mondjuk erősen nedves és falevelekkel tarkított is volt az út. De igen, a falu bekötő útjára gondolok. Szerintem az szinte Y egy busznak.
Azt fenntartom, hogy 90 fokos kanyarokat be kéne tudni autóval venni kettesben, csak használni kell a kormányt.
#18: attól függ, mennyire szűk a hely.
simán előfordul, hogy a szembejövő és/vagy parkoló kocsik miatt kvázi olyan, mintha jobbra előre parkolóhelyre fordulnál rá, azt nem biztos, hogy bölcs dolog lendületből 25-el végrehajtani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!