Ezek a konténerszállítók nem úgy vannak megtervezve, hogy hirtelen fékezés esetén se boruljanak előre?
Figyelt kérdés
Gondolom, egy ilyen emelőgép esetében meg van határozva, hogy maximum milyen nehéz konténert emelhet, így a mérnökök elvileg úgy tervezik meg, hogy hirtelen fékezés esetén se boruljon előre, még akkor se, ha a daru ki van nyújtva, máskülönben elég könnyen billenne egyik is, másik is.
2023. márc. 17. 19:32
1/7 anonim válasza:
Ezt a konténerszállitot kalmárnak nevezzük.Sajnos képes az ilyen produktumra.Nincs a betonhóz szögelve.A vezetö dolga figyelni a kiegyensulyozásra.Nem mindegy mennyire van kitolva a darú milyen szögben áll stb.Itt a kalmár vezetöje nem volt a helyzet magaslatán.Az lehetett a gond hogy túl kitolta a darúkart és előre élehajtotta. Ebben az esetben törvényszerű a borulás.Valószinüleg meg volt rakva a 40-es konténer rendesen és a nagy sullyal már nem lehetett időben korrigálni.Én is szállitottam ilyen konténereket a csepeli szabad kikötöből de akkor olyan darúsok voltak akik értették a dolgukat.Ennyi röviden dióhéjban
2/7 anonim válasza:
Ezeknek az önsúlya 60-65 tonna közt van, típusfüggő. A rajta lévő konténer a cikk szerint 27 tonna volt. Ha előre van nyújtva a kar és ki van emelve akkor sajnos egy hirtelen fékezés vagy kanyar ki tudja billenteni az egyensúlyából. Ezekben a gépekben olyan erő van, hogy szinte észre sem veszed ha magad előtt tolsz a rajta lévő kontival egy másikat. Ha a pótra ráteszed és nem akad ki rendesen akkor simán magaddal viszed az egészet. Nagyon stabilnak néz ki, de nagyon észnél kell lenni, hogy mit csinálsz benne. Egy kis hiba is elég ahhoz hogy oldalra dőljön vagy így orra.
3/7 anonim válasza:
Dolgoztam konténeres kamionon. Sok-sok kikötőt ismerek rengeteg helyen jártam, de a Mahart mindennek a legalja. Most ennek a pökhendi nagyképű beleszarok stílusnak meglett az eredménye. Csak annyit sajnálok, hogy megint egy ártatlan ember halt meg, ha valamelyik Mahartos irodista vagy kalmáros fordult volna fel egy könnycseppet sem ejtenék.
4/7 anonim válasza:
Egymással szemben mozogtak, ebből lehetett a meglepi, aztán fék és borult is minden.
5/7 anonim válasza:
Az targoncáknál, autódaruknál, sőt a toronydaruknál is ezernyi biztosítás van, nehogy túlnyúljon a tömegközéppont a darutesten, mégis rengeteg videót látni, ahogy elborulnak. Mozgás közben főleg vigyázni kell, amikor a lendület viszi tovább a rakományt.
6/7 anonim válasza:
Nem. Pont ahogy egy busz felborul egy durva kanyarban , a régi a merci egy erősebb kormány mozdulatra is borult, egy halom autó ha veszfkeezel szinte a levegőben a hátsó kerék. Ez fizikai törvény nem tervezési hiba. Elöl volt a súly, befekezett, sulypont előrébb került a fékezés miatt és bumm borult.
7/7 anonim válasza:
"Gondolom, egy ilyen emelőgép esetében meg van határozva, hogy maximum milyen nehéz konténert emelhet,"
vagy csak papíron így van, de a gyakorlatban ki van/volt iktatva a limiter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!