Miért szidták sokan a KGST piac autóit? A legtöbb KGST országokban gyártott autó nagy neves nyugati gyártók modellje volt.
Dacia 1310 = Renault 12
Lada 1200 = Fiat 124
Fiat 126p = Fiat 126
Zastava Skala = Fiat 128
Oltcit Club = Citroën Axel
Pont a Daciát rengeteget szidták.
Egy autó ui. nemcsak motorból áll. A románok szerelték össze román munkamorállal, román minőségben. Ezért lett belőle egy megbízhatatlan járgány.
Épp a Trabi és a Wartburg volt megbízható. Egyrészt, mert a kétüteműek nagyon egyszerű szerkezetűek, és ami egyszerű, abban kevesebb a hibalehetőség. Másrészt, mert a német precizitás azért a keletnémeteknél is megmaradt és ezek az autók valóban megbízhatóan szolgálták gazdáikat.
Hát igen 91-ben még gyártottak utolsó szériás kétütemű trabantot. Most kíváncsiságból megnéztem milyen autók is voltak még 91-ben....
5-ös, valaha a német precizitás és a német autóipar legendás volt.
A régi Audi 80, Audi 100 típusok szinte elnyűhetetlenek voltak, sokat 30 éves korukban is használtak.
A nyugatnémet autógyárak pont ebből éltek sokáig az ezredfordulón, hogy amit gyártottak, az már nem volt jó minőségű, de olyan hírük volt, hogy még vették őket. Aztán szép lassan felélték ezt a bizalmi tőkét.
De nemcsak a német autókkal, hanem mindenfajta műszaki (sőt nemcsak műszaki) cikkekkel úgy voltunk, hogy német=megbízható. A nyugatnémet gyártmányú televízió, lemezjátszó, magnetofon, később a videólejátszó, továbbá a porszívó, a mosógép, a hűtőgép mind-mind ilyen volt. De a keletnémet (NDK-s) termékek is megbízhatóak voltak, az NDK-s turmixgép gyakorlatilag fogalom volt. Egyszer egy esernyőjavítóval beszélgettem, és elmondta, hogy a régi NDK-s esernyők 40 évesen (!) is használhatóak, ő a mai napig ilyet használ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!