Fiataloknak saját autó 20 évvel ezelőtt tényleg kifejezetten ritka volt?
Egyik "idősebb" ismerősöm mondta hogy 20-25 éve ha egy egyetemista korú fiatalnak saját kocsija volt, azt azért megbámulták az emberek.
Ez komoly?
Miért, most sem olyan gyakori.
Gazdag családok vesznek esetleg egy verdát az egyetemista sarjaiknak ha messzebb kell bejárni, vagy van a teljesen elbaszott “representatív” cél is, hogy lássák az egyetemen is hogy van pénz.
Meg persze mint ahogy én is mikor ~11 éve másodikos egyetemistaként vettem egy kicsit lerohadt Swiftet magamnak diákmunkából, mert nekem is kényelmetlenül messze volt bejárni tömeggel. De ahhoz dolgozni kellett egyetem mellett.
1998 - 2003
11 - 16 éves voltam ebben az időben.
14 évesen már nagyokat motoroztunk. Érezhetően jóval kevesebb autó volt, mint manapság. Nem volt az mint most, hogy ahány tagból áll a család annyi autó. Jobb estben 1 családnak 1 autó volt. 2005-ben 18 évesen lett saját autóm (szakmunkás). A velem egyidős ismerősöknek, volt osztálytársaknak szintén. A munka miatt kellett az autó.
Nekem 1996-ban, 22 évesen már volt egy 1200-es zsiga.
Nem voltam rá büszke, konkrétan félhülyének néztek vele.
20 évvel ezelőtt még volt pénze a fiataloknak arra, hogy jogosítványt szerezzenek, most elértünk oda, hogy szinte alig akar valaki autósiskolába jelentkezni, mert triplájára drágult néhány év alatt egy jogosítvány megszerzésének az ára. 20 éves autóra már csak a szülők segítségével tudnak pénzt szerezni.
Most már az is ritka, ha egy 30 éves felnőtt képes vásárolni magának egy új autót. Hitelre se lehet, hatalmas összegű az önerő és magas a havi törlesztőrészlet. Magyarországon a cégeken kívül szinte alig vásárol más új autókat. Fokozatosan elszegényedik az országunk.
Azt azért tegyük hozzá, hogy feltételezhetően 20-25 éve a legtöbb városban jóval sűrűbben jártak a buszok, mint most, miközben mellette nem rohantak az emberek, nem akartak 2 perc alatt ottlenni mindenhol, elkényelmesedve sem voltak ennyire. Csak nyugisan felszállt minden hallgató reggel a buszra/villamosra és beutazott, meg délután haza. Ez a "visszük a kocsit még a budira is" szemlélet az utóbbi 10 évben terjedt el.
Ma egyébként nem ritka az autóval járó egyetemista, nálunk az egyetemen egész délelőtt tele az összes parkolóhely, évről-évre újabb parkolóhelyeket kell építeni (zöldterület kárára), mert nem fér már el a sok autó, annyi hallgató jár kocsival. Hozzá kell tenni persze, hogy a tömegközlekedést az utóbbi pár évben nagyon leépítették, szégyen, hogy milyen ritkán van kiszolgálva az egyetem.
Ami viszont megdöbbentő számomra, az a hallgatók által használt autóállomány, avagy az, hogy nem is olyan olcsó, sőt elég komoly autókkal járnak. Van sok fiatal 500-as Fiat, mk5-ös VW Polo, E90-es BMW, Audik-k (de abból sem a legrégebbi fajták), de vannak olyanok is, akik SUV-val, vagy szintén csak pár éves Kiákkal járnak, és még Suzukiból is már inkább az újabb fajta "vasaló" Swiftekkel járnak, nem a régiekkel. Persze a régi Suzukikból is van néhány, meg Ignisekből meg F-G Opel Astrákból is, meg hasonló egyéb huszonévesekből, de szerintem kijelenthető, hogy manapság már az átlag egyetemista sem a legalja autókat használja.
"de szerintem kijelenthető, hogy manapság már az átlag egyetemista sem a legalja autókat használja."
Szülők pénzéből könnyű. Nekem amikor befejeztem a gimnáziumot és felvettek egyetemre, a szüleim már nem adtak többet pénzt, diákmunkával kellett pénzt keresnem. Most azt látom, hogy az egyetemista srácok és lányok megkapják a több százezer forintos okostelefont, drága autót szintén, dolgozniuk pedig nem kell.
Elképesztő hogy mennyire nem neveli önállóságra a fiatalokat a szülők többsége manapság. És azt hiszik hogy mindent megérdemelnek, nagyon fent hordják az orrukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!