Műszaki vizsgán csak a check engine lámpáért buktatnak, vagy bizonyos OBD hibákért is?
Az autóm egy korai CR dízel. Működik benne minden hibajelző. Le van húzva az EGR-ről a csatlakozó, amit nem lehet észrevenni, és hibalámpát sem dob rá, ami ezeknél a korai dízeleknél így Működik, viszont ha rámennek OBD-vel, lehet látni a hibát.
Én úgy tudom, hogyha a műszerfalon nem ég semmi (gyújtás után elalszik), akkor külön OBD hibáért nem buktathatnak, de jó lenne ha ezt valaki megerősítené.
Aham, le van húzva az EGR javítás helyett egy 10+ éves dízelen, de nem öreg és nem elhanyagolt :D
Ez a magyar rendszer csodája, egy ilyen kap műszakit, ha ledet raksz a beltérvilágításba meg nem
Semmit nem tudsz az autómról, de te abból megmondod hogy elhanyagolt, mert lehúztam az EGR-t. Oké. Öreg? Igen. Elhanyagolt? Nem. Hogy mást ne mondjak, új turbó van rajta, új kuplung és kettőstömegű. Az EGR-t pont azért húztam le, mert nincs szükségem a szívósor elkokszosodására, miután kitakarítottam.
De persze te aztán biztosan jobban tudod, hogy minden szar rajta 🫡 idióta.
Mivel nem Euro6 vagy újabb nem valószínű, hogy rádugják az OBD-t.
(Ott annyi a "zöldkártya", hogy a gép ki olvassa a hiba tárolót)
Elvileg kellene, de nem húzzák vele az időt. A füstölésmérő meg nem néz NOx-et csak részecskét (K-érték) szinte 0 az esély a bukásra, ha nem "túl" lelki ismeretesek. Általában nem azok. 😉
Ha bármilyen hibalámpa világít a műszeregységen, az mérlegelés nélkül azonnal bukás. Nem véletlenül kell fotózni a teljes műszeregységet járó motornál.
Hibakórokat nálam viszont soha nem nézegettek. Pedig nem egyszer álltam végig a kocsi mellett a vizsgasoron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!