Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egyedi kipufogórendszerben mi...

Egyedi kipufogórendszerben mi okozhatja a nagy rezonanciát a rendszer egy bizonyos részén?

Figyelt kérdés

Röviden tömören annyi a lényeg, hogy a kipufogó rendszer 1 bizonyos részén valamiért nagy a rezonancia, ami terhelés alatt csörgő, kellemetlen hangot ad. Az egész rendszer egyben van, nem lyukas sehol, biztos hogy nem a dobok csörögnek.


Bővebben:


4 hengeres 1.8-as motor, gyári öntöttvas leömlő helyett 4-2-1 leömlő van fent, aminek a végén van egy oldható tölcsér-kúpos csatlakozó, ezután egy szinte új flexibilis cső (eddig 250-es volt most 150mm-est raktam be), katalizátor jelenleg nincs (próbáltam már univerzális katival, és kibelezett katival is), szóval most csak sima cső van a helyén, ezután jön egy 8 literes átmenő csöves középdob (ez a kettő hegesztve van egymáshoz, gyárilag itt oldható csatlakozó lenne), és végül egy WM Sport szintén átmenő csöves hátsó dob.


A probléma a kati helyén mutatkozik, ugyanis akár mi van ott (sima cső, uni kati, üres kati "dob"), minden esetben szemmel láthatólag is rezonál, és hallani is lehet hogy onnan jön ez a csörgő hang, hogyha az ember a kocsi alatt van. Feltételezem hogy ezt a rezonanciát felerősíti a kipufogó többi része, és mire kiér a hátsó dobon még jobban lehet hallani.


Próbáltam gyári középdobbal mit csinál (zsír új dob), ugyanúgy csörög, csak a csörgés mellett a hangja nem csak halkabb, de iszonyat butább is lett. Vissza is került a 8 literes. Mindentől függetlenül meg lennék elégedve a hangjával, csak a csörgés nagyon zavaró.


Kérdeztem már néhány embert, és legtöbbször olyat tanácsoltak amit már próbáltam, de a legutóbb azt a tippet kaptam hogy valószínű nagyon gyorsan áramlik a gáz, és emiatt rezonál ennyire, és esetleg meg lehetne próbálni azon a részen nagyobb csövet beiktatni. Egyedül ezt nem próbáltam még, de bizonytalan vagyok hogy lenne-e különbség, no-meg az egész rendszer (leömlőt leszámítva) 50mm-es, és ha én beiktatok a bajos helyre egy pl. 60-as csövet, az vajon lelassítaná annyira az áramlást hogy ne rezonáljon úgy a cső?



Már így is nagyon sokat írtam úgyhogy itt megállok, de bőven tudnék még beszélni róla. Ha valaki tud segíteni azt nagyon megköszönöm.



2023. máj. 21. 21:38
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem egy gyári kipuffon láttam szakaszt ahol nagyobb az átmérő egy arasznyi hosszban, majd visszacsökken..
2023. máj. 21. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Na de segítene vajon? Az üres kati végülis egy kb 30 centi hosszú üres dob volt, kb 60x120mm, ami lényegeseb nagyobb mint a sima 50-es cső, és így is ugyanazt produkálta. Még olyan is eszembejutott, hogy az érintett szakasz után, még a középdob előtt beraknék még egy flexicsövet, hátha elnyeli a rezgést, de már ennyi próbálkozás után csak bizonytalankodok.
2023. máj. 21. 22:45
 3/5 anonim ***** válasza:

A felerősödő rezgéseket a kipufogórendszer geometriai paramétereinek a megváltoztatása okozta. Eltérő átmérők, eltérő csőhosszak, ill. más alakú idomok. A kipufogógázok áramlástani sajátossága a benne kialakuló lökéshullámok tovaterjesztésének a képessége, az akusztikai jellemzők pedig a csövek, dobok geometriai méretétől, alakjától függ. A nem kívánt rezonancia a csővezetékrendszer sajátfrekvenciájának elhangolásával, hangcsillapító beépítésével lehetséges. Az 1-es válaszoló által javasolt megoldás is gyakorlatilag egy hangcsillapító/hangtompító, az ilyen véges hosszon kialakított átmérőnövelés egy olyan rezonátorként működik, amely egy adott frekvenciájú zaj amplitúdóját csökkenti. Összehangolandó a frekvencia a rezonátor geometriai paramétereivel; komolyabb számítás hiányában ez tapasztalati úton valósítható meg.

Ugye a gyári kipufogórendszer tervezése, méretezése alkalmával áramlástani, akusztikai számításokat, számítógépes szimulációkat végeznek egy jól összehangolt rendszer létrehozásához. Ennek hiányában, utólagos átalakításkor marad a kísérletezgetés, hosszak, átmérők változtatgatása.

2023. máj. 21. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
#3 maga a forma merevít is, ergo csökkenti a rezonanciát.
2023. máj. 22. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 veterán vas ***** válasza:

Az átalakításoktól valószínű olyan gázlengések, örvények keletkeztek, amit házilag képtelenség "kisimítani".

Lehet próbálkozni, kísérletezni, (mi is megtettük anno) de a tökéletes gázáramlás-kifogástalan hang kombó bizonyára csak egy álom marad.

Ha egyébként jól működik az autó, akkor fogadd el ezt a hangot.

2023. máj. 22. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!