Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehetséges, hogy egy...

Hogyan lehetséges, hogy egy öreg, 30+ éves Mercedes drágább mint egy modern új autó?

Figyelt kérdés
Elavult, nagy motorok, nincs vezetéstámogató rendszer, nincs Android autó, és mégis drágábbak ennyi idősen mint egy modern kisautó, ami tele van extrával, kis fogyasztású és euro6 besorolású. Miért?
2023. okt. 11. 11:44
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%
10 ennek ellenére egy német kollégám vett egyet régen ilyen motorral lerohasztós autónak (acél hengerműben dolgoztunk, "odajólesz"), azon röhögött, hogy 290 ezret elment úgy, csak egyetlen dolog ment tönkre benne, az is német: a blaupunkt rádió.
2023. okt. 11. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, ajánlom figyelmedbe az alábbiakat!


https://www.youtube.com/watch?v=w9F70cFTA1E&t=1508s


https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=1s


Valamint ezt a cikket csak azért, mert például a Nissanokat is csak addig ajánlják benne, amíg nem került bele Renault motor és ez nem véletlen.


[link]


Valamint árulnak F astrát is 5millióért....


[link]

2023. okt. 11. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:
Ennyire sokat jelent az OT? Egyszer a Dacia is lehet az nem? S addig használom, csendben, kényelemben és kis fogyasztással. Aztán 35 év múlva az is érhet 10 milliót nem? Azt hallottam, hogy az 1.5 dci az egyik legjobb motor valaha, és sokkal jobban húz mint egy 300E, és fele annyit fogyaszt, és elmegy 1 millió kilométert megbontás nélkül.
2023. okt. 11. 12:26
 14/26 anonim ***** válasza:
100%

"Egyszer a Dacia is lehet az nem?"


Igen. És ami ezekből megmarad 35 évesen egyben, na az olyan kevés lesz, hogy az igazán sokat fog érni.


Nézd meg ezt:


[link]


30 éve nálunk csak Ceaucescu bosszújának hívtuk.

2023. okt. 11. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
2023. okt. 11. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

#13 Egyrészt igen, ennyire sokat jelent az OT. Ugyan is csak gyári állapottól x%-ban eltérő autó OT vizsgáztatható. Továbbá annak hogy OT rendszámot kapjon szigorúbb műszaki átvizsgálás a feltétele.

A Dacia is lehet az, de vagy úgy lesz 30 éves korára épkézláb autó, hogy most beteszed egy garázsba és évi pár száz, pár ezer km-nél többet nem mész vele. Vagy úgy ha teljesen felújítod.

Az 1.5DCi lehet hogy jobban húz mint egy 3 literes szívó dízelmotor, de az hogy az adott autót mennyire dinamikusan mozgatja a motor, csak egy szempont a sok közül. Fogyasztásban nincs érdmei különbség, pár literről beszélgetünk, nem kétszer annyiról.

Ugyan az 1.5 DCi annyira nem rossz motor, mint amilyen a hírneve, illetve annak is vannak jobb, kevésbé jobb változatai. De egyik sem az elmegy 1m km-t minőség. Talán van pár ilyen autó, de nem jellemző. A Mercedes régi dízeleire a 1,5-2 milliós futás nagy számban volt jellemző.

Egyébként a Renaulttal az a "baj" hogy minden alkatrészt x-y beszállítótól vásárol, akár a motorba akár bárhova máshova az autóiban. Ennek van egy olyan eredménye, hogy nagy a gyártási szórás. Még az is előfordul egy Renaultnál hogy 1-1 elem nem teljesen ugyan olyan színű, specifikáció szerint ugyan az az árnyalat (mit tudom én, visszapillantó, ajtókárpit, stb.), de még sem ugyan az a szín mert az egyik itt a másik meg ott készült. Ez a motor elemeinél is így van. Kb. olyan mint ha az egész autó utángyártott alkatrészekből lenne összerakva. Ezért relatíve nagy a szórás a Renaultok között, attól függ az autó minősége és tartóssága, hogy milyen arányban vannak benne ugyan azon specifikációnak gyártó de még is jobb alapanyaggal dolgozó gyártók és silányabb alapanyaggal dolgozó gyártók termékei.

A PSA a másik francia konszern, ők mondhatni házon belül vásárolnak, ugyan azoktól a beszállítóktól, ott jóval kisebb a gyártási szórás. Ha Peugeotot veszel akkor Peugeotot veszel. Ha Renaultot veszel, nem tudod hogy mit veszel. A Dacia ugyan ez, az általános minősége javult mióta a franciák kezében van, de a gyártási szórás talán még rosszabb mint a régi szoci autók esetén.

Azért írtam le, hogy lásd, miért fordulhat elő az hogy 1-1 Dacia vagy Renault motor tényleg magas futást elér komolyabb javítás nélkül, és miért van az hogy van olyan példány ami a 200 ezret sem éri el mielőtt gtk-s lenne. Az átlag meg valahol a kettő között lehet.

2023. okt. 11. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

Azt hallottam, hogy az 1.5 dci az egyik legjobb motor valaha, és sokkal jobban húz mint egy 300E, és fele annyit fogyaszt, és elmegy 1 millió kilométert megbontás nélkül.


Egyik mai motor se fog elmenni 1 millio km-et. Foleg nem megbontas nelkul. Teleelektronikatott szar majdnem az osszes. Alig van tulmeretezes van. Mar ha van egyaltalan. Nagyon a hataron mozognak ezek a motorok mar. Kihegyezett kis kobcentis motoroktol sokat nem kell varni. Es nem, egy 1.5 dci nem jobb mint egy OM605, OM606

2023. okt. 11. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
100%

Ja és még egy dolog. A W124-es Mercedest az örökkévalóságnak tervezték. Az volt a cél, hogy egy olyan minőségű autó kerüljön a piacra, ami soha sem megy tönkre. Németek csinálták, sikerült nekik.

A mai autók (nem csak a Duster, írhatnál Hyundait, Volkswagent, de még a Toyotát is, ott is borzasztó minőségromlás van, csak mivel magassan volt a léc, kisebb a kontraszt) meg 150-250e km futásra vagy 10-12 évre vannak tervezve.

A különbség az OM merci motorok és a DCI között, hogy a gyártó a Mercedesre 450-500e km futásteljesítményt ír és ennek a gyakorlatban 3-5-szörösét tudják, az 1.5 DCI motorokra pedig 400e km-t ír a Renault és általában valahol a fél-egész futása között komolyabban hozzá kell nyúlni.

2023. okt. 11. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
100%

"Ja és még egy dolog. A W124-es Mercedest az örökkévalóságnak tervezték. "


Az a W123 volt. A 124-nél már észbe kaptak, hogy csődbe mennek, ha így folyataják. A W124 250D nekünk 12 éves korában 450 ezernél kezdett már lealjasodni, de ássuk be, ez is szép teljesítmény.

2023. okt. 11. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

Nyugalom, csak kíváncsi voltam a reakciókra.

Ő az én szerelmem: [link]


Örülök a sok reakciónak, s, hogy ennyire józan a többség, és tudja, hogy micsoda értékek ezek az autók! Köszönöm mindenkinek!

2023. okt. 11. 14:59
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!