Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért lett nagyobb az autóforg...

Miért lett nagyobb az autóforgalom tavasz óta ennyivel? Mi lehet az oka az alábbi forgalmi/közlekedési jelenségeknek?

Figyelt kérdés

Tiszaújváros felől járok a Miskolci Egyetemre reggelente, busszal. 7:00 előtt szoktam indulni, ha 8:00-ra kell beérni. Hetente 2 alkalommal van így. Viszont a tavasz óta több anomáliát is észrevettem a közlekedési nehézségekkel kapcsolatosan, szerintetek melyikre mi lehet a válasz?


1) Még a tavaszi félévben (tehát februártól-májusig) vettem észre, hogy eleinte Miskolcon a Tapolcai elágazásnál - ahol elfordul balra a Csabai kapu felé a busz ahogy haladtunk előre az időben, pont úgy lett egyre több autó. Minden esetben ugyanakkor jártam ugyanott a kérdésben felvetett példában. Míg februárban-márciusban rendszerint azonnal, vagy max 1 lámpaváltásra, úgy április-májusban sokszor csak 3. lámpaciklusra tudott befordulni a busz. Meg is figyeltem, ahogy az a városi busz, amit az átszállásnál márciusban még rendszerint elértem az egyetem felé, a félév második részében már mindig elment az orrom előtt. Vagyis pont akkor lett több autó, amikor már az idő is jobb volt, és a nappalok is hosszabbak, és egyre világosabb volt reggelente. Ennek szerintetek mi lehet az oka?


2) Ugyebár Nyékládháza-Miskolc között a régi 3-as főúton halad a buszom. Mályi Miskolc felőli végénél, a kistokaji elágazásnál van egy jelzőlámpás csomópont, ami alaposan megfogja a tömött sorban haladó autókat. Viszont míg tavasszal (hétfői napokon) sokszor "csak" Mályi északi végéig ért a sor és a dugó, úgy az eddigi őszi hétfőkön már Mályi déli (Nyékládháza felőli) végéig ér a dugó emiatt a lámpa miatt.

Magyarán május óta jóval több autó megy Miskolc felé, mint addig tavasszal. Ez mi miatt lehet?


3) Az idei szemeszterben hétfő és csütörtök az a 2 nap, amikor 8:00-ra kell az egyetemre mennem. A hétfő a legkritikusabb, akkor van ez a nagyon hosszú dugó, ahhoz képest csütörtökön még elég light-osan is lehet haladni, lassan, de folyamatosan.

Pedig ugyanolyan munkanap mindkettő. Azaz a kérdés, annak az oka mi lehet, hogy hétfőn mégis jóval többen közlekednek, mint csütörtökön?


+1 Bónusz kérdés, ami minden reggel eszembe jut amikor beragadunk a busszal: az üzemanyagárak folyamatosan emelkednek, lassan 700 Ft egy liter benzin, mégse csökken az autók száma, sőt, rohamosan növekszik ahogy a fenti példa mutatja.

Mit gondoltok, vajon hány Ft-os üzemanyagnál fog eljönni az a határ, hogy az emberek az autózás, az autóval napi ingázás helyett elgondolkodjanak valami más alternatíván?


Bocsánat, hogyha kicsit hosszú lett a kifejtés, de már régóta morfondírozok ezen, és nem tudok rájönni az okára, nem találom az összefüggéseket. Kíváncsi vagyok, mit gondoltok, melyik jelenségnek, vagy anomáliának mi lehet az oka? Kíváncsi lennék rá. Köszönöm!



2023. okt. 7. 13:04
 1/2 nemaRendőrség ***** válasza:
Turbokörforgalom átadása után megnőtt a város áteresztő képessége, mostmár más a gyenge láncszem
2023. okt. 7. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

igen, hosszú lett a kifejtés...gyere ide az Egér útra ugyanebben az idősávban, és meglátod milyen egy igazi sor Budaörstől az Andor útig.


Én türelmesen várok.

2023. okt. 7. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!