Amikor azt mondják, hogy az olasz autók (Fiat, Alfa, Maserati) megbízhatatlanok, pontosan mit értenek alatta?
Jobban rohadnak mint a tobbi europai gyartmany. 1-1 nagyon jo vezetesi elmenyt ado szivo benzin motor kifejezetten rossz konstrukcio (Alfa bizonyos lancos motorjai) rovid elettartammal. A laikus pont azt hinne, hogy szivo benzinnel van a legkevesebb gond. Hat, egy Alfaromeonal nem minden esetben ez a sablon. A futomuvek nem birjak az uthibakat, a magyar es a tobbi balkani utviszonyok kozott gyorsan tonkremennek a szilentek, gombfejek. Az elektromos kabelezes es csatlakozastechnika hasonloan gagyi mint a korai francia peldanyokban, olcso, rossz minosegu muanyagokat es szigeteloanyagokat hasznaltak. Vannak olyan elemek az utasterben amik kenyelmi funkciot szolgalnak, de az elettartamuk relative rovid es baromi draga mind a bontottmind az utangyartott verzio.
Ezek inkabb a 90-es evek, 2000-es evek autoira jellemzok. A 2010-es evekben elkezdtek eltunni ezek a kulonbsegek, a 2020-as evekre talan el is tuntek. Minden autogyarto egymastol illetve Kinabol vasarol alkatreszt, van hogy motort is.
Meg egy nagy altalanositas, ami mar szinten nem aktualis, de abban a korban mikor az olasz autok megszereztek talan a legrosszabb hirnevet a piacon, jellemzo volt. A nemet auto ha szar, akkor megall alattad, de mielott megall baromi sok km-t elmegy. A francia amig nalad van szar lesz, valamivel mindig szorakoztat, de nem fog azonnal megallni. Ha nem foglalkozol vele, amig fizikailag szet nem esik, menni fog. Az olasz meg egyik sem, az olasz hirtelen mehall alattad, elojel nelkul otthagy az ut szelen. Relative keves km-el tudjak ezt produkalni. De mint irtam, ez csak egy tavoli sablon a nyugat-europai gyartokkal kapcsolatban, egy bizonyos korszakban.
Én pl:
Kolléganőnek mondom milyen szép alfát vett. ( legtöbbször puntóval járt. )
Azt mondja csereautóként kapja. Nem tudja mit fog csinálni ezzel a xarral ha lejár a garanciája.
Semmivel nem rosszabbak mint bármelyik csak a magyar nem szereti karban tartani mert nincs rá pénze másrészt az ezután lefutott szarokat persze hogy szarozni fogja a következő hiszen azt tapasztalja hogy rossz.
Azt pedig senki ne gondolja hogy bármelyik kocsit az örök életnek gyártják le mert akkor nem vennék a következőket.
Nekem is olasz kocsim van és bőven kellett már rá költenem de bmeg 360 ezer kilométer van benne...
Olyan pedig már nincs hogy olasz francia vagy német ugyanis jól sikerült és rosszul sikerült kocsik vannak.
Olasz autónál még nem hallotam olyat hogy több tipusa magától gyullad ki, vagy elmenne a féke esetleg elolvadna a dugattyúja. És több ezres visszahívások sem jellemzőek.Tehát most mi a szar?
A hivatalos szervízeket meg inkább hagyjuk nálunk tudjuk mire megy ki a játék. Bénák mint a xar és még jól le is akarnak húzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!