Most mi ez a B és B+ os ostobaság?
Mert azt megérteném ha azokat sarcolnák akik konstans gyorshajtók, vagy a friss jogsisokat...
De ez egy faxság.
Ez mennyire erős terv?
"Hogyan ellenőrzik?"
Már vagy 20 éve rendelkezésre áll az az adatbázis, 10-15 éve az az infrastruktúra ami lehetővé teszi az ellenőrzést az autópályákon. Pontosan úgy fogják ellenőrizni, ahogyan most is eljut hozzád a csekk ha átmész 180-al egy radar alatt.
#30 Persze, baromi drágának hangzik a 4-500 eft-os költsége jelenleg a jogosítvány megszerzésének, bár ehhez célszerű hozzátenni, hogy akkor megy jócskán 400 fölé ha elbuksz legalább 1 vizsgát. Ha kettőt akkor tényleg karcolhatja az 500-at.
Mikor 2006-ban segédmotorra jogsit csináltam, 55 eft volt mindennel együtt. Akkor volt b. 60 ezer körül a minimálbér. 2011-ben csináltam a B jogsit, akkor volt 150 ezer úgy, hogy nem buktam egyszer sem. A b. minimálbér 78 ezer volt. Most tényleg 4-500 a jogosítvány, a b. minimálbér 232 ezer. 5 éve, 10 éve, 15 éve is kb. 2 havi bruttó minimálbérért lehetett lerakni a B kategóriás jogosítványt.
Ha januárban felemelik b. 270-280 környékére a minimálbért, jövő évben a jogosítvány már 5-600 eft között alakul. Erre számítani kell, ez a tendencia 20 éve. Akit meglep a jogosítvány ára, egyszerűen nincs képben a világgal maga körül.
"Most sem vezetheti más az autód."
De vezetheti, engedéllyel.
De akkor vegyünk egy céges kulcsos autót, amit vezethet vagy 50 ember. Hogy a toszba ellenőrzik, hogy épp B vagy B+-os tag vezeti?
Fú, ez kezd nagyon gáz lenni. :D
Persze hogy vezetheti engedéllyel. Saját magad írtad le azt, hogy nem vezetheti. Maga a jogosítvány is egy engedély ember.
A céges autó dettó. Kulcsos autó esetén pedig egyrészt a cég másrészt a munkavállaló saját felelőssége, hogy olyan üljön a volán mögé akinek van B+ jogsija. Most megint visszakérdezek. Jelenleg hogy a toszba ellenőrzik, hogy olyan kolléga vezeti-e az autót akinek egyáltalán van jogosítvány, vagy olyan akinek nincs? Megint leírom. Közúti ellenőrzés. És megint a jogosítvány mint vezetői engedély lett megkérdőjelezve. Komolyan úgy viselkedte mint ha egy kiló kenyeret nem tudnátok önállóan megvenni a boltban.
Kérdező visszatérve a pszichológiai tesztre. Ezek jó példák, ezeket a minden áron dacoljunk a törvénnyel és a nem létező jogainkkal hozzáállásokat 1-1 teszttel simán ki lehetne szűrni. Aki ilyen konok, csak azért is fejjel megy ellen a rá vonatkozó szabályoknak, az konkrétan nem éri a közúti közlekedést. Persze a jogosítványát megszerezte, mert nem egy agysebészet, meg be is ül az autóba, le is vezet heti 2000 km-t, de egyszerűen nem érti hogy ő ezt miért, milyen jogon és milyen felelősségvonzattal teheti meg.
Még visszatérve a kulcsos cégautóhoz, mert az kicsit talán komplexebb megközelítést igényel.
Ha bevezetnek egy ilyen B+-os kategorizálást. Milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak annak érdekében, hogy ne legyen rendszeres büntetés a B-B+ okán?
Az egyik, hogy a cégnél csak B+-al lehet autót vezetni, olyan státuszt kap a B+ mint most a B. Mivel jogsi nélkül most sem vezethet autót senki.
A másik, hogy nem foglalkozik vele, onnantól kezdve hogy ő mint munkáltató feljogosítja x-y munkavállalóját abc123 rendszámú autó vezetésére, azon túl hogy a munkáltatónak mint üzembentartónak fog jönni a csekk, a munkavállaló saját felelőssége. Megint a jelenlegi jogosítványt tudom hozni, ha van jogsi van, ha nincs akkor nincs. Ha megállítanak és lebuksz akkor lebuksz, ha nem akkor meg nem.
Nem kell ezt túlbonyolítani.
#38 Ez inkább ahogy írták, kulcsos autónál probléma. Egyéb esetben a rendszámból lehet következtetni az autó üzembentartójának jogosítványára. Ha neked csak B jogsid van és átmész 130-cal a radar alatt, megy a csekk rendszám-üzembentartó alapján. Hogy ha te nem érzed jogosnak, mert mondjuk más vezette az autód akinek B+ jogsija van, akkor fellebbezés. Ilyen esetben jön a bizonyítás. De még az is lehet, hogy ha az adott autó tulajdon vagy üzemeltetői jogához B jogosítvány tartozik, akkor azt az autót egyszerűen nem lehet semmilyen körülmények között 110 fölötti tempóval használni.
Nyilván nem egyszerű eset, de nem megoldhatatlan. Ha akarják áthúzzák, ha akarják fogják szankcionálni. Ha más nem akkor annyira és olyan arányban, mint a jelenlegi gyorshajtásokat és jogosítvány nélküli vezetéseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!