Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Újabb dízel kocsiknál miért...

Újabb dízel kocsiknál miért nem kell izzítani indítás előtt?

Figyelt kérdés

Rég nem volt már dízel kocsi a családban, kb 25 éve volt egy régebbi dízel Mercedes, illetve most lett egy pár éves szintén dízel. Emlékszem a réginél indítás előtt mindig izzítani kellett aztán lehetett csak indítani. A mostaninál meg már nincs ilyen, télen a mínuszban is gombnyomásra pöccre indul.

Régebbi dízeleknél miért volt szükség az izzításra, illetve mit kellett izzítani?



2023. szept. 15. 21:44
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Közvetlen befecskendezéses dízelnek, +6 fok felett nincs szüksége izzításra.

Ha a motor mégis igényel izzítás, az általában előbb elkezdődik, ezzel rövidítve a csak nagy hidegben észrevehető izzítást.

Általában beszálsz és már foglalkozik ezzel a kocsi, mert valószínűleg indítani fogsz. Így mire te kiadod a "parancsot" a gombbal a kocsi befejezi ezt a "kellemetlen" folyamatot. És már teker is.

2023. szept. 15. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
87%

1) A mai téli-diesel tüzelőanyag szabványok nem nagyon igényelnek izzítást.

2) Ha mégis szükség volna rá, a motorelektronika érzékeli, mikor a kulcs közeledik a járműhöz és mikor hosszabb állás után megnyomod a központi zárat már izzít is.


De ne úgy képzeld el, mint régen, hogy ott kell ülni és várni perceket, hogy be tudd indítan. Az a pár másodperc míg bepakolod a holmidat, elhelyezkedsz és beállítod az ülést bőven elég, hiszen nem rögtön üzemi hőmérsékletre kell hozni a hengert, hanem éppen csak annyi hő kell, hogy elégjen a levegő-gázolaj keverék. Illetve teherautókon pl. üzemanyagtartályt is fűtenek.

2023. szept. 15. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
85%
Arról nem beszélve, hogy régebben azért a sűrítési viszony is alacsonyabb volt átlagosan, a mai motoroknál viszont már ez is elég magas ahhoz, hogy hidegben is elérjék a gázolaj öngyulladásához szükséges hőmérsékletet, vagy ha mégse, akkor is elég sokkal kevesebb izzítás.
2023. szept. 16. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
65%

Az előkamrás dízelek érzékenyek voltak az izzításra, sokat mentek azok a motorok, de sosem értettem a logikáját, valószínű a VW se, mert ők csinálták az első személyautós kamra nélküli dízeleket, mint a "mai" CR motoroknál.

Az 1.9TDI is ilyen volt már.

2023. szept. 16. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
2. Betenné a kaput ha akkor már izzítana ha a kulcs közelít.
2023. szept. 16. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
2. És nem fűtik az üzemanyag tartályt !!!!
2023. szept. 16. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Az elő izzítást nem tudom melyik modellen mi indítja be, de egy biztos, hogy sofőr ajtónyitása, kulcs transzponder érzékelése, ha van kialakított helye, az arra való be helyezése (tehát az indítási szándékot érzékeli). És akkor el kezd izzítani, ha indítási igény van, kulcs fordítás/gombnyomás elindítja a fő izzítást, nagy hidegben pár másodperc ilyenkor van. Ha a motor beindult akkor meg a legtöbb még utóizzít is, hogy minél hamarabb melegedjen az égéstér üzemi hőfokra, a káros anyag kibocsájtás csökkentése végett.

De ezt mind észrevétlenül, hogy a usert ne zavarja. 😃

2023. szept. 16. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Most is izzít csak gyorsabban.
2023. szept. 16. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
52%

W123 Mercedes 240D motorral. Hm 20 éve de szép idők voltak. Első izzítás fél perc, plusz még 1x fél perc. Majd köszörülés fél/1 percig. Ha aznap beindult és mentél vele utána már könnyen indult. Mindez -20 foknál.

W124 300TD motorral - 3okban izzítás nélkül kb 20-30 sec köszörülés után indult be.


Aki nem tudja mit írtam le és túl fiatal, 95-2000 utáni születésű ne kommenteljen.

2023. szept. 26. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!