Másfél éve álló autómat szeretném újra beindítani. Mikre érdemes figyelni?
Anyagi okokból jobbnak láttam eltenni az autót a garázsba, ez 1,5 éve történt. Akkut kivettem, ( de szerintem már menthetetlen, valószínűleg új megy bele ), szinte semennyi üzemanyagot nem hagytam benne, rendszeresen lejártam portalanítani, mosni.
Felbakolva nem volt.
Most jutottam el odáig, hogy újra szeretném életre kelteni, első utam természetesen a szervízbe vezetne, és lehetőleg a saját lábán akarom elvinni.
Szeretném a lehető legtöbb "óvintézkedést" megtenni, hogy ha újra beindítom, ne károsodjon, ne okozzak vele több bajt, mert akkor nyilván inkább a tréler.
BKY motor, 2004 évj.
Ami aggaszt az sajnos a vezérműszíj, mivel már 1,5 éve is eléggé érett volt a vezérléscsere, ez azonban nem történt meg, és így a másfél év állást sem köszönte meg valószínűleg. Van valami praktika arra, hogy ilyenkor hogy lehet elkerülni az esetleges szakadást rögtön első indításnál?
Féktárcsákon képződött még enyhe felületi rozsda, ez viszont remélem az első pár út után szépen lekopik, csupán az első fékezésekkel kell óvatosabban eljárni.
Ezeken kívül még esetleg tudtok ajánlani tippeket, hogy mire figyeljek és hogyan? Tapasztalatok esetleg, hogy egyáltalán érdemes-e ilyenkor próbálkozni, vagy hívjak inkább egy trélert.
Előre is köszönöm a válaszokat.
A szíj lutri, nem tudsz tenni vele semmit.
A benzin jó eséllyel beleposhadt és eldugította a rendszert, hatalmas csoda lenne, ha beindulna.
A fékeknek lőttek, a rozsda bele fog égni a betétbe és a fékerő közel sem lesz megfelelő.
Olajat kötelező jelleggel cserélni kellene mielőtt bármit is megpróbálsz.
Mielőtt indítani próbálnád, ajánlott lehúzni a gyújtótrafó kábelét és úgy átforgatni a motort párszor az önindítóval. Egyrészt hogy a lehető legkisebb terhelés mellett átjárjon mindent az olaj, másrészt ha a szíj annyira rottyon van, hogy esetleg már ennyitől is elszakad, akkor inkább szakadjon el így, mint magasabb fordulatszámon.
Én annyit javaslok hogy inkább ne kínlódj vele ha most csinálsz ilyet először, és ha ennyire necces a szíj helyzete akkor lehet nem is kéne még próbálkozni sem az indítással. Az üzemanyag ha 95 ös sima benzin volt benne az tuti belerohadt és ha öntesz bele új friss benzint olyan 5-10 esetleg 20 litert annyira flefogja oldani a lerakódásokat hogy azt szépen a pumpa felfogja szívni és jobb esetben csak a szűrő fog eltömődni de nagyon, rosszabb esetben akár az egész rendszer és a pumpát is kinyírhatod vele. A fékekre meg nem mondok semmit. A nagyon pici felületi rozsda nem vészes, de érdemes lenne pici wd-40 el letörölni és ha szépen lejött na akkor féktisztítóval nem sajnálva jó vastagon befújni és letakarítani az egészet amennyire csak tudod.
De én inkább nem csinálnék vele semmit, fel kell hívni a szervizt hogy ez van és kitudnak-e menni házhoz életre kelteni annyira hogy majd náluk a műhelybe rendesen megcsinálják, vagy mondjanak rá valamit hogy inkább úgy ahogy van trélerrel kerüljön be rendesen és akkor ott megcsinálják.
Persze még annyit hozzáfűznék hogy a folyadékokról is kéne tudni hogy van-e benne főleg motorolaj, hűtőfolyadék, ha fagyálló akkor kérdéses mennyire az meg hogy nálatok a télen mennyire volt fagy, nem-e fagyott be valami, fékfolyadék állapota sem mindegy ám.
Ha a szíj miatt aggódsz, akkor nincs mese, indítás nélkül trailer. Egyébként 1,5 év nem sok. Az üzemanyagot érdemes lehet elengedni, ha tudod, ha nem, akkor telitölteni, és egy tankot kijártani belőle, majd szűrőcsere. Motorolajat ellenőrizni stb. A fékről le fogja lökni azt a minimális rozsdát magától.
A többit meg majd a szerelő úgyis tudja, fék- és hűtőfolyadékot érdemes lezs lecserélni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!