Miért különböző a nyugalmi feszültség két eltérő márkájú de úgy motor akkumulátorban?
Mindkettő teljesen új és azonos méretű azonos aH kapacitású, de az egyik nyugalmi feszültsége töltés után 12,7 V a másik pedig 12,9V (ugyan az a töltő, ugyan az a multiméter, azonos helyen vannak tárolva, egyikre sincs semmilyen fogyasztó kötve ami esetleg lejjebb szívná)
A töltőről is egyszerre vannak levéve és ugyan annyi idővel később vannak mérve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyártási szórás. Ettől még nem biztos, hogy valamelyik is rossz.
Teszterrel vagy járműbe szerelve kéne kipróbálni. Ha az indítózás pillanatában nem esik 10V-alá a feszültség akkor jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Pl. az egyik zselés a másik nem. Ugye típust nem írtál.
A zselésnek kicsit magasabb a feszültsége.
Az egyik az exide etx4l-bs. Ez szerintem zselés, mégis ennek alacsonyabb.
Na most akkor ha a másiknak még ennél is magasabb akkor biztosan az is zselés. Szóval ugyan az a technológia.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A gyártási szóráson túl, itt lesz a kérdésedre a válasz:
"A töltőről is egyszerre vannak levéve és ugyan annyi idővel később vannak mérve."
Ha a megvásárlás pillanatában, vagy inkább úgy mondom hogy a töltés elkezdésének pillanatában más a kapocsfesz a két akku között, akkor ugyan annyi idő alatt nem ugyan akkora lesz a töltöttség. Kivéve ha teljesen feltöltöd mindkettőt, de még ekkor is lehet benne pár tized különbség. Esetleg töltés után negyed órával terheld meg mindkettőt 1-2 amper árammal 4-5 másodpercig, és utána mérj kapocsfeszt. Úgy már sokkal közelebb lesznek egymáshoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!