Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó akkumulátor töltő feszült...

Autó akkumulátor töltő feszültség 13.8-9 körül mozog, terhelés mellett (fűtés maxon meg lámpa) 13.6 körül mozgott alapjáraton, ez most még jónak mondható vagy nem?

Figyelt kérdés
Mi alapján tudom meg, pl. hogy mennyi a töltöttségi szint az akksinál illetve, hogy generátorom tölt-e vagy sem?

2023. jan. 8. 16:02
 1/9 anonim ***** válasza:

Szervízkönyv leírja világosan.


Régi autóknál ez töknormális töltés.

2023. jan. 8. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Teljesen jó! Meg mivel az akkumulátor 12 voltos, így logikus, hogy tölt a generátorod, ami általában 14 Volt környékén termel.

Szóval minden rendben.

2023. jan. 8. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

12,7 volt egy teljesen feltöltött, terheletlen akku feszültsége. Ha efölötti értéket mértél, akkor töltődik.


Az akku töltöttségét a "nyugalmi állapotban" mért feszültség mutatja.

Ha pár óráig békénhagyod (nem töltöd, nem terheled), akkor kell megmérni a feszültséget.

12,7 V = 100%

12,1 V = 50%

Ezalatt már valószínűleg indításképtelen, és károsodik is, ha sokáig ennyire lemerítve marad.

11 V alatt már jó eséllyel halott az akkud.

2023. jan. 8. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Kicsit gyenge, de nem vészes. Emiatt nem piszkálnám még a generátort. Elvileg 13,8-14,4 között kellene lennie hagyományos ólom-savas akkunál, nem start-stopos rendszernél. A terhelés lényegtelen, mert pont arra szolgál a feszültségszabályozó, hogy ha terheled, megnöveli a gerjesztést, így ha minden jól működik és jól van éretezve, mindig ebben a tartományban marad a feszültség full terhelve és terheletlenül is.
2023. jan. 8. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Tehát akkor ha jól értelmezem, kicsit gyenge már a generátorom? Tölteni tölt csak kicsit gyenge?

Mert alap esetben ha minden jó akkor 14.2-n kell lennie nem?

2023. jan. 9. 15:17
 6/9 anonim ***** válasza:
Nem. Ez megint rengeteg tényezős. Milyen az autó, mekkora a terhelés a rendszeren, mekkora a hőmérséklet, hol mérted a feszültséget, milyen műszerrel, stb... Simán lehet elfogadhatónak mondani akár 13,8 voltot is adott körülmények között.
2023. jan. 9. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Így van, ezért van megadva a 13,8-14,4-es intervallum. És az is igaz, hogy ha valami olcsó piaci multiméterrle mérted, az simán tévedhet pár tized voltot.

Ha validáltan 13,6V van alapjáraton, akkor úgy fogalmaznék, hogy minimálisan az irodalmi érték alatt van. Attól még feltölti az akkut.

2023. jan. 9. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Továbbá az is lehet, főleg idősebb autónál, hogy valamelyik csatlakozás kicsit oxidos. Ott is simán elveszik egy-két tized volt. Tehát nem feltétlenül generátor hiba. Lehet hogy ha levennénk, próbapadon csak a generátor önmagában tökéletes értéket adna.
2023. jan. 9. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Hát ezt jó tudni, egy ismerősömével lett megmérve, de holnap én is veszek egyet magamnak aztán majd meglátjuk azzal milyen értéket hoz.


Amúgy Fiat Punto-ról van szó.

1.2 16v 80 le (2002)

2023. jan. 9. 18:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!