Autó akkumulátor töltő feszültség 13.8-9 körül mozog, terhelés mellett (fűtés maxon meg lámpa) 13.6 körül mozgott alapjáraton, ez most még jónak mondható vagy nem?
Szervízkönyv leírja világosan.
Régi autóknál ez töknormális töltés.
Teljesen jó! Meg mivel az akkumulátor 12 voltos, így logikus, hogy tölt a generátorod, ami általában 14 Volt környékén termel.
Szóval minden rendben.
12,7 volt egy teljesen feltöltött, terheletlen akku feszültsége. Ha efölötti értéket mértél, akkor töltődik.
Az akku töltöttségét a "nyugalmi állapotban" mért feszültség mutatja.
Ha pár óráig békénhagyod (nem töltöd, nem terheled), akkor kell megmérni a feszültséget.
12,7 V = 100%
12,1 V = 50%
Ezalatt már valószínűleg indításképtelen, és károsodik is, ha sokáig ennyire lemerítve marad.
11 V alatt már jó eséllyel halott az akkud.
Tehát akkor ha jól értelmezem, kicsit gyenge már a generátorom? Tölteni tölt csak kicsit gyenge?
Mert alap esetben ha minden jó akkor 14.2-n kell lennie nem?
Így van, ezért van megadva a 13,8-14,4-es intervallum. És az is igaz, hogy ha valami olcsó piaci multiméterrle mérted, az simán tévedhet pár tized voltot.
Ha validáltan 13,6V van alapjáraton, akkor úgy fogalmaznék, hogy minimálisan az irodalmi érték alatt van. Attól még feltölti az akkut.
Hát ezt jó tudni, egy ismerősömével lett megmérve, de holnap én is veszek egyet magamnak aztán majd meglátjuk azzal milyen értéket hoz.
Amúgy Fiat Punto-ról van szó.
1.2 16v 80 le (2002)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!