Okozhat bajt ha általában 100-as prémium benzint tankolok Shell kúton, de néha csak 95-s sima benzint más kúton?
Most megint próbálod megmagyarázni, de még mindig nem jutottál el odáig, hogy akkor járj utána miért is külső eszközzel mérik a hivatalos adatokat.... bár nyilván arról sincs sok fogalmad, hogy mi a különbség egy autó mérése és egy laborban hitelesített műszer mérése között, elárulom, az autóban nem ilyen szinten mérik az adatokat, sőt igazából 99,9% számított értékeket mutat, ugyanis most akkor képzeld el pontosan milyen finom műszereket kéne a befecskendezőkhöz beépíteni ami ml törtrészét is képes akár mérni.... igen ezt minden autógyártó megteszi, pontosan ugye?
A teli tankos rész is ott dől össze, hogy szintén ott az emberi tényező és a forgalom, hiába mész ugyanazon az úton, ugyanakkor, most olyan apróságot kell említeni, hogy légellenállás? Szelesebb időben már decis különbségeket tud okozni, vagy épp a forgalomban ha többször kell előzni.
Szóval ha ez alapján számolgatsz, akkor hajrá, hülyézel mást de közben jobban emg vagy vezetve mint gondolnád....
És még ezek sem professzionális szint, de ezekkel már lehet hiteles adatot méárni....
#51 Juj de buta. Nem, a befecskendezett mennyiséget nem szenzorral mérik. Valóban számított érték, de tűpontos számítás eredménye. Az üzemanyag nyomást szenzor méri, az ECU pontosan tudja hogy mennyi időre nyitotta a befecskendezőket, kalibrációs mérések alapján pedig kiszámolható, hogy az adott nyomáson, adott ideig nyitva lévő befecskendező mennyi üzemanyagot juttat be, ezt a számítást természetesen az ECU el is végzi. A mérés ezredmilliliter nagyságrendű és tűpontos.
A második rész is marhaság, mert a kijelzett érték figyelembevesz minden körülményt. Ha például szembe szélben autózol, akkor ugyanahhoz a sebességhez több üzemanyag szükséges, tehát nagyobb a fogyasztás, de ezt látod a kijelzőn és a számítás pontos marad. Ha kedvezőbbek a körülmények, akkor kevesebbet fogyaszt, ezt látod a kijelzőn, a számítás pontos marad. A számítás mindig minden körülmények között pontos és mindig tökéletesen fedi a valóságot. Ezt te magad is kipróbálhatnád, ha lenne autód.
Sajnos a kettőből egyik válaszra sem jött értékelhető válasz, de számítottam is erre, úgyhogy én itt befejeztem a történetet.
Zárómondatként annyit tennék hozzá:
EGYETLEN BIZONYÍTÉKOT SEM MUTATTÁL KETTŐ EGÉSZ NAP ALATT!
#53 Azért tűpontos, mert a számítást igazolja a valóság.
EGYETLEN BIZONYÍTÉKOT SEM MUTATTÁL KETTŐ EGÉSZ NAP ALATT!
:D :D gondolom most jön az a rész, hogy te voltál az opelnél ahol láttad, hogy bizony az pontosan számolt érték, és a mérési eredményeket összehasoníltották valós méréssel és minden stimmelt....
Aza vicc itt már nem a bizonyíték, mert én már mutattam azt is mivel lehet valóban pontosan méárni, hanem a logika hiánya a fájó, csak épp ezt ugye nehezebb beismerni, de tényleg semmi baj ezzel, kell az ilyen ember is, hisz így több bevételük lesz.
De még az se esett le, hogy literenként tankolod a 40-50ft-al drágább üzemanyagot - szerinted 3 decit spórolsz - 200ft, aztán csak 6 literes fogyasztással nézve már 300 forintért többért tankoltál /100km....
1000km-re vetítve szinte kidobsz 100km-nyi hatótávot anyagilag, de seebaj tényleg....
A többi előnyét a 100-as benzinnek továbbra is figyelmen kívül hagyod, ahogy mindvégig tetted.
És még mindig:
EGYETLEN BIZONYÍTÉKOT SEM MUTATTÁL KETTŐ EGÉSZ NAP ALATT!
Többi előnyét amire szintén nincs bizonyíték, mert a gyakorlatban 95-el is ugyanúgy mennek az autók, de akkor bár ennyi logikával, totál felesleges iylet emgpróbálni feltenni, de rakd össze a dolgokat, tudom nehéz lesz - ja és javítsd a caps lockod, elromolhatott. :D -
Azt akarod beadni, hogy 5% fogyasztáscsökkentést értél el, és hogy ez más modelleknél is simán megismételhető dolog, mert hát hozzátanul.
Na most abban a korban vagyunk, amikor a károsanyag kibocsátás egy iszonyat komolyan vett témakör, és az autógyártók még tizedszázaléknyi értékekért is vérre menő fejlesztéseket végeznek.
Na már most ha nem ios 5, de csak 1-2%-ot fixen el elhetne érni fogyasztáscsökkenést, és a fogyasztás pedig egyenesen arányos a károsanyag kibocsátással.... nos akkor már konkrétan nem kapnál olyan autót amihez 95 lenne csak az előírás, hanem minden gyártó kivétel nélkül csak a 100-ast írná elő az autójához, hisz azzal jobb kibocsátási normáik lehetnének... de valami csoda folytán mégis csak 95 van előírva.
Sőt tovább megyek, ha ennyire valóságos lenne a dolog, konkrétan akkor eu-ban már ott tartanánk, hogy megpróbálnák kivezetni a 95-öst és kizárólag 100-ast vehetnél csak....
Na lehet ez msot bonyolult lesz számodra, de tudom, a te mérésed, és hát na helikopter vagy ki merne kételkedni benne.
Ha a gyártó nem írja hozzá elő, akkor nincs.
Amúgy köbcenti és teljesítmény sem feltétlen mérvadó itt, inkább a jobban kihegyezett, nagyobb sűrítésű motoroknál szokták előírni, hogy csak 100-assal tudja hozni a teljesítméynt amit emgadnak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!