Reális egy BMW E90 330i 2006 modellre fél éven belül 2 millió forintot költeni szervízelésre?
Ilyen autóban gondolkozok és van egy kollégám akinek ilyenje van és azt mondta tavaly mikor vette akkor fél éven belül elég sok mindent cseréltetnie és javítania kellett a korábbi hanyag tulaj miatt, nyáron vette és karácsonyig 2 millió forint körüli összeget költött rá. Azóta rendben van 1-2 kisebb alkatrészt kellet csak cserélni de tényleg ennyire bele lehet nyúlni? Én 325i-be gondolkozok 2 millió vételár körül, de nincs még 2 millióm szervizelésre jelen pillanatban.
Extrém volt nála ez vagy ne merjem bevállalni ennyi pénz nélkül? ~3 millióm van jelenleg félretéve rá. Tehát kb. 800 ezer mehetne rá ha átírást meg biztosítást már befizettem.
Kőgazdag ismerősöm szalon BMW-t vett, ami egy év után fogta magát és a kanyar közepén letiltott a motor. Szerencséje volt, hogy még ki tudott gurulni a kanyarból és lehúzódni, mert simán baleset lehetett volna belőle. Utána úgy kellett elvontatni onnan, mert az elektronika nem engedte a motort beindítani. Kötelező szervizig másfél hét lett volna hátra. Felindulásból harmadáron eladta, csakhogy szabaduljon meg tőle. Ennyit a nagy BMW-ről.
Egy vadonatúj BMW-vel ilyen hibák vannak, akkor gondolj bele mik lehetnek vele 5 év után, nemhogy 20 év múltán.
Az a márka nem szól másról, minthogy teszteljenek rajta innovatív dolgokat a mérnökök. Ha egy konstrukció jó, beválik, akkor az leszivárog a többi márkába, mert van értelme átvenni a jó megoldásokat. Hány olyan megoldásról tudunk, ami a BMW-től szivárgott le? Na ugye. Minimálisat.
És most nem arról van szó, hogy nem szép a BMW, nem jó vezetni, hanem arról van szó, hogy az innovatív megoldások használhatatlanok, mert egy komplett mérnökség kell mögé, hogy fenntartható legyen. Ilyen autót akarsz, ami mögé minden úthoz egy Forma-1-es support team kell a háttérben, hátha lerohad útközben és segítséget kell kérned? Hát, te tudod. A te dolgod. Sokszor hallottam már ezt a dumát, hogy "én tudom, hogy egy autóval foglalkozni kell és nincsenek nagy elvárásaim", de érdekes módon még ezek is szabadultak a BMW-től, miután kiábrándultak belőle.
#21
Ne haragudj de ezek az autók köszönőviszonyban sincsenek egy továbbra sem 20 éves, csak 17 éves BMW-vel amit a kérdésben említettem. Ami kicsit is közel van hozzá az a Superb 3,3 millióért és ne áltassunk magunkat erre is költeni kell az biztos és akkor is csak egy Skoda marad szövetülésekkel és 8,7 0-100 gyorsulással.
#14 "Akkor meg már miért venne valaki Lexus-t BMW helyett ha azonos az évjárat?"
Erre a kérdésre én is egy kérdéssel válaszolok: szerinted mi az oka annak, hogy a papíron hasonló kaliberű Lexus drágább? Fordított helyzetben lehetne azt mondani, hogy a BMW a logó miatt drágább, mivel Európában ezerszer nagyobb rajongótábora van és tudjuk jól, hogy a népszerű termékeknél a márkanév felárat jelent. De nem ez a helyzet. A Lexus a drágább, még úgy is, hogy a BMW-n ott van az a bizonyos felár.
Szóval lehet elgondolkodhatnál azon, hogy esetleg azért drágább a Lexus, mert mondjuk az nem egy ipari hulladék. Ráadásul te magad mondtad, hogy a kollégád fél év alatt rálocsolt 2 milliót, na akkor mégis melyik a drágább a kettő közül?
A BMW úgy állítja be magát, meg a rajongói is, mintha a BMW luxusmárka lenne. És persze, vannak drágább, prémium-szerű autói, de a hármas széria pont nem az. A hármas széria nagyon sokáig a kínálat legalja volt, pont az E90-nel együtt jelent meg a hármasnál is alacsonyabb széria, de ettől a hármas még nem vált jobbá, csak a ranglétrán akadt nála szarabb is. Lényeg a lényeg, a hármas bökő nem egy minőségi autó, soha nem is volt az, újonnan amúgy elég jó autók, nem vitatom, de hosszú távon szarok, úgyhogy használtan kizárólag szart lehet venni belőlük.
#22
"
Kőgazdag ismerősöm szalon BMW-t vett, ami egy év után fogta magát és a kanyar közepén letiltott a motor. Szerencséje volt, hogy még ki tudott gurulni a kanyarból és lehúzódni, mert simán baleset lehetett volna belőle. Utána úgy kellett elvontatni onnan, mert az elektronika nem engedte a motort beindítani. Kötelező szervizig másfél hét lett volna hátra. Felindulásból harmadáron eladta, csakhogy szabaduljon meg tőle. Ennyit a nagy BMW-ről."
Ez bármelyik újabb autóval előfordulhat, nem kell, hogy BMW legyen. De ha kőgazdag akkor nyilván sok autója van és tisztában lenne ezzel és telibe tojná, hogy el kellett vontatni és garanciába megcsináltak mindent. De amúgy is csak kitaláltad ezt a sztorit, hogy előadd, hogy a BMW sz*r és még a kőgazdag is inkább Toyota Corolla-t vesz mert az jó! Ugyanmár..
#23
Ez valóban bosszant engem is, de legtöbb esetben hibakódot dob ha nem olvassa a szenzor az olajszintet és kicseréled. Illetve ha rendszeresen cseréled az olajat és nincs olajfolyásod akkor ezen nem kell aggódni különösebben..
#25
Azért olcsóbb a vételár mivel drágább fenntartani, de ezt már korábban is írtam.. a BMW nem luxusmárka hanem prémium márka, megvan a luxus szegmense is de az nem a 3-as kategória.
Egy BMW továbbra is nagyobb presztízs ettől függetlenül mint a Lexus ami igazából egy Toyota pár módosítással. És ez vitathatatlan, már ha azonos évjáratot és azonos modell típust hasonlítunk össze.
Használtan sem csak sz*rt lehet belőlük venni, csak egy 15-20 éves autónál is lehet több millió szórás az alján meg a tetején, mivel van aki rákölti és megad neki mindent az nem 2 millió lesz hanem 4-5. Csak jellemzően mindenki az alja felé vásárol inkább. De ez nem csak BMW-re igaz.
Mire gondolsz azzal, hogy az E90-nél jelent meg az alacsonyabb széria? Szerintem igazi felüdülés a korábbi E46 után. Ha arra, hogy vannak az ilyen 316i-k szövetüléssel 0 extrával akkor oké, de egy 330i full extrás bőrüléses , napfénytetős, stb. autót ne mondjuk már rá, hogy sz*r mert konkrétan több és jobb mint sok mai olcsóbb kategóriás új autó 15 évvel később..
#26
Ez valóban jó összehasonlítási alap már, csak, hogy ez is 3,5 millió és ennél is nagyon zsebbenyúlós javítások lehetnek/lesznek. Ezzel nem igazán mutattál valós alternatívát, csak BMW logó helyett Lexus logót ami a végén ugyanannyiba fog kerülni..
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!