Mikor történik meg hogy a turbó felkapja az olajat és elfüstöl az egész motor, illetve ez mennyire gyakori jelenség?
#11 Mit forgattam ki? Azt írtad, hogy le lehet fullasztani. Nem lehet, mert a runaway nem normális üzem. Akkor lehetne csak lefullasztani, ha normális körülmények között üzemelne. Ebből egyenesen következik, hogy nem érted a különbséget a normális és a runaway között. Ha szerinted a runaway lefullasztható, akkor szerinted a runaway normális.
Én ugyan nem forgattam ki semmit. Ne engem hibáztass azért, mert neked fogalmad sincsen a témáról.
Hát igen, ha nincs igazad, mások hibáztatása és hülyének nézése a legjobb megoldás.
"Az első és legfontosabb, hogy amint észleled, hogy az autód magától gyorsít, hagyd sebességben, ne lépj a kuplungra és - miután meggyőződtél róla, hogy senki sem jön veszélyes közelségben mögötted - állj rá a fékre, amilyen erővel csak tudsz, ne engedd fel egy kicsit se, amíg meg nem állsz. Autópályán extra lépés, hogy a leállósávba érkezve kell végrehajtani a mutatványt. Ha időben reagáltál, akkor az autó lassulni kezd, majd a motor erőlködésekor egyre erőteljesebben rázkódik a karosszéria, végül pedig lefullad az autó és hirtelen megáll. A lábadat csak akkor vedd le a fékről, amikor már az autó is teljesen megállt, a kuplungot pedig ne nyomd ki! Ha nem reagáltál időben, vagy nem tudsz azonnal biztonságos helyre félreállni, ezért később kezdted el a lassítást, akkor előfordulhat, hogy már késő lesz és nem tudsz akkora fékhatást kifejteni, hogy meg tudd állítani az autót. Ha hiába nyomod a féket, nem lassul az autó, vagy akadályhoz közeledsz, akkor inkább vészfékezz, tehát állj rá a kuplungra és a fékre együtt. Ekkor nagyon gyorsan fogsz megállni, a motor pedig - mivel már nincs terhelés alatt, de rengeteg "üzemanyagot" kap, felpörög és elkezdődik az olajégetés. Amint megállt az autó, próbáld meg lefullasztani: húzd be a kéziféket, állj rá a fékpedálra és a kuplungra, tedd a lehető legnagyobb sebességi fokozatba, azaz ötödikbe vagy hatodikba a váltókart, és miközben a féket nem engeded fel, határozottan lépj le a kuplungról. Ha sikerrel jársz, akkor az autó hatalmas rántással meg fog állni: nem kizárt, hogy a váltó egyes alkatrészei tönkremennek, ám még mindig így a legjobbak az esélyeid, hogy a lehető legkevesebb anyagi kárral úszd meg a dolgot. "
"Attol hogy bemagoltal valamit nem biztos hogy ugy van"
Roppant vicces ez annak a szájából, akinek az érvelése annyiból áll, hogy az internetről összeszedett valami szar cikket.
100-ból 99-szer nem fog működni. Nem tudom hogy te mit képzelsz a kuplungról, hogy miből van és hogyan működik, de értelmes ember nem állítja, hogy ilyen körülmények között betapad a tárcsa. Persze amikor megcsúszik a kuplung, akkor a súrlódás valamennyire lassítani fogja a motort, de közel sem eléggé ahhoz, hogy le is fulladjon. Inkább 10000 helyett pörög majd 9500-at, ez elég messze van a lefulladástól.
#15 Ja és még valami: ha a motor pörög 10 ezret, te pedig beteszed 5-ösbe és ráengeded a kuplungot. Tételezzük fel, hogy tévedek, a kuplung nem csúszik el, összezár a motor a váltóval. Oké. Akkor az autó megy majd 300-zal. Közben nyomod a féket, tök mindegy, a kuplunghoz hasonlóan a fék sem lesz képes megbirkozni ezzel a feladattal, szóval a lassulás legjobb esetben is minimális lesz. Cserébe viszont fél perc után fel fog forrni a fékfolyadék, beesik a fék. Így lesz egy ötödik/hatodik fokozatban tízezret pörgő autód, ami megy vagy 300-at és még féked sem lesz (miután a motor megsemmisült és leállt), mert felforraltad.
Ön- és közveszélyes tett, bűncselekmény, börtönt érdemel.
"en nem mondtam hogy az auto nem karosodik"
Én meg nem mondtam, hogy ezt mondtad.
"a manualis valtos motort le lehet allitani"
Nem lehet, elcsúszik a kuplung, a motor valamelyest lassulni fog a súrlódástól (amíg a kuplung szét nem ég, azaz kb. 10 másodperc), de lefulladni nem fog, a kuplungtárcsa elhalálozása után pedig ugyanúgy ellenállás nélkül pörög majd tovább a motor.
"Ha meg megalltal, akkorbevagod 5 be fékkel es lefullad"
Nem fullad le. :)))))))
"De te mar ugy forgatod a szavakat hogy en kozveszelyes vagyok mert azt mondtam 300 zal kell menni a fokusszal"
Szánalmas, hogy leírom a te saját logikád következményeit, ami egy idiótasághoz vezet (300km/h) erre te azt mondod, hogy kiforgatom a szavaidat. Nem, nem forgattam ki semmit, szóról szóra alkalmaztam azt, amit te leírtál és vázoltam, hogy mi történne. Soha nem fog megtörténni. Soha nem fog 300-zal menni és soha nem fog versenyautóvá válni a Focus. Ez valóban egy hatalmas nagy kreténség. KIVÉVE, HA NEKED VAN IGAZAD! Ha neked van igazad, versenyautóvá válik a Focus. Ha nem válik versenyautóvá, akkor nincs igazad. Ez a kettő opció létezik. Válassz egyet nyugodtan. :)
#19 És még mindig nem érted, hogy a "300-zal közlekedő Focus" az a TE SAJÁT ELMÉD SZÜLEMÉNYE! :DDDDDD Soha meg sem fordult volna az én fejemben ilyen, ha te nem okoskodsz. Ez a te okoskodásod találmánya. A te logikád vezetett idáig. Nem az enyém.
Hú de gci buta vagy. Nem szokásom személyeskedni, de erre már nem lehet mást mondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!