A 6. Sebesség fokozat tulajdonképpen egy autópálya fokozat?
Figyelt kérdés
Csak 5 sebességes autókat vezettem, hogy képzeljem el?2023. aug. 7. 21:01
11/42 anonim válasza:
#10-hez fun fact: tesómnak olyan félfapados autója van mai mércével, hogy még hatodikban is jelez a műszerfal, hogy fel kéne váltani, gondolom fordulatszámhoz van kötve. Ami ugye figyelmen kívül hagyja a forgalmat, a szituációt, emelkedőt-lejtőt stb.
12/42 anonim válasza:
#10 Motor szerintem nagyon más mint auto. Nekem a 650-es V2 pl városban max 4. , és 90 alatt nem is szabad 6.-at rakni mert elkezd rángatni, pedig csak 3000-re esik a fordulat,ami autóhoz képest nem sok. Motor eleve magasabb fordulaton is dolgozik mint egy auto. Az 50-es Apriliám meg a 300 méteres utca végén már 6.-ban van 😆
13/42 anonim válasza:
#12 Ez is motorfüggő, az én sornégyesem 3000 alatt köhög, 6000 alatt nem húz, ezért jó, hogy autót pl. fordulatszámmérő nélküli autóban tanultam, mert nem a műszerfalat nézem, hanem érzésre. Pont egy 650-es V2-es simán legyorsul lámpánál, mert alacsonyabb fordulaton kezd el működni. De azért remélem, a #10-es válaszomban sokkal többet beszéltem B kategóriával vezethető járművekről, mint motorokról, mert az volt a cél.
14/42 anonim válasza:
#13 Én se nagyon nézem a fordulatszámmérőket, lehet érezni ha sok a következő fokozat, csak tényleg durva különbség van a két jármű fordulatszámtartománya közt, és motornál nagyon érezni ha sok a 6., miközben a kocsim vígal elvan 5-ben 50-es tempónál is 1500-at forogva.
15/42 anonim válasza:
#14 Igen, bár tényleg befolyásolja, hogy egyenes úton mész-e 5.-ben 50-nel, vagy kanyarog a kisváros főútja. Na meg a dízel Ford Transitom még épp elindul gáz nélkül alapjáraton, de nagyon rángat 5.-ben, ha megpakolom a csomagtartót, esélytelen. És az is B kategória. Azért próbáltam a kérdezőnek több dolgot írni, hogy érezze, vannak különbségek, mert ugye sok mindent lehet B jogsival vezetni, pedig már egyetlen autónál sem érvényes az, amivel esetleg oktatáson behülyítették - mert ahogy levágtam, kezdő úrivezető a kérdező, amilyenek mindannyian voltunk.
16/42 anonim válasza:
Nem, autóúton és főúton is használható, ha elég gyorsan mész.
Egyszerűen egy nagyon hosszú fokozat, ami azért jó, mert gyorsan haladva nem pörög annyira a motor, így csökken a fogyasztás.
Persze ha mondjuk egy emelkedőn felfelé gyorsítasz, akkor általában jobb az ötös.
17/42 anonim válasza:
En inkabb tulajdonitanam autopalya fokozatnak a hatost. Dizelnel meg csakcsak elmegy a hetkoznapokban, de szivo benzinesnel csak nagy tempos egyenes uton hasznalhato. Volt egy 1.8 benzines ufo civicem, 6 sebesseges. 6 osban olyan alacsony volt a fordulat hogy hogy en nem is hasznaltam csak 5. Ben.
18/42 anonim válasza:
#17 Aki stabil 90-nél nem kapcsol hatodikba, az adja el és vegyen ötsebességeset.
19/42 anonim válasza:
#18: 90-nél még 5-ben megyek, szívó 1.6, nem való neki a 2000 alatt nyektetés. Ez nem dízelmotor.
20/42 anonim válasza:
"Dizelnel meg csakcsak elmegy a hetkoznapokban..."
Szívó benzinesnél érthető. Ott nincs hozzá elég nyomaték, inkább pörgetni kell. Én se erőltetném az alacsony fordulattartományt. Nekem dízelem van. 90 km/h-nál 1600-as a motorfordulat. 1500-nál éri el a nyomatékmaximumot, 350 Nm-t. Így ilyen fordulaton is nagyon könnyen repíti a bódét. Sokszor előzésnél se váltok vissza, mert lenyomom a gázpedált és megindul nem kérdez, még így is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!